برنامه WNBA فید ویدیویی به سبک TikTok را برای جذب طرفداران جوان‌تر منتشر می‌کند

اتحادیه ملی بسکتبال زنان (WNBA) آخرین سازمانی است که روی ویدیوهای کوتاه شرط بندی کرده تا کاربران بیشتری را جذب کند. این لیگ روز سه‌شنبه برنامه تلفن همراه اصلاح‌شده خود را اعلام کرد که شامل صفحه اصلی جدید با فید عمودی مانند TikTok است که حاوی محتوای رایگان و همچنین سایر به‌روزرسانی‌های برنامه مانند ویژگی جدیدی است که امتیازات بازی را پنهان می‌کند.

قبلاً، صفحه اصلی فقط محتوایی را نشان می داد که برای مشترکین WNBA League Pass تعیین شده بود. بنابراین، همه ویدئوها در پشت یک paywall قفل شدند. با به‌روزرسانی جدید، همه به محض باز کردن برنامه، به ویدیوهای کوتاه رایگان دسترسی دارند. طرفداران می توانند نکات برجسته، پشت صحنه و محتوای خارج از زمین را به همراه “بررسی تناسب اندام” تماشا کنند، جایی که بازیکنان WNBA لباس های خود را به نمایش می گذارند.

دوین وارد، مدیر محصولات دیجیتال WNBA، به TechCrunch گفت: قابل توجه است که این برنامه همچنین محتوای انحصاری مختلفی را ارائه می دهد که در حساب های رسانه های اجتماعی WNBA پست نمی شود.

در بالای صفحه اصلی، «داستان‌های» جدیدی برای کاربران وجود دارد که می‌توانند روی آن کلیک کنند و خلاصه‌ای سریع از اخبار مرتبط با WNBA دریافت کنند. مانند اسنپ چت و اینستاگرام، این ویدیوها 10 ثانیه هستند و پس از مدت زمان مشخصی از بین می روند.

بعلاوه، صفحه اصلی جدید دارای بخش خبری برای هواداران است تا مقالات نوشته شده در مورد تیم مورد علاقه خود را بخوانند.

همتای WNBA، NBA، فید ویدیویی عمودی «برای شما» را در سپتامبر 2022 به برنامه خود اضافه کرد. به گفته لیگ، بسیاری از طرفداران به ویدیوهای کوتاه درون برنامه‌ای NBA واکنش مثبت نشان دادند و این ویژگی برای برنامه WNBA بسیار درخواست شد.

به طور مشابه، WNBA همچنین “Hide Scores” را اضافه کرده است، یک ویژگی که از قبل در برنامه NBA وجود دارد، که به کاربران اجازه می‌دهد تا برای فعال یا غیرفعال کردن امتیازهای بازی، سوایپ را روی یک ضامن بکشند. حالا طرفداران اگر بخواهند از اسپویلر جلوگیری کنند، می توانند از خراب شدن تجربه ساعت خود جلوگیری کنند.

همچنین، ویجت جدیدی برای آیفون‌ها راه‌اندازی شد تا کاربران بتوانند امتیازات بازی‌ها را در صفحه قفل خود در زمان واقعی مشاهده کنند.

اگرچه شباهت هایی بین هر دو برنامه وجود دارد، تیم WNBA خاطرنشان کرد که تفاوت های قابل توجهی نیز وجود دارد. به علاوه، برنامه WNBA یک محصول جداگانه است که توسط تیم داخلی لیگ با کمک شریک خود، Deloitte ساخته شده است.

یکی از تفاوت های اصلی، تب های ناوبری در پایین صفحه است. برنامه به‌روزرسانی‌شده WNBA دارای یک برگه «رده‌بندی» است، بنابراین کاربران می‌توانند رتبه‌بندی هر تیم را ببینند. لیگ بر اساس آموخته‌ها و بازخورد مصرف‌کنندگان دریافت که هواداران معمولی می‌خواهند آمار و رده‌بندی به راحتی در دسترس باشد.

در همین حال، برنامه NBA بخش “رده بندی” خود را در برگه “Discover” خود پنهان کرده است.

از آنجایی که WNBA به جذب بیشتر خود ادامه می دهد، لیگ به امید افزایش تجربه طرفداران، روی پلتفرم های دیجیتال خود سرمایه گذاری بیشتری می کند. در طول فصل 2022 (به طور منظم و فصل پس از آن)، WNBA به طور متوسط ​​416000 بیننده در تمام شبکه ها گزارش داد که آن را به پربیننده ترین فصل کامل از سال 2006 تبدیل کرد.

به طور کلی، برنامه WNBA مرکزی برای طرفداران برای دسترسی به پخش مجدد، نکات برجسته، آخرین برنامه، امتیازات، آمار، جدول رده بندی و موارد دیگر است. طبق گفته این شرکت، از سال 2020 تاکنون 260909 بار دانلود شده است. برای فصل 2022، اپلیکیشن لیگ 101000 کاربر فعال ماهانه داشت.

این برنامه همچنین WNBA League Pass را ارائه می دهد، اشتراکی که هزینه آن 24.99 دلار در سال است و بازی های زنده و درخواستی را به بینندگان ارائه می دهد.

وارد به ما گفت که در نهایت، WNBA قصد دارد ویژگی هایی را برای لیگ های شرط بندی ورزشی و فانتزی راه اندازی کند.

فصل عادی WNBA 2023 از 19 می آغاز می شود.