جایی که جستجوی سنتی و چت ربات های هوش مصنوعی برتری می یابند: نگاهی دقیق تر

امروزه مکالمات بازاریابی تقریباً همیشه شامل هوش مصنوعی می شود، به ویژه وقتی صحبت از آینده جستجو می شود.

آیا چت ربات‌های هوش مصنوعی با مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مانند ChatGPT و Bard در نهایت جایگزین جستجوی «سنتی» آن‌طور که ما می‌دانیم خواهند شد؟

هوش مصنوعی مولد یک تغییر معنادار با احتمالات گسترده برای آینده جستجو به ارمغان می آورد. پتانسیل ایجاد اختلال، آن را به زمان هیجان انگیزی برای صنعت تبدیل می کند.

کنجکاو در مورد نقاط قوت و ضعف موتورهای جستجوی سنتی در مقابل چت ربات های هوش مصنوعی، 100 پرس و جوی یکسان را هم در جستجوی Google و هم در ChatGPT انجام دادم. نتایج نشان داد که هر رویکرد در شرایط خاص مزایای خاص خود را دارد.

این مقاله حوزه‌های کلیدی را پوشش می‌دهد که موتورهای جستجوی سنتی و چت‌ربات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT دست بالا را دارند.

موتورهای جستجو کجا برتری دارند؟ چهار حوزه به سختی از ذهن مصرف کنندگان تکان خواهد خورد.

آمار و ارقام (تولد، سن و مسائل ریاضی)

وقتی در گوگل جستجو می کنید، نه تنها درخواست کامل را پیشنهاد و پیش بینی می کند.

در بیشتر موارد بدون زدن enter نیز پاسخ را ارائه می دهد.

این در مورد پرس و جوهایی که پاسخ به طور خاص یک نتیجه عددی است اعمال می شود.

شماره نتیجه SERP

ادغام ها

اگر چیزی بصری می خواهید، جستجوی سنتی راه حلی است.

در حالی که ChatGPT ممکن است در نهایت در این زمینه پیش بیاید، اکوسیستم وسیع گوگل در حال حاضر یک مزیت بزرگ است.

با دسترسی به نقشه‌ها، یوتیوب و جی‌میل، گوگل اطلاعات زیادی در مورد کاربران خود دارد.

برای مثال، می‌توانید به سادگی به Maps بگویید که از «خانه» به یک مکان خاص مانند Progressive Field حرکت کند.

نقشه های گوگل

یوتیوب یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند است، به ویژه برای جستجوهای «چگونه». Google می‌تواند به سرعت ویدیوهای مرتبط یوتیوب را جمع‌آوری کند و کاربران را مستقیماً به بخشی از ویدیو ببرد که به درخواست آنها پاسخ می‌دهد.

تصاویر

مشابه با نقطه ادغام بالا، توانایی گوگل برای شناسایی محتوای یک تصویر و ارائه نتایج مرتبط به کاربران یک مورد استفاده ارزشمند برای جستجو است.

همانطور که ربات‌های چت هوش مصنوعی تکامل می‌یابند، توانایی ادغام با اجزای متعدد و جذب تصاویر بیشتری را برای درک آنها خواهند داشت.

گوگل لنز در حال حاضر از هوش مصنوعی برای رمزگشایی تصاویر استفاده می‌کند و گام بعدی اعمال آن در چت‌ربات‌های هوش مصنوعی است.

اما در حال حاضر، جستجوی تصویر برای محصولات، گیاهان، حیوانات و موارد دیگر به عنوان یک تمایز کلیدی باقی مانده است و به کاربران ارزش افزوده می‌دهد.

لنز گوگل

نظر و تفاوت ظریف

داشتن توانایی انتخاب منبع برای دریافت پاسخ یا نظر شما مهم است.

برای مثال، ممکن است به دنبال یک توصیه رستوران باشید و بخواهید ببینید آیا چندین منبع در یک نقطه موافق هستند یا خیر. یا شاید بخواهید برداشت های فاکس نیوز و سی ان ان را در مورد یک داستان خاص مقایسه کنید.

با یک چت ربات هوش مصنوعی، شما فقط یک دیدگاه را بدون امکان دسترسی به طیف وسیعی از نظرات دریافت خواهید کرد.

چه بحثی در مورد بهترین خواننده رپ وو تانگ باشد یا یک موضوع سیاسی بحث برانگیز، جمع‌آوری اطلاعات از منابع مختلف می‌تواند به شما در ایجاد یک عقیده کامل کمک کند.

بهترین مکان برای برانچ در شیکاگو

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


مزایای ChatGPT

در اینجا چهار زمینه وجود دارد که چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT می درخشند.

تولید محتوا

ChatGPT توانایی تولید کپی با سرعت رعد و برق را دارد، خواه شعر، پست وبلاگ، ایمیل یا حتی یک اسکریپت باشد.

این امر زمان تولید محتوا را به میزان قابل توجهی کاهش داده است و بر بازاریابان فشار می آورد تا خلاقیت و نوشتار خود را توسعه دهند.

امکانات برند خود را تصور کنید. می توانید به سرعت پست های وبلاگ جذاب ایجاد کنید یا ایمیل های شخصی سازی شده برای مشتریان خود ایجاد کنید.

شعر ChatGPT
در حالی که این شعر خوبی است، من آن را انجام دادم نه از آن برای سالگرد من استفاده کنید همسرم هنوز از شعر شخصی که من نوشتم قدردانی می کرد (حداقل این چیزی بود که او به من گفت).

خلاقیت

مانند تولید محتوا، هوش مصنوعی فرآیند خلاقیت را تغییر می دهد. اکنون می توانید به راحتی همه چیز را از تصاویر و جوک گرفته تا فیلمنامه و آهنگ ایجاد کنید.

در حالی که این فناوری هنوز در حال اصلاح است، قرار است نحوه رویکرد ما به خلاقیت – از ایده‌پردازی به اجرا را تغییر دهد.

جیم گافیگان کباب می کند

“چگونه” وظایف و دستور العمل ها

آیا تا به حال متوجه شده اید که در تبلیغات بی پایان و در حالی که فقط به یک پاسخ ساده نیاز دارید، در وب سایت های درهم و برهم پیمایش می کنید؟

این ممکن است به طور کلی برای اکوسیستم تبلیغات مشکل‌تر باشد، اما چت ربات‌های هوش مصنوعی زمانی بهتر عمل می‌کنند که شما فقط به پاسخ‌های ساده به سوالات خود نیاز دارید.

نمونه موردی: وب سایت های دستور غذا.

آنها اغلب تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهند، با کرک های زیاد، تبلیغات متعدد و نیاز به پیمایش بی پایان – حتی اگر واقعاً فقط یک دستور ساده برای کوکی های شکلاتی می خواهید.

از طرف دیگر، ChatGPT به سادگی به شما پاسخ می دهد. این شما را گام به گام می برد و پاسخ را در یک لیست گلوله ای ساده نگه می دارد.

دستورالعمل های ChatGPT

پشتیبانی (کد نویسی و حل مشکل)

“همه می توانند 10 برابر مهندس شوند.”

از زمانی که ChatGPT منتشر شد، من این جمله را بارها شنیده ام.

ربات‌های چت هوش مصنوعی به پشتیبانی از وظایف مختلف مانند خلاصه‌سازی صورتجلسه، یافتن خطاها در کد یا کمک به حل مسائل ریاضی کمک می‌کنند.

این ابزارها کاربران را قادر می سازد تا کارهایی را که قبلا خسته کننده یا وقت گیر بودند، تسریع کنند.

جستجو به ما کمک کرد تا پاسخ ها را پیدا کنیم، اما چت ربات های هوش مصنوعی می توانند به عوامل پشتیبانی شخصی تبدیل شوند.

آنها فراتر از جستجوی پاسخ هستند و پاسخ را با راه حلی که قبلاً برای ما تکمیل شده است نشان می دهند.

کد ChatGPT

ما شاهد روزهای اولیه یک تغییر قابل توجه در صنعت هستیم. از زمان ظهور رسانه های اجتماعی در دوران وب 2.0، زمان هیجان انگیزی برای بازاریابان دیجیتال است.

با این حال، این تغییر بسیار مهمتر است زیرا هوش مصنوعی به سرعت روش کار ما را مختل کرده است. این امر بر مدل های تجاری موجود فشار وارد می کند و در نهایت به نفع مصرف کنندگان خواهد بود.

با وجود این، برخی از موارد استفاده حیاتی هنوز در چت ربات‌های هوش مصنوعی قابل دسترسی نیستند. بنابراین، در حال حاضر همچنان باید به موتورهای جستجوی سنتی تکیه کنیم.

بند بزنید، به آزمایش ادامه دهید و از سواری لذت ببرید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.