تویوتا 2.1 میلیارد دلار به برنامه های توسعه کارخانه باتری خود در ایالات متحده اضافه می کند

تویوتا 2.1 میلیارد دلار اضافی برای ساخت یک کارخانه باتری جدید در کارولینای شمالی هزینه خواهد کرد، که جدیدترین نشانه این است که این خودروساز در تلاش است تا با صنعتی که حرکت به سمت خودروهای الکتریکی را پذیرفته است، برسد.

این خودروساز ژاپنی همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد که اولین SUV الکتریکی ساخت ایالات متحده خود را از سال 2025 در کارخانه کنتاکی خود خواهد ساخت. این خودروی سه ردیفه از باتری های تولید شده توسط کارخانه کارولینای شمالی تویوتا استفاده خواهد کرد.

در ابتدا، اخبار حاکی از آن است که تویوتا تعهد خود را به خودروهای برقی تقویت می کند. از لحاظ تاریخی، این شرکت در معرفی مدل‌های جدید EV از سایر خودروسازان عقب‌تر بوده و در عوض از خودروهای مبتنی بر هیدروژن پشتیبانی می‌کند. اما در اوایل سال جاری، تویوتا اعلام کرد که قصد دارد 10 وسیله نقلیه جدید با باتری معرفی کند که هدف آن فروش 1.5 میلیون خودروی برقی در سال تا سال 2026 است.

کارخانه باتری در کارولینای شمالی بخشی از تعهد مجدد این شرکت به سمت برقی‌سازی است – البته این کارخانه فقط به خودروهای تمام الکتریکی متعهد نیست. از شش خط تولیدی که قرار است با شروع تولید در سال 2025 راه اندازی شوند، تنها دو خط به خودروهای برقی تمام الکتریکی اختصاص خواهند داشت. چهار مورد دیگر برای خودروهای الکتریکی هیبریدی خواهند بود.

تویوتا هنوز ظرفیت مورد انتظار گیگاوات ساعت کارخانه خود را تقسیم نکرده است. در گذشته، این شرکت گفته بود که می تواند باتری کافی برای 1.2 میلیون خودرو در سال تولید کند.

افزایش سرمایه در یک کارخانه باتری در ایالات متحده نشان می دهد که مشوق های دولت برای تقویت تولید باتری در سطح ملی کار می کند. قانون کاهش تورم که در آگوست 2022 به تصویب رسید، شامل مشوق هایی برای تولید باتری در ایالات متحده است که نتیجه آن مجموعه ای از تعهدات خودروسازان داخلی و بین المللی – از فورد و جنرال موتورز گرفته تا BMW و هیوندای – برای راه اندازی و راه اندازی تولید بوده است. در خاک آمریکا در چند سال آینده

تویوتا در ابتدا تعهد خود را برای ساخت یک کارخانه مستقر در ایالات متحده در سال 2021 اعلام کرد. در آن زمان، این خودروساز ژاپنی 1.8 میلیارد دلار برای کارخانه ای در نزدیکی گرینزبورو در نظر گرفت. سپتامبر گذشته، تویوتا این سرمایه گذاری را سه برابر کرد و به 3.8 میلیارد دلار رساند. آخرین تزریق سرمایه کل تعهدات تویوتا را به 5.9 میلیارد دلار رساند.