تلگرام می گوید 70 میلیون کاربر در حالی که فیس بوک و واتس اپ خراب شده بودند – TechCrunch

قطع چند ساعته فیس بوک در روز دوشنبه ممکن است به شرکت ، بنیانگذار آن ، سهامداران و بسیاری از مشاغل که به خدمات جاسوسان اجتماعی متکی هستند آسیب برساند. اما برای رقبای پیام رسانی فوری آن ، روز بسیار خوبی بود.

پاول دوروف ، بنیانگذار و مدیر اجرایی تلگرام روز سه شنبه گفت که برنامه پیام رسانی فوری او دیروز 70 میلیون کاربر را به عنوان “رکورد افزایش ثبت نام و فعالیت کاربران” برای این سرویس اضافه کرد.

دوروف در کانال تلگرامی خود نوشت: “من به نحوه مدیریت تیم بی سابقه خود افتخار می کنم زیرا تلگرام همچنان برای اکثر کاربران ما بدون نقص کار می کرد.” اما روز چندان بی عیب و نقص نبود.

او گفت: “با این اوصاف ، ممکن است برخی از کاربران در قاره آمریکا سرعت کندتری نسبت به معمول داشته باشند زیرا میلیون ها کاربر از این قاره ها برای ثبت نام در تلگرام به طور همزمان عجله کردند.”

تلگرام که اخیراً از مرز یک میلیارد بارگیری عبور کرده است ، از اوایل سال جاری 500 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت.

سیگنال که با Telegram و WhatsApp رقابت می کند ، کاربران جدیدی نیز اضافه کرد. دیروز در توییتی اعلام شد که “میلیون ها کاربر جدید” به این برنامه ملحق شده اند.

این اولین باری نیست که تلگرام و سیگنال به هزینه رقیب اصلی خود دست پیدا می کنند. این دو میلیون کاربر در اوایل امسال و زمانی که واتس اپ در تلاش برای توضیح دقیق سیاست های جدید حریم خصوصی خود بود ، اضافه کردند.

برایان اکتون ، مدیر اجرایی شرکت هلدینگ سیگنال ، در مورد خرابی واتس اپ در اوایل سال جاری ، در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: “کوچکترین رویدادها به بزرگترین نتایج منجر شد.”