بنیانگذار سولانا پتانسیلی را برای بلاک چین آن می بیند که «سیب رمزارز» باشد.

از آنجایی که برخی از شرکت‌های رمزنگاری از طریق مشارکت، اتحاد یا معامله با نام‌های تجاری بزرگ مورد پذیرش قرار می‌گیرند، برخی دیگر با ضربان طبل خود کار می‌کنند و نگران این نیستند که آیا یک برچسب بزرگ با آنها همراه است یا خیر.

Solana، یک بلاک چین لایه 1 که در سال 2020 راه اندازی شد، یکی از بزرگترین زنجیره هایی است که توسعه دهندگان بر روی آن بنا می کنند. طبق داده‌های CoinMarketCap، سولانا بدون احتساب استیبل‌کوین‌ها، هشتمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار با حدود ۷.۶ میلیارد دلار است.

یکی از بنیانگذاران: «سولانا پتانسیل این را دارد که اپل کریپتو باشد راج گوکال به TechCrunch+ گفت. او گفت که اپل برای سال‌ها بر دو چیز تمرکز کرده است: تجربه کاربر و عملکرد. من به اپل فکر می‌کنم که نزدیک به یک دهه روی تأخیر صفحه‌های لمسی کار کرده است تا آیفون بتواند ظاهر شود و به نظر جادویی می‌آید.»

گوکال افزود: «چیزهای زیادی روی آن پلتفرم ساخته می‌شد تا آیفون و اپ استور و اکوسیستم برنامه‌ها را به جایگاه امروزی برساند». “اما همه چیز با یک تمرکز بی امان روی یک تعامل ساده شروع شد که باید به خوبی کار می کرد.”

او گفت و این تمرکزی است که مهندسی و اکوسیستم اصلی سولانا دارد. ایجاد شبکه‌ای مهم است که «در صورتی که یک اینترنت مالی کاملاً جدید باشد، شبیه اینترنت معمولی باشد».

همچنین شایان ذکر است که سولانا ممکن است در تلاش برای رقابت با اپل از طریق تلفن هوشمند اندرویدی مبتنی بر وب 3 خود، Saga باشد، که در ماه آوریل برای عموم عرضه شد (من باید یکی را آزمایش کنم). سولانا می‌گوید Saga راه‌اندازی شد تا محصولات و خدمات رمزنگاری را با ارائه آنها از طریق تلفن به جای روش سنتی دسترسی به پلتفرم‌ها و برنامه‌های رمزنگاری: استفاده از رایانه، در دسترس‌تر برای کاربران قرار دهد.

این شبکه کارهای زیادی انجام می دهد تا خود را تازه و رقابتی نگه دارد. «تز اصلی خواهد بود [focused on] کسب‌وکارهای جدید، پروژه‌های جدید، توسعه‌دهندگان مستقل،” گوکال گفت. ما هنوز در یک اکوسیستم و جامعه ای هستیم که به آنچه دو توسعه دهنده در یک گاراژ می توانند انجام دهند خوشبین است.