بازار زیرساخت های ابری در سه ماهه سوم به نرخ اجرای 180 میلیارد دلاری رسید، زیرا حتی کمبود تراشه نمی تواند سرعت آن را کاهش دهد – TechCrunch

3 فروشنده بزرگ زیرساخت ابری – آمازون، مایکروسافت و گوگل – همه درآمدهای خود را در این هفته گزارش کردند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، آنها با بازار رو به رشدی که از 45 میلیارد دلار در سرتاسر جهان گذشت، خوب عمل کردند، که برای نرخ اجرا 180 میلیارد دلاری و درآمد 12 ماهه 164 میلیارد دلاری خوب بود. بر اساس تحقیقات Synergy، درآمد کلی در سه ماهه 37 درصد رشد کرد.

سوال این است که آیا این فروشندگان می توانند از کمبود تراشه که بر کل زنجیره تامین فناوری از تلفن های هوشمند گرفته تا رایانه ها تأثیر می گذارد جلوتر بمانند؟

بیایید با 3 فروشنده برتر شروع کنیم که 70 درصد از سهم بازار را در این سه ماهه به خود اختصاص دادند. آمازون بار دیگر پیشتاز شد، و در حالی که درصد سهم بازار آن ثابت ماند، همانطور که برای سال‌ها در 33 درصد بوده است، درآمد به میزان قابل‌توجهی 39 درصد افزایش یافته است، افزایشی 2 درصدی نسبت به سه ماهه قبل و 10 درصدی نسبت به سال قبل. گزارش.

آمازون درآمد 16.1 میلیارد دلاری را گزارش کرد که نسبت به سال گذشته 11.6 میلیارد دلار افزایش یافته است. اگر ریاضی را در خانه انجام می دهید، متوجه خواهید شد که این عدد یک سوم 45 میلیارد دلار نیست، و دلیل آن این است که Synergy زیرساخت ها، خدمات پلت فرم و میزبانی ابرهای خصوصی را ردیابی می کند و هر درآمدی را که صرفاً از این سطل ها نیست کم می کند. به عنوان مشاوره یا سخت افزار.

مایکروسافت تعیین کل بازار زیرساخت‌های ابری را حتی سخت‌تر می‌کند، اما اگر بر اساس داده‌های Synergy محاسبه کنید، درآمد زیرساخت‌های Azure 9 میلیارد دلار است که از 8.4 میلیارد دلار در سه ماهه گذشته افزایش یافته است. به گفته مایکروسافت، Azure و سایر سرویس های ابری این شرکت 50 درصد رشد داشته اند، نسبت به رشد 51 درصدی سه ماهه گذشته بسیار اندک و نسبت به سه ماهه سال قبل 2 درصد رشد داشته اند.

در نهایت، ما گوگل را داریم که با 10 درصد از سهم بازار ثابت ماند، با 4.5 میلیارد دلار افزایش نسبت به 4.2 میلیارد دلار در سه ماهه گذشته، و از 2.9 میلیارد دلار در دوره سال قبل، زیرا گوگل همچنان به پیشرفت ثابت در بازار زیرساخت های ابری ادامه می دهد. .

Canalys درآمد کلی حتی بیشتر از 49.4 میلیارد دلار را تخمین زد که آن را در نرخ اجرا تقریباً 200 میلیارد دلار قرار داد. آنها نرخ رشد اندکی کمتر از 35 درصد را برآورد کردند و تخمین های سهم بازار برای Big 3 کمی متفاوت بود و شرکت آمازون را با 32 درصد، مایکروسافت 21 درصد و گوگل را 8 درصد تخمین زد.

صرف نظر از اعدادی که استفاده می کنید، این بازار قابل توجهی است که هنوز با نرخ قابل توجهی در حال رشد است، اما Canalys هشدار می دهد که کمبود تراشه می تواند این رشد را در سال آینده کاهش دهد. بلیک موری از Canalys در بیانیه‌ای گفت: «تقاضای محاسباتی کلی توانایی‌های تولید تراشه رو به رشد است و گسترش زیرساخت ممکن است برای ارائه‌دهندگان خدمات ابری محدود شود».

محدودیت های زنجیره تامین مطمئناً در ذهن این شرکت ها و تحلیلگران در تماس های سود بود. امی هود، مدیر مالی مایکروسافت، هنگامی که از کش رنگان، تحلیلگر گلدمن ساکس، به طور خاص در مورد تأثیر مشکل زنجیره تامین بر گسترش مرکز داده پرسیده شد، این را بیان کرد.

ثانیاً، شما سؤالات خوبی در مورد تأثیر زنجیره تأمین و به طور خاص در مورد مراکز داده پرسیدید، با توجه به هزینه های ما در این سه ماهه و راهنمایی های من باید مشابه باشد. بسیاری از آن، کش، زمان طولانی است. بنابراین، ما درک خوبی از زمان های مورد نیاز برای رسیدن به سیگنال های ظرفیتی که می بینیم داریم. من فکر می‌کنم که ما در مدیریت آن کار خوبی انجام دادیم، به این معنی نیست که تحت تأثیر قرار نگرفته‌ایم، چندین تامین‌کننده مهم هستند که بتوانیم از طریق آن مدیریت کنیم. و من احساس می کنم که تیم کار بسیار خوبی انجام داده است.» هود در این تماس گفت.

جان دینسدیل، تحلیلگر ارشد Synergy، می‌گوید که نفوذ این فروشندگان بزرگ به این معنی است که آنها به‌رغم مشکلات کلی بازار تراشه، احتمالاً به آنچه نیاز دارند، دست خواهند یافت. او گفت: «این شرکت‌ها در مدیریت زنجیره‌های تأمین خود بسیار خوب عمل می‌کنند و آن‌قدر مشتریان بزرگی هستند که باید باور داشته باشید که با تأمین‌کنندگان رفتار ترجیحی خواهند داشت».

همچنین چند دستگیره وجود دارد که می‌توانند از نظر مواردی مانند تصمیم‌گیری ساخت در مقابل اجاره، کمی افزایش طول عمر سرور و تغییر بار کاری به مناطق مختلف تنظیم شوند. آنها در حال حاضر شبکه های مرکز داده عظیم و پراکنده جغرافیایی دارند که به آنها فضای زیادی برای دستیابی به آنچه نیاز دارند می دهد.

پاتریک مورهد، تحلیلگر اصلی Moor Insights and Strategies، که بازار تراشه‌ها را زیر نظر دارد، با این نظر موافق است و می‌گوید که هزینه‌ها ممکن است بالا برود، اما ابر مقیاس‌کننده‌ها احتمالا هنوز هم می‌خواهند منابع خود را دریافت کنند.

“من فکر نمی کنم ما هنوز در آن نقطه هستیم. اگر کمبود بدتر شود، بله، اما من پیش بینی نمی کنم که این اتفاق بیفتد. مورهد به من گفت که تراشه‌سازان مرکز داده را در اولویت قرار می‌دهند، زیرا حاشیه بالاتری دارد، بنابراین در مقایسه با رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند در ردیف اول قرار دارند.

حتی اگر مشکلات عرضه تأثیر کوتاه مدتی بر رشد مرکز داده داشته باشد، به نظر می‌رسد که هیچ چیز نمی‌تواند این بازار را در درازمدت کند کند. با توجه به آمادگی شرکت‌ها برای انتقال حجم کاری بیشتر به فضای ابری، رشد مطمئن به نظر می‌رسد، اما در سه ماهه آینده خواهیم دید که آیا زنجیره تامین تاثیری داشته است یا خیر.