اولین خودروی برقی باطری تویوتا دارای برد 280 مایلی و آپشن سقف خورشیدی است – TechCrunch

در آوریل گذشته، تویوتا، اولین خودرو از هفت خودروی تمام برقی «Beyond Zero» این خودروساز اعلام کرد که تا سال 2025 معرفی خواهد شد. به غیر از اینکه فاش شود در حال همکاری با سوبارو برای توسعه SUV است و شامل پیشرانه آینده e-TNGA است. ، این شرکت جزئیات زیادی در مورد bZ4X به اشتراک نمی گذارد. روز جمعه، با رونمایی از نسخه تولیدی این خودرو، این وضعیت را تغییر داد.

تویوتا bZ4X را در انواع دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک عرضه خواهد کرد. مدل اول دارای یک موتور 150 کیلوواتی است که قادر است خودرو را در 8.4 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند. طبق استاندارد WLTC، خودروساز ادعا می کند که باتری 71.4 کیلووات ساعتی مدل FWD به آن اجازه می دهد با یک بار شارژ مسافتی حدود 500 کیلومتر یا 310 مایل را طی کند. انتظار می رود زمانی که EPA خودرو را آزمایش کند، این برآورد کاهش یابد. همچنین شایان ذکر است که این اندازه‌گیری‌ها از مدل ژاپنی می‌آیند، که ممکن است مشخصات متفاوتی نسبت به مدل(های) تویوتا در ایالات متحده داشته باشد.

اعتبار تصویر: تویوتا

این باتری از شارژ سریع 150 کیلوواتی DC پشتیبانی می‌کند و به آن اجازه می‌دهد پس از حدود 30 دقیقه شارژ از حالت خاموش به 80 درصد برسد. در مورد مدل AWD، دو موتور 80 کیلوواتی، یکی در هر محور تعبیه شده است که مجموع توان خروجی 160 کیلووات را دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.7 ثانیه است. تویوتا برد مدل AWD را 460 کیلومتر یا 285 مایل با یک بار شارژ تخمین زده است. در هر دو نوع، باتری در شاسی ادغام شده است، یک انتخاب طراحی که خودروساز به کاهش مرکز ثقل SUV و بهبود استحکام شاسی کمک می کند.

تویوتا همچنین قصد دارد bZ4X را به برخی ویژگی‌های اضافی مجهز کند. یکی از آنها سقف خورشیدی است که خودروساز می گوید حدود 1120 مایل برق رایگان تولید می کند. همچنین یک سیستم فرمان به سیم ارائه می دهد که اتصال مکانیکی بین فرمان و چرخ های جلو را از بین می برد. هر دو ویژگی در مدل های منتخب در دسترس خواهند بود.

bZ4X در اواسط سال 2022 در ایالات متحده و سایر بازارها عرضه خواهد شد.