این می تواند لحظه لامپ هوش مصنوعی باشد

ChatGPT مطمئناً هوش مصنوعی را در تخیل عمومی قرار داده است

در 19 ام در قرن گذشته، الکتریسیته فناوری اولیه ای بود که نوآوری را پیش می برد، اما تا زمانی که عملاً با اختراعاتی مانند لامپ و تلفن به کار گرفته نشد، تخیل عمومی را برانگیخت. با انتشار ChatGPT در سال گذشته، آن چیزی که برخی از کارشناسان صنعت معتقدند یک لحظه لامپ برای هوش مصنوعی است را آغاز کرد که در آن کاربرد این فناوری برای افراد خارج از فناوری به راحتی آشکار شد.

استفان ولفرام، دانشمند کامپیوتر، فیزیکدان و بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Wolfram Alpha، یکی از افرادی است که وضعیت کنونی را بسیار شبیه به قرن نوزدهم می بیند، زمانی که الکتریسیته به روش های عملی به کار گرفته شد که تأثیر محسوسی بر مردم عادی داشت.

او ماه گذشته در مصاحبه ای در کنفرانس Imagination in Action در MIT در کمبریج، ماساچوست گفت: “ما به محاسبات به عنوان این فناوری توانمند فکر می کنیم.” “در گذشته های دور، الکتریسیته یک فناوری توانمند بود که بسیاری از مردم به آن علاقه مند بودند… و قیاسی که من با ChatGPT در نظر گرفتم چیزی شبیه به اولین تلفنی بود که واقعاً کار کرد. مردم اصولاً می‌دانستند که باید راه‌هایی برای انسانی کردن برق وجود داشته باشد تا برای ارتباطات انسانی مفید باشد. و مردم برای مدت طولانی تلاش کرده بودند.»

آن لحظه در سال 1877 زمانی فرا رسید که الکساندر گراهام بل Bell Telephone را به عنوان یک نهاد تجاری برای فروش تلفن راه اندازی کرد و ارتباطات انسانی را متحول کرد.

پیتر لوین، شریک عمومی در Andreessen Horowitz، به طور مشابه وضعیت فعلی هوش مصنوعی را در این “لحظه آها” می بیند، و مانند برق، وضعیتی که مدتی طول کشید تا به کاربردهای عملی تبدیل شود. «مردم برای مدت طولانی روی این موضوع کار کرده اند. شده است [being] برای مدت طولانی تصفیه شده است، که آن را واقعا جالب می کند، احتمالاً به همان روشی که برق بود. و این اولین بار است که لامپ در خیابان روشن می شود. لوین گفت: مردم مثل “وای، متوجه شدم.”

Wolfram اشاره کرد که قدرت این رویکرد در رابط کاربری زبانی نهفته است که به ما توانایی تعامل مستقیم با هوش مصنوعی را می دهد. «ما موفق شده‌ایم آنچه را که در وب، در کتاب‌ها و غیره وجود دارد، برداریم و چیزی به دست آوریم که تمام آن متن را می‌گیرد و می‌تواند متن انسانی منطقی تولید کند. [as a response]،” او گفت.

و این ممکن است تأثیر عمیقی بر پیشرفت نرم افزارهای سازمانی داشته باشد، چیزی که هر استارتاپی که امروز محصولی را توسعه می دهد باید به آن فکر کند. به گفته لوین، هوش مصنوعی از این پس برای هر شرکتی به عنوان سهام در جدول خواهد بود.

“هوش مصنوعی ویژگی هر برنامه ای در آینده خواهد بود، و این همان لحظه ای است که شروع به وقوع می کند، همانطور که امروز یک پایگاه داده یا یک سیستم عامل بخشی از هر برنامه کاربردی است، من معتقدم که هوش مصنوعی ویژگی هر برنامه ای خواهد بود. ،” او گفت. این می تواند طرز فکر ما را در مورد نحوه عملکرد برنامه ها و نحوه تعامل ما با آنها تغییر دهد.

نه خیلی سریع

Vishal Sikka، مدیرعامل و بنیانگذار Vanai Systems، یک استارت آپ MLOps، که قبلاً مدیرعامل Infosy بود، فکر می کند که این موضوع کمی پیچیده تر از این است، به خصوص برای شرکت های سازمانی. او معتقد است که ما ممکن است هنوز در آن لحظه در تجارت نباشیم و ممکن است بیشتر از آنچه فکر می کنیم طول بکشد تا این فناوری در داخل شرکت ها جریان یابد، به ویژه در برنامه های کاربردی حیاتی.