ایلان ماسک دو خودروی برقی جدید را معرفی می کند و می گوید تسلا در حال ساخت یکی از آنها است

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز سه‌شنبه در نشست سالانه سهامداران این خودروساز در سال 2023، دو خودروی الکتریکی جدید را به نمایش گذاشت. این مدیر میلیاردر حتی ادعا کرد که تسلا در حال حاضر در حال ساخت یک محصول جدید است.

ماسک گفت: “من فقط می خواهم تأکید کنم که ما در واقع در حال ساخت یک محصول جدید هستیم.” ما در واقع در حال طراحی یک محصول جدید هستیم. ما اینجا روی دست نمی نشینیم.»

ماسک ادامه داد که دو محصول جدید در خط لوله وجود دارد و “هم طراحی محصولات و هم تکنیک های ساخت، سر و گردن بالاتر از هر چیز دیگری است که در صنعت وجود دارد.”

هنگام صحبت مدیر عامل، تصویر رندر شده ای از یک شبح وسیله نقلیه بر روی صفحه نمایش پشت سر او ظاهر شد که تیزر یکی از وسایل نقلیه را به مخاطب ارائه داد. این احتمال وجود دارد که این خودرو همان هاچ بک 25000 دلاری باشد که ماسک در سال 2020 در روز باتری این شرکت به آن اشاره کرد. او گفت این جلسه مکانی برای اعلام محصول جدید نیست و در نهایت یک محصول مناسب عرضه خواهد شد.

ماسک روی صحنه نمی‌دانست که منظورش از «ساخت» وسیله نقلیه چیست. این احتمال وجود دارد که یک نمونه اولیه به جای یک وسیله نقلیه با حجم تولید ساخته شود.

روز سرمایه گذار خط آینده تسلا 2023

اسکرین شات از ارائه روز سرمایه گذار تسلا در سال 2023 که دو وسیله نقلیه جدید را معرفی می کند. اعتبار تصویر: تسلا/اسکرین شات

تسلا قبلاً در روز سرمایه‌گذار خود در ماه مارس، دو مدل جدید را به نمایش گذاشته بود و عکسی را با کل خط تولید تسلا و دو طرح خودروی رونمایی شده به نمایش گذاشت. یکی از وسایل نقلیه به اندازه یک ون و دیگری به اندازه یک سدان یا هاچ بک به نظر می رسید. انتظار می رود هر دو خودروهای مقرون به صرفه تری باشند که با حجم بسیار بالاتری به فروش می رسند.

ماسک می‌گوید: «حدس الون این است که ما احتمالاً بیش از 5 میلیون دستگاه در سال از این دو مدل با هم تولید خواهیم کرد.»

در روز سرمایه‌گذار، تسلا همچنین برنامه‌های خود را برای ساخت یک کارخانه گیگا در مکزیک تأیید کرد، جایی که بسیاری حدس می‌زنند که تولید این هاچ‌بک که معمولاً طرفداران تسلا از آن به عنوان «مدل ۲» یاد می‌کنند، ساخته خواهد شد.

برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه دومین وسیله نقلیه‌ای که ماسک به آن دست انداخته است، روباتاکسی خواهد بود که او در گذشته به آن اشاره کرده است. یکی از مخاطبان از ماسک درخواست کرد که به‌روزرسانی تسلاس برای اشتراک‌گذاری سواری را ارائه کند، و ماسک پاسخ داد که اشتراک‌گذاری سواری «واقعاً در دنیای خودران مناسب نخواهد بود».

این مدیر اجرایی ادامه داد که تسلا در حال نزدیک شدن به دستیابی به رانندگی خودکار کامل است، چیزی که ماسک در چندین سال گذشته چندین بار ادعا کرده است.

در جریان جلسه سهامداران، تسلا همچنین اعلام کرد که CTO سابق JB Straubel به هیئت مدیره خودروساز بازخواهد گشت و این شرکت قصد دارد برخی از روش‌های سنتی تبلیغات را برای ترویج ویژگی‌های جدید امتحان کند.