ایلان ماسک می گوید تسلا “تبلیغات کمی را امتحان خواهد کرد”

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، شرکتی که مدت‌هاست از تبلیغات متعارف اجتناب کرده است، قصد دارد این طرح را “آزمایش” کند، مدیرعامل این شرکت، ایلان ماسک، روز سه‌شنبه در جریان مجمع سالانه سهامداران این خودروساز در سال 2023 گفت.

تسلا مانند سایر خودروسازان برای تبلیغات سنتی هزینه ای پرداخت نمی کند. و واقعاً نیازی به آن نبوده است. این شرکت از طریق روش‌های دیگر بازاریابی، مانند ایمیل، برنامه‌های ارجاعی که مالکان فعلی را برای جذب مشتری تشویق می‌کند و البته توییت‌های فراوان ماسک، بسیار محبوب شده است.

تسلا حتی برای تبلیغات خانگی به مشتریان وفادار خود روی آورده است. در سال 2017، پس از یک حامی تسلا نامه ای در توییتر منتشر کرد ماسک که دختر جوانش نوشت و به شرکت پیشنهاد برگزاری مسابقه تبلیغاتی داد، با این ایده موافقت کرد. این مسابقه که به نام این دختر 10 ساله Project Loveday نام داشت، یوتیوبر و منتقد فناوری مارکز براونلی را به عنوان برنده معرفی کرد.

در سال 2010، عصر تبلیغات، تسلا را به‌عنوان یکی از «پرطرفدارترین برندهای آمریکا» به‌دلیل تکیه تسلا به کیفیت محصولش و صحبت‌های شفاهی مشتریان اولیه برای ارتقای شرکت به جایگاهی نمادین به عنوان خودروی برقی جشن گرفت. خودروساز و مبتکر فناوری.

ماسک در آن زمان به Advertising Age گفت: صاحبان ما سفیران ما می شوند.

اکنون، به نظر می رسد ماسک مایل به تغییر این خط فکری است زیرا این شرکت قصد دارد ویژگی های جدید خودرو را ارتقا دهد و قیمت مناسب خودروهای خود را تبلیغ کند.

ماسک روز سه‌شنبه در پاسخ به سوال کوین پافرات، AKA Meet Kevin، یوتیوب‌بر و تحلیلگر مالی که شاخص ETF، PP، تسلا را بزرگترین موقعیت خود می‌داند، گفت: «ما کمی تبلیغات را امتحان خواهیم کرد و ببینیم چگونه پیش می‌رود.

پافرات خاطرنشان کرد که تسلا می‌تواند ویژگی‌هایی مانند به‌روزرسانی‌های هوایی را تبلیغ کند که باز شدن کیسه هوا را بهبود می‌بخشد، یا با باورهای رایج مبنی بر اینکه تسلا «فوق العاده گران است» مقابله می‌کند، در حالی که در واقعیت «قیمت اولیه تسلا کمتر از میانگین قیمت خودرو در ایالات متحده است».

ماسک با این موضوع موافقت کرد و اشاره کرد که تجربه او به عنوان مدیرعامل توییتر، شرکتی که به شدت به تبلیغات وابسته است، به او نشان داده است که “تبلیغات عالی است و همه باید آن را انجام دهند.”

فکر می‌کنم نکته بزرگ‌تر شما را می‌شنوم، و آن این است که ویژگی‌ها و عملکردهای شگفت‌انگیزی در مورد تسلا وجود دارد که مردم از آن‌ها اطلاعی ندارند، و اگرچه بدیهی است که افراد زیادی هستند که حساب تسلا و حساب من را دنبال می‌کنند… موعظه برای گروه کر، و گروه کر قبلاً متقاعد شده است.

چیزی که مشخص نیست این است که یک کمپین تبلیغاتی تسلا ممکن است چگونه باشد. اگر تاریخ راهنما ارائه دهد، ماسک به یکی از شرکت های دیگر خود به عنوان منبع مراجعه می کند. (شرکت های مشک مانند The Boring Company، SpaceX و Tesla به اشتراک منابع معروف هستند). در این صورت، ماسک ممکن است برای راه اندازی اولین تبلیغات تسلا به توییتر مراجعه کند.