ایلان ماسک، مدیرعامل جدید توییتر، لیندا یاکارینو از NBCU را منصوب کرد

شایعات درست هستند: ایلان ماسک رهبر NBCU لیندا یاکارینو را به عنوان مدیر عامل بعدی توییتر انتخاب کرده است.

ماسک صبح امروز در توییتی نقش جدید یاکارینو را تایید کرد، یک روز پس از اینکه او اعلام کرد که جستجوی خود را برای یک مدیرعامل جدید تکمیل کرده است.

ماسک نوشت: مشتاقانه منتظر همکاری با لیندا برای تبدیل این پلتفرم به X، برنامه همه چیز هستم.

یاکارینو صبح جمعه اعلام کرد که نقش خود را به عنوان رئیس بخش تبلیغات و مشارکت جهانی در NBCU ترک می کند.

این هوشمندانه است که یک مدیر تبلیغاتی معروف را در راس توییتر قرار دهیم، زیرا رهبری ماسک آن جنبه کلیدی تجارت توییتر را مخدوش کرده است. ماسک گفت که به عنوان رئیس و مدیر ارشد فناوری، نظارت بر محصول، نرم‌افزار و سیستم‌عامل‌ها در سمت خود باقی خواهد ماند. توییتر با سیاست‌های تعدیل محتوای نامنظم و سیستم‌های راستی‌آزمایی متناقض و گاهی گمراه‌کننده، تبلیغ‌کنندگان را از بین برده است. این شرکت همچنین تیم های حیاتی را برای درآمدزایی، مانند تیم فروش خود، اخراج کرده است.

به نظر می رسد ماسک و یاکارینو در حال حاضر کمی با هم رابطه دارند. ماه گذشته، یاکارینو در یک کنفرانس تبلیغاتی در میامی با ماسک مصاحبه کرد، جایی که به نظر می رسید او با این غول کسب و کار تعریف می کند.

او روی صحنه گفت: “ایلون متعهد شده است که برای بازخورد مداوم در دسترس همه باشد.” “او همچنین خود را برای مشارکت در قوانین شفافیت و ایمنی جدیدی که دیروز ارسال کرد، باز کرده است. فقط به یاد داشته باشید، آزادی بیان به معنای آزادی دسترسی نیست.»

او همچنین به ایلان اشاره کرد که «مردم این اتاق هستند [Twitter’s] مسیر سودآوری.» از زمان آغاز به کار، موثرترین روش توییتر برای کسب درآمد تبلیغات بوده است و تلاش های ماسک برای کسب درآمد از چک آبی موفقیت آمیز نبوده است.

ما نمی دانیم که آیا این دو نفر در آن زمان در حال مذاکره بودند یا خیر، اما به نظر می رسید یاکارینو انگیزه ای برای پاکسازی برند توییتر دارد و مخاطبان را تشویق می کند تا نگرانی های خود را در یک پرسش و پاسخ به ماسک بیان کنند. او دیدگاه ماسک در مورد آزادی بیان را که مربوط به تبلیغ‌کنندگان است، تکرار کرد، که آزادی بیان به معنای «آزادی دسترسی» نیست.

یاکارینو هنگام مصاحبه با ماسک گفت: «اگر آزادی بیان، همانطور که او می‌گوید، بستر این کشور است، مطمئن نیستم کسی در این اتاق باشد که با آن مخالف باشد. “آیا می توانم برای آن یک دور تشویق کنم؟”

این داستان در حال توسعه است…