اپلیکیشن روزنامه نگاری صوتی Curio اکنون می تواند با استفاده از هوش مصنوعی اپیزودهای شخصی سازی شده ایجاد کند

Curio، استارت‌آپی که پلتفرمی را ایجاد می‌کند که روزنامه‌نگاری خبره را به محتوای حرفه‌ای روایت می‌کند، از فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد قسمت‌های صوتی سفارشی‌شده بر اساس درخواست‌های شما استفاده می‌کند. این شرکت در حال حاضر دارای کاتالوگ بزرگی از روزنامه نگاری با کیفیت بالا است که از شرکایی مانند The Wall St. ، با فناوری های OpenAI طراحی شده است. این به کاربران Curio این امکان را می‌دهد که اکنون از کمک هوش مصنوعی جدید خود، «ریو» سؤالی بپرسند که می‌خواهند درباره آن بیشتر بیاموزند، سپس از آن بخواهند یک قسمت صوتی سفارشی که فقط شامل محتوای بررسی‌شده واقعی باشد – نه «توهمات» هوش مصنوعی را بازگرداند.

این شرکت همچنین امروز یک سرمایه گذاری استراتژیک اضافی از رئیس TED را اعلام می کند. کریس اندرسون، یک سرمایه گذار قبلی در دور سری A Curio. پیش از این، Curio بیش از 15 میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی از جمله Earlybird، Draper Esprit، Cherry Ventures، Horizons Ventures، 500 Startups و دیگران جذب کرده بود.

مبلغ سهم جدید اندرسون فاش نشده است، اما کوریو می گوید که او یک “سرمایه گذار قابل توجه” است.

ایده اولیه Curio که در سال 2016 توسط استراتژیست سابق بی‌بی‌سی، گاویند بالاکریشنان و وکیل لندنی سریکانت چاکراوارتی تأسیس شد، ارائه یک سرویس مبتنی بر اشتراک بود که دسترسی به کتابخانه‌ای از روزنامه‌نگاری را که به صورت صوتی ترجمه شده است، فراهم می‌کند. برای انجام این کار، این شرکت با ده ها سازمان رسانه ای برای مجوز محتوای آنها شریک شد، که سپس توسط صداپیشگان روایت می شود و به برنامه Curio اضافه می شود. این تجربه نسبت به ارائه‌های صوتی خبری ارائه‌شده توسط سرویس‌هایی مانند Pocket بهبود یافته است، جایی که کاربران مقالات را ذخیره می‌کنند تا بعداً به آن‌ها گوش دهند، زیرا محتوای Curio توسط افراد واقعی خوانده می‌شود، نه صداهای AI با صدای رباتیک.

با افزودن ویژگی هوش مصنوعی، Curio اکنون می‌تواند علاوه بر انتخاب دست‌چین شده از روزنامه‌نگاری صوتی، صدای سفارشی را نیز مدیریت کند. این شرکت بر این باور است که این می‌تواند به یک مورد استفاده قدرتمند برای هوش مصنوعی تبدیل شود، در زمانی که نگرانی‌های موجهی در مورد ارائه اطلاعات نادرست توسط ربات‌های چت هوش مصنوعی یا ساختن حقایق وجود دارد، زمانی که آنها نمی‌دانند چگونه پاسخ درست را ایجاد کنند – چیزی که به آن توهم می‌گویند. ” برای مثال، زمانی که گوگل و مایکروسافت ابزارهای جستجوی جدید هوش مصنوعی خود را به نمایش گذاشتند، قبلاً نادرستی‌هایی را دیده‌ایم که توسط چت ربات‌های هوش مصنوعی ارائه شده است.

از سوی دیگر، هوش مصنوعی Curio چیزی را که «می سازد» پس نمی دهد، زیرا در پاسخ به سؤالات کاربران، کلیپ های صوتی را از سراسر کاتالوگ خود ترکیب می کند، و به طور موثر قسمت های پادکست کوچکی را ایجاد می کند که به شما امکان می دهد یک موضوع را از طریق کیفیت بررسی کنید. روزنامه نگاری بررسی شده

این شرکت پیشنهاد می‌کند که می‌توانید از ویژگی هوش مصنوعی از طریق اعلان‌هایی مانند، «به من در مورد امکان صلح در اوکراین بگویید»، «آینده غذا چیست؟»، «در مورد سقف بدهی ایالات متحده بگویید»، «به من بگویید چرا ورمیر» استفاده کنید. خیلی عالی است، یا مثلاً «من 40 دقیقه وقت دارم، مرا در زمینه هوش مصنوعی به روز کنید».

اعتبار تصویر: اسکرین شات Curio در وب

با این حال، هوش مصنوعی نمی‌تواند اطلاعات مربوط به اخبار فوری را برگرداند، زیرا ترجمه مقالات خبری به صوتی روایت‌شده به زمان نیاز دارد. اما می تواند برای بررسی موضوعات مختلف با جزئیات بیشتر استفاده شود.

گاستون تورن، مدیر ارشد بازاریابی Curio، توضیح می‌دهد: «ما در تلاش هستیم از دیدگاه فنی، هوش مصنوعی ایجاد کنیم که توهم نداشته باشد. و دومین چیزی که جالب است این ایده باز کردن دانش از روزنامه‌نگاری – از اخبار – است، زیرا وقتی سؤال می‌کنید، در واقع مقاله‌هایی از، شاید از چند سال پیش را نیز پیشنهاد می‌کند، اما آنها همچنان به آنچه در حال رخ دادن است بسیار مرتبط هستند. همین الان روشن است.»

علاوه بر مارک‌های رسانه‌ای که در بالا ذکر شد، Curio همچنین با The Economist، FT، WIRED، Vox، Vulture، Scientific American، Fast Company، Salon، Aeon، Bloomberg Businessweek، Foreign Policy، The Cut و دیگران روابط دارد. بیش از 30 نشریه پشتیبانی می شوند. (باید توجه داشته باشیم که نیویورک تایمز یکی از آنها نیست. و این شرکت برنامه روزنامه نگاری صوتی خود را امروز راه اندازی کرد، همانطور که معلوم شد.)

برای شروع کار با هوش مصنوعی جدید Curio، سؤال یا درخواست خود را در کادر ارائه شده تایپ می کنید، گویی که با یک ربات چت هوش مصنوعی مانند ChatGPT تعامل دارید. (ما متوجه شدیم که Curio به مدل OpenAI GPT 3.5 متکی است.) این ویژگی هم در وب و هم در برنامه های موبایل Curio در دسترس است.

برای ایجاد اپیزود صوتی شخصی‌شده برای شما، Curio بیش از 5000 ساعت صدا را بررسی می‌کند، اما این همه فقط چند لحظه پردازش از دیدگاه کاربر طول می‌کشد. این منجر به یک قسمت صوتی سفارشی می شود که شامل یک مقدمه به همراه دو مقاله از انتشارات Curio است.

Curio خود یک سرویس اشتراک ممتاز با قیمت 24.99 دلار در ماه (یا 14.99 دلار در ماه در صورت پرداخت یک سال پیش پرداخت) است. با این حال، فعلاً استفاده از ویژگی هوش مصنوعی رایگان است. این شرکت می‌گوید که این به این دلیل است که می‌خواهد «ریو» را به دست هر چه بیشتر افراد ممکن برساند، تا بتواند یاد بگیرد. برای مثال، به دنبال این است که بفهمد کاربران چه مدتی را برای این قسمت‌های شخصی‌شده ترجیح می‌دهند، اگرچه در حال حاضر به سمت مقالات کوتاه‌تر متمایل شده است.

بعداً، Curio ممکن است ویژگی‌های بیشتری اضافه کند – مانند توانایی اشتراک‌گذاری قسمت‌های خود با دیگران یا دریافت پیشنهادات بر اساس آنچه کاربران دیگر درباره آن می‌پرسند.

تورن خاطرنشان می کند: “ما هوش مصنوعی را به عنوان یک ابزار مراقبت نمی بینیم.” ما آن را بیشتر به عنوان یک ابزار کشف می بینیم. ما فکر می‌کنیم کاری که هوش مصنوعی انجام می‌دهد کشف محتوایی است که بسیار جالب است و راه‌هایی برای ارتباط با آن پیدا می‌کند، اما سرپرستی هنوز انسانی است و صداها هنوز انسانی هستند.

این شرکت امروز پایگاه مشتری کوچک‌تری دارد که بیش از هزار مشترک دارد و بیش از میلیون‌ها برنامه دانلود می‌کند، اما افزودن هوش مصنوعی ممکن است باعث شود برنامه جذاب‌تر شود زیرا کاربران این مورد استفاده منحصر به فرد را برای هوش مصنوعی کشف می‌کنند.