الاد گیل، سرمایه‌گذار مشهور، در مورد اینکه چگونه رقابت بزرگ هوش مصنوعی احتمالاً از بین خواهد رفت

الاد گیل، بنیانگذار موفق و سرمایه گذار پرکار، پیش از این به عنوان بزرگترین سرمایه گذار انفرادی سیلیکون ولی با توجه به سرمایه هنگفتی که در سال های اخیر سرمایه گذاری کرده است، از جمله به نمایندگی از مؤسساتی که بنا بر گزارش ها شامل موقوفه هاروارد است، لقب گرفته است.

سوابق او در توضیح خیزش آرام او بسیار مفید است. برای مثال، گیل ۱۱ سال پیش در دور سری A شرکت نرم‌افزار پرداخت بسیار ارزشمند Stripe سرمایه‌گذاری کرد و در بسیاری از دوره‌های بعدی آن سرمایه‌گذاری کرد. او همچنین در اپلیکیشن یادداشت برداری Notion، پلتفرم همکاری ابری Airtable، پیمانکار فناوری نظامی Anduril، و ابزار طراحی Figma، سهامی را به دست آورد که در سپتامبر گذشته با فروش 20 میلیارد دلاری به Adobe موافقت کرد – اگرچه Adobe هنوز در حال کار است. برای فروش مقامات وزارت دادگستری بر اساس محاسن این معامله.

در مکالمه اواخر هفته گذشته، گیل – که گهگاه وبلاگ می نویسد اما یک سایت کاملاً ساده دارد – از پاسخ دادن به سؤالات خاص در مورد اینکه چقدر مدیریت می کند یا برخی از مبالغی که در شرکت ها سرمایه گذاری کرده است، خودداری کرد. اما شرکت TRAC او را یک “فوق پیش بینی کننده” می نامد که حداقل 155 شرکت را تامین مالی کرده است و “میانگین ضربتی” او 0.671 است، به این معنی که 67٪ از سرمایه گذاری های اولیه او حداقل دوره های بعدی را در هر TRAC افزایش داده است. داده ها. (این می‌گوید حداقل 30 استارت‌آپ در مجموعه گیل به شرکت‌های «یونیک شاخ» تبدیل شده‌اند، اگرچه همانطور که خود گیل خاطرنشان می‌کند، بسیاری از ارزش‌گذاری‌ها در حدود 18 ماه آینده تغییر خواهند کرد.

وقتی با گیل صحبت کردیم، از بنیانگذاران پرسیدیم که اگر اوضاع بد به بدتر شود، چه کاری باید انجام دهند. ما همچنین در مورد شیفتگی مداوم او به هوش مصنوعی و برخی از چک‌های اولیه که او برای استارت‌آپ‌هایی نوشت که اکنون در حال افزایش سرمایه‌گذاری جدی هستند، از جمله Character صحبت کردیم. هوش مصنوعی که امسال توسط Andreessen Horowitz، Perplexity.AI با حمایت NEA و هاروی با حمایت Sequoia Capital پشتیبانی می شود.

آخرین مورد، گیل به اشتراک گذاشت که چگونه از هوش مصنوعی برای افزایش کار خود استفاده می کند. می توانید مصاحبه کامل ما را بشنوید؛ در همین حال، گزیده‌هایی از آن چت در ادامه می‌آید که برای مدت طولانی ویرایش شده است.

TC: سال‌ها پیش، شما کتابی با عنوان راهنمای رشد بالا نوشتید، در مورد اینکه چگونه استارت‌آپ‌ها را از 10 به 10000 نفر افزایش دهید. آیا اکنون فکر می کنید که تمرکز بیش از حد روی رشد به این سرعت بوده است؟

EG: تمرکز کتاب من حول و حوش این بود که اگر به آن لحظه جادویی تناسب بازار محصول دست یابید، بعد چه می کنید. . . من فکر می کنم این شعار رشد به خاطر رشد واقعاً در طول دوره کووید به وجود آمد. از آنجایی که سرمایه واقعاً ارزان و در دسترس شد، مردم زمانی که کاملاً تناسب واقعی با بازار محصول را نداشتند، شروع به افزایش مقیاس کردند. آنها قبل از اینکه مشتریان زیادی داشته باشند، یا قبل از اینکه مشخص شود که خندقی دارند که نوعی قابلیت دفاع برای کسب و کارشان ایجاد می کند، شروع به مقیاس بندی کردند. من فکر می کنم جایی که همه چیز از بین رفت، مردم سال ها قبل از جایی که بودند شروع به جمع آوری پول کردند. و سپس آنها شروع به استخدام در برابر پولی کردند که جمع آوری کردند به جای استخدام در برابر تجارتی که داشتند.

ما در حال شنیدن داستان های زیادی از کارمندانی هستیم که مشتاق صحبت در مورد سوء مدیریت در داخل شرکت خود هستند، زیرا اوضاع به سمت جنوب پیش می رود. توصیه‌ای می‌توانید به شرکت‌ها در مورد اینکه چگونه بدون شکست کامل در این فرآیند کاهش پیدا کنند، ارائه دهید؟

بسیاری از ارزیابی‌هایی که مردم در حال حاضر به طور فعال انجام می‌دهند این سوال است: فکر می‌کنم این یک یا سه یا پنج سال دیگر کجا خواهد بود؟ و اگر کار نمی کند باید چه کار کنم؟ اینها واقعاً انتخاب های سختی هستند که باید با آنها روبرو شوید. مردم باید بین کوچک کردن تیم و تغییر مسیر یا اینکه سعی می‌کنند شرکت را بفروشند، تصمیم بگیرند، زیرا مشخص است که کار نمی‌کند. آیا تعطیل می کنند و پول را پس می دهند؟ اگر به زمانی نگاه کنید که مردم پول زیادی را در چند سال گذشته جمع آوری کردند، این اتفاق تا حد زیادی در سال 2021 رخ داد. [they] 9 ماه باقی مانده است، این بدان معناست که بسیاری از مردم باید جمع آوری کمک های مالی را در پایان سال جاری آغاز کنند. بنابراین احساس می‌کنم روزهای سختی در راه است. من فکر می‌کنم که این هنوز یک نوع گرم کردن یا دوره پیش‌بینی است.

فقط این حجم عظیم از شرکت‌هایی که در شرف سقوط هستند وجود دارد که باید سال‌ها پیش تعطیل می‌شدند، اما به نوعی ادامه پیدا می‌کرد.

در رابطه با سرمایه گذاری های خود، می توانید درباره میزان سرمایه گذاری خود در سال های اخیر صحبت کنید و در حال حاضر چند شرکت در مجموعه شما هستند؟ شما 620 میلیون دلار به ازای هر پرونده SEC در سال 2021 جمع آوری می کردید. . .

من واقعاً زیاد در مورد آن صحبت نکرده ام [and] من در واقع تعداد دقیق آن را نمی دانم [of portfolio companies] همین الان. به طور سنتی، من فقط پول خودم را سرمایه گذاری می کردم. سپس همه چیز از نظر تخصیصی که می‌توانستم در پشت آن سرمایه‌گذاری کنم، شروع به بزرگ‌تر شدن کرد، بنابراین در برخی موارد، کارهایی را انجام دادم که به عنوان SPV یا وسایل نقلیه تک‌منظوره یا سرمایه‌گذاری شناخته می‌شوند.

در حال حاضر، مدل من کمی ترکیبی است، جایی که هر چیزی که کوچک باشد، یا اگر مردم فقط من را به عنوان یک فرشته بخواهند، می‌توانم شخصاً آن را انجام دهم. اگر چیزی بزرگتر شد، می توانم از صندوق استفاده کنم. اگر چیزی واقعاً بزرگ شود، می‌توانم از ترکیبی از پول شخصی، پول سرمایه و SPV استفاده کنم. من سعی کرده‌ام رویکردی انعطاف‌پذیر داشته باشم تا زمانی که با شرکت‌های مختلف در مراحل مختلف کار می‌کنم، بتوانم کاری را که انجام می‌دهم بر اساس خواسته و نیاز آنها تنظیم کنم. من می خواهم از موقعیتی که در آن یک سرمایه هنگفت دارم و احساس می کنم نیاز دارم بروم و یکسری پول سرمایه گذاری کنم و آن را روی مردم فشار دهم و به نوعی شروع به رفتار بد کنم، اجتناب کنم.

شما قبل از برخی دیگر به هوش مصنوعی مولد توجه می کردید. آیا اصلاً از آنچه در جهان منتشر شده غافلگیر شده اید؟ [on the generative AI front] در طول شش تا 12 ماه گذشته؟

برای من، لحظه مهم از یک جهت، دیدن چیزهایی مانند برخی از هنرهای مولد اولیه بر اساس GAN ها بود [which is a class of AI and machine learning algorithms]; آنچه که غیرهنرمندان می توانند انجام دهند بسیار قابل توجه بود. سپس کمی بعد از آن، زمانی که GPT-2 و سپس GPT-3 بیرون آمدند، به وضوح لحظه ای بود که در آن یک پله بزرگ بین آنها وجود داشت که به وضوح یک تغییر دریایی بود.

آیا شما یک سرمایه گذار در OpenAI هستید؟

من درگیر اکثر چیزهایی نیستم که در سطح بنیاد اتفاق می افتد، اما نمی خواهم در مورد هیچ شرکت خاصی یا چیزی صحبت کنم.

در اوایل این ماه در لس آنجلس با اشتون کاچر که Sound Ventures به تازگی یک صندوق رشد جمع‌آوری کرده بود برای حمایت صریح از شش یا بیشتر شرکت‌های مدل بنیادی – که قبلاً در سه شرکت از آنها سرمایه‌گذاری کرده بود، نشستید: OpenAI، Anthropic، و Stability.AI. . نظر شما از آن استراتژی چیست؟

تعداد انگشت شماری از شرکت ها هستند که واقعاً از نظر توسعه این مدل های پایه بسیار جلوتر هستند. و من فکر می‌کنم که حداقل برای پیشرفته‌ترین مدل‌ها، مقداری مقیاس و تأثیرات سرمایه‌ای برای آنها وجود خواهد داشت. بنابراین، برای مثال، می دانید، GPT-4 هنوز هم به نظر می رسد که کمی جلوتر از بقیه است، و بدیهی است که گوگل این قابلیت را دارد که بتواند چیزی در مقابل آن بسازد. آنتروپیک در مدل ابری خود تکرار شده است. چند بازیکن دیگر هم هستند. Cohere و A121 وجود دارد [Labs] و مانند آن اما حداقل در حال حاضر، به نظر می رسد که مدل های اختصاصی یک یا دو نسل از منبع باز جلوتر هستند، و اگر فرض کنید که هر مدل نسبت به نسل قبلی گران تر است، می توانید فرض کنید که این روند ممکن است حداقل برای چند سال دیگر وجود داشته باشد.

یعنی دو چیز یکی اینکه وقتی GPT-7 یا هر چیز دیگری وجود دارد، شاید منبع باز معادل GPT-6 یا GPT-5.5 باشد. و GPT-6 احتمالاً عملکردی باورنکردنی خواهد داشت. احتمالاً قرار است انواع کارهای شگفت انگیز را انجام دهد. بنابراین به این سؤال منجر می‌شود که واقعاً چیزهای پیشرفته‌ای که برای آنها به پیشرفته‌ترین مدل‌ها نیاز خواهید داشت، چیست، و این جایی است که فکر می‌کنم بخش بزرگی از ارزش در صنعت وجود خواهد داشت – اما من فکر می‌کنم بسیاری از همچنین فقط به چیزهایی خواهد رفت که یک یا دو نسل از آنها عقب هستند. و اینجاست که فکر می‌کنم منبع باز نیز نقشی خواهد داشت.

بنابراین من آن را به‌عنوان دنیایی در نظر می‌گیرم که در آن تعداد انگشت شماری از مدل‌های بسیار بزرگ، بسته و اختصاصی و یک بازار انحصاری که به نوعی شبیه دنیای ابری است که در آن Azure، AWS و Google Cloud به عنوان سه بازیگر بزرگ داریم، خواهیم داشت. من فکر می کنم که مدل ها ممکن است به طور طبیعی در آنجا همگرا شوند. اما پس از آن ما یکسری منبع باز خواهیم داشت که افراد به طور موازی از آن برای انواع چیزها استفاده خواهند کرد.

باز هم، برای اطلاعات بیشتر درباره گیل، از جمله اینکه چرا او فکر می‌کند که بنیان‌گذاران بیشتری باید تعطیل کردن و بازگرداندن سرمایه را تا زمانی که هنوز می‌توانند در نظر بگیرند، می‌توانید به گفتگوی طولانی‌تر ما در اینجا گوش دهید.