لاجیتک بازی دستی Logitech G Cloud را در اروپا راه اندازی کرد

لاجیتک در حال پیشروی با کنسول بازی دستی خود است که بر روی بازی های ابری متمرکز شده است، زیرا این شرکت در آستانه راه اندازی دستگاه خود در اروپا است. علاوه بر این نسخه، این شرکت همچنان فعالانه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای Logitech G Cloud منتشر می‌کند.

Logitech G Cloud به تدریج بین 22 می تا 22 ژوئن در بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، دانمارک، سوئد و فنلاند با قیمت 359 یورو یا 329 پوند در دسترس خواهد بود. به عنوان یادآوری، قیمت آن در ایالات متحده 349 دلار است اما معمولاً با قیمت 299 دلار به فروش می رسد.

مشتریان اروپایی تا شش ماه Xbox Game Pass Ultimate (با بازی Xbox Cloud)، یک ماه Nvidia GeForce Now (سطح اشتراک اولویت) و یک ماه Shadow PC دریافت خواهند کرد.

هنگامی که لاجیتک در سپتامبر 2022 Logitech G Cloud را معرفی کرد، بسیاری از مردم واقعاً متوجه نشدند که چرا مردم برای یک کنسول قابل حمل اندرویدی 350 دلار هزینه می کنند. برخلاف سوییچ ۲۹۹ دلاری، نمی‌توانید Zelda را روی آن بازی کنید. برخلاف Steam Deck 399 دلاری، نمی‌توانید بازی‌های PC را در حال حرکت انجام دهید.

اما پاسخ در نام دستگاه نهفته است. Logitech G Cloud به طور خاص برای بازی های ابری طراحی شده است. به طور پیش فرض، این دستگاه دارای برنامه های Nvidia GeForce Now و Xbox Cloud Gaming از پیش نصب شده است. لاجیتک حتی در وب‌سایت خود می‌گوید که کنسول آن «به یک سرویس اشتراک ابری که به طور جداگانه فروخته می‌شود، نیاز دارد تا طبق برنامه کار کند».

همچنین می‌توان از Logitech G Cloud برای بازی از راه دور استفاده کرد. اگر از قبل یک ایکس باکس یا پلی استیشن دارید، می توانید از دستگاه به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کنید تا بتوانید خارج از اتاق نشیمن خود بازی کنید. یا می توان از آن برای اجرای بازی های رایانه شخصی که از رایانه بازی پخش می شوند استفاده کرد.

Shadow شریک رسمی می شود

Logitech G Cloud دارای طراحی آشنا با صفحه نمایش لمسی است که توسط کنترل های گیم پد احاطه شده است. این فقط مقدار مناسبی از قدرت محاسباتی برای اجرای خدمات بازی ابری دارد، اما هیچ چیز اضافی ندارد.

این بدان معناست که Logitech G Cloud یک APU قدرتمند، یک تن حافظه داخلی یا یک فن برای خنک کردن دستگاه ندارد. در عوض، چیزی که به دست می آورید یک صفحه نمایش 7 اینچی خوب 1080p، یک اسلات کارت microSD، یک پورت USB-C، یک جک 3.5 میلی متری هدفون، بلندگوها، میکروفون ها و همه دکمه هایی است که از یک گیم پد مدرن انتظار دارید.

در زیر کاپوت، Logitech G Cloud دارای یک سیستم میان رده Qualcomm روی تراشه (Snapdragon 720G)، 4 گیگابایت یا رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از بلوتوث 5.1 و WiFi 5 است — بله، پشتیبانی از WiFi 6 خوب بود.

من Logitech G Cloud را در اکتبر بررسی کردم و به سرعت به روش مورد علاقه من برای بازی تبدیل شد. به طور خاص، من انعطاف پذیری Logitech G Cloud را با Shadow PC تحسین کردم، یک سرویس رایانش ابری که به شما امکان می دهد در مرکز داده در نزدیکی خود به یک رایانه پیشرفته دسترسی داشته باشید.

با این تنظیمات می‌توانید هر بازی را روی استیم نصب کنید و در حالی که روی کاناپه هستید، آن‌ها را بدون نقص بازی کنید. وزن Logitech G Cloud 463 گرم است که تقریباً 30 درصد سبک تر از Steam Deck است. خنک و ساکت می ماند. و بهترین بخش این است که لازم نیست نگران عمر باتری باشید زیرا تمام کارهای محاسباتی فشرده روی سرور راه دور انجام می شود.

در چند ماه گذشته، لاجیتک به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را با ویژگی‌های جدید ارسال کرده است، مانند نگاشت دکمه‌های مجازی برای بازی‌های موبایلی مبتنی بر لمس، تنظیمات سفارشی‌سازی در مورد حساسیت و مناطق مرده برای استیک‌های آنالوگ و تریگرهای L2/R2، و پشتیبانی رسمی. برای کامپیوتر سایه.

برنامه Shadow PC در آینده نزدیک روی Logitech G Cloud از قبل نصب خواهد شد و کنترلر داخلی اکنون به طور کامل توسط Shadow پشتیبانی می شود.

بار دیگر، Logitech G Cloud برای همه مناسب نیست. این برای افرادی که قبلاً به بازی های ابری علاقه مند هستند یا کسانی که به دنبال چیزی هستند که به طور خاص برای این منظور طراحی شده است با یک صفحه نمایش بزرگ 7 اینچی به خوبی کار می کند. مسلماً این یک بازار خاص است، اما Logitech G Cloud این شکاف را به خوبی پر می کند. و اکنون، افراد بیشتری می توانند یکی را خریداری کنند.