از سوفی بپرسید: آیا می توانم برای EB-1A بدون دریافت O-1A اقدام کنم؟

در اینجا یک نسخه دیگر است از «از سوفی بپرس»، ستون مشاوره که به سؤالات مربوط به مهاجرت در مورد کار در شرکت های فناوری پاسخ می دهد.

سوفی آلکورن، وکیل مهاجرت در دره سیلیکون، می‌گوید: «سؤالات شما برای گسترش دانشی حیاتی است که به مردم در سراسر جهان اجازه می‌دهد تا فراتر از مرزها بروند و رویاهای خود را دنبال کنند. “چه در فعالیت های مردمی باشید، چه یک بنیانگذار یا به دنبال کار در سیلیکون ولی، من دوست دارم به سوالات شما در ستون بعدی پاسخ دهم.”

اعضای TechCrunch+ به ستون‌های هفتگی «از سوفی بپرس» دسترسی دارند. از کد تبلیغاتی ALCORN برای خرید اشتراک یک یا دو ساله با 50٪ تخفیف استفاده کنید.


سوفی عزیز

نظر شما در مورد درخواست فورا برای EB-1A بدون استفاده از O-1A به عنوان پله چیست؟

با تشکر!

– مهندس فوق العاده در Escondido

فوق العاده عزیز،

بله، قطعاً می توان برای گرین کارت توانایی فوق العاده EB-1A بدون استفاده از ویزای توانایی فوق العاده O-1A به عنوان پله اقدام کرد! به من اجازه دهید تا زمینه ای را به شما ارائه دهم تا بتوانید به این فکر کنید که آیا این مسیر می تواند برای شما بهترین باشد.

به طور کلی، دارندگان ویزای O-1A معمولاً در مقایسه با افرادی که در حال حاضر خارج از ایالات متحده هستند یا افرادی که دارای نوع دیگری از وضعیت مهاجرت در ایالات متحده هستند مانند H-1B، زمان آسان تری برای دریافت EB-1A دارند. برای شنیدن بیشتر در مورد الزامات EB-1A، پادکست من در مورد Bootcamp توانایی فوق العاده را بررسی کنید.

این صرفاً به این دلیل است که الزامات واجد شرایط بودن برای O-1A و EB-1A با هم تداخل دارند و کسانی که تمرین آماده سازی ویزای O-1A را پشت سر گذاشته‌اند، قبلاً مقدار زیادی کاغذ و توصیه نامه جمع‌آوری کرده‌اند که موفقیت خود را نشان می‌دهد.

به وکیل مهاجرت سوفی آلکورن رای دهید تا در TechCrunch Disrupt در سپتامبر 2023 صحبت کند.

اعتبار تصویر: TechCrunch

با این حال، من از تجربه شخصی می دانم که بسیاری از افراد می توانند مستقیماً به گرین کارت EB-1A مراجعه کنند، در حالی که ویزاهای دیگری غیر از O-1A یا حتی خارج از ایالات متحده داشتند. این بدان معناست که EB-1A برای افرادی که در حال حاضر به طور موقت در ایالات متحده کار می کنند با ویزاهایی مانند ویزای سرمایه گذار معاهده E-2، ویزای E-3 برای متخصصان استرالیایی، ویزای شغلی تخصصی H-1B، انتقال گیرندگان چند ملیتی L-1 امکان پذیر است. و ویزای TN (Treaty National) برای متخصصان کانادایی و مکزیکی.

لطفاً به خاطر داشته باشید که اگر با ویزا سفر می کنید نیاز است غیر مهاجر قصد (مانند F-1 یا B-1/B-2)، رفتن مستقیم به سراغ EB-1A می‌تواند مانعی برای ورودهای بعدی ایالات متحده باشد، زیرا نشان دادن به مقامات مهاجرت در خارج از کشور و در بنادر ورودی ایالات متحده که قصد دارید در نهایت به کشور خود بازگردید. شروع فرآیند گرین کارت (مخصوصاً با درخواست I-140 در رده EB-1A) به احتمال زیاد به عنوان مدرک قوی در نظر گرفته می شود. مهاجر قصد

نهایی “بلیت طلایی”

از آنجایی که گرین کارت EB-1A یک کارت سبز مبتنی بر اشتغال اولویت اول است، زمان انتظار برای این دسته گرین کارت معمولاً در مقایسه با سایر گرین کارت های مبتنی بر اشتغال کمترین زمان را دارد.

طبق ویزا بولتن برای ماه می 2023، دسته EB-1 تنها دسته ای است که شماره گرین کارت در حال حاضر برای همه کشورها به جز چین و هند در دسترس است. هم وزارت امور خارجه ایالات متحده، که بر پردازش کنسولی در خارج از ایالات متحده نظارت می کند، و هم خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS)، که درخواست های ویزا و گرین کارت را بررسی می کند و بر فرآیند در داخل ایالات متحده نظارت می کند، اکثر اوقات، بولتن ویزا صادر شده توسط وزارت امور خارجه همان چیزی است که توسط USCIS صادر شده است.