ابزار طراح مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت به تیمز می آید

Designer، ابزار تولید هنر مایکروسافت با هوش مصنوعی، به نسخه رایگان Teams می آید.

از امروز در پیش‌نمایش ویندوز 11، کاربران تیم‌های مایکروسافت می‌توانند روی Designer، یک برنامه مشابه Canva، ضربه بزنند تا طرح‌هایی برای ارائه، پوستر، کارت پستال دیجیتال و موارد دیگر ایجاد کنند تا در رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر به اشتراک بگذارند. طراح درخواست‌های متنی یا تصاویر آپلود شده را می‌پذیرد و از DALL-E 2، هوش مصنوعی متن به تصویر OpenAI، برای ایده‌پردازی طرح‌ها – با کادرهای کشویی و متن برای سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی بیشتر، استفاده می‌کند.

Designer که از طریق وب و در مرورگر اج مایکروسافت از طریق نوار کناری نیز در دسترس است، ابتدا در اکتبر گذشته معرفی شد. ویژگی‌های جدید از جمله تولید زیرنویس و تصاویر متحرک در ماه آوریل وارد شدند، و مایکروسافت وعده‌های بیشتری – مانند ویژگی‌های ویرایش پیشرفته – در راه است.

هدف نهایی مایکروسافت کسب درآمد از Designer از طریق اشتراک های شخصی و خانوادگی مایکروسافت 365 است، اما این شرکت تلگراف نکرده است که قیمت گذاری دقیقاً کجا می شود. با این حال، گفته شده است که برخی از عملکردهای این ابزار رایگان خواهد ماند. کدام عملکرد را هر کسی حدس می‌زند.

طراح تیم مایکروسافت

اعتبار تصویر: مایکروسافت

به‌روزرسانی‌های دیگر Teams که امروز اعلام شد قطعاً کمتر به هوش مصنوعی مربوط می‌شود.

اکنون، کاربران GroupMe، برنامه پیام‌رسانی گروهی رایگان مایکروسافت، می‌توانند با شروع یک تماس از داخل هر چت گروهی جدید یا موجود، تماس‌های تیمی ایجاد کنند.

و از ابتدای این هفته، ویژگی انجمن‌های Teams که به کاربران امکان اتصال، اشتراک‌گذاری و همکاری در گروه‌های مشابه Discord را می‌دهد، در ویندوز 11 پشتیبانی می‌شود (با macOS و Windows 10 سازگاری پایین‌تر). همانند انجمن‌های Teams در سایر پلتفرم‌ها، کاربران ویندوز 11 می‌توانند انجمن ایجاد کنند، رویدادها را میزبانی کنند، محتوا را تعدیل کنند و در مورد رویدادها و فعالیت‌های آتی مطلع شوند.

ویژگی جدید کشف جوامع، که قرار است در روزهای آینده در ویندوز 11، iOS و اندروید عرضه شود، به کاربران Teams اجازه می دهد تا به انجمن هایی بپیوندند که بر موضوعاتی مانند والدین، بازی، باغبانی، فناوری و کار از راه دور متمرکز شده اند. (مایکروسافت می‌گوید این به مالکان انجمن در iOS و Android بستگی دارد که بتوانند جوامع خود را در Teams کشف کنند.) مالکان می‌توانند درخواست‌های پیوستن به انجمن‌های خود را تأیید یا رد کنند و کنترل‌های مالک را به دیگران در گروه اختصاص دهند، و همچنین از طریق نظرسنجی ایجاد کنند. در صورت تمایل، MSForms کنید و پست ها را به عنوان ایمیل به اشتراک بگذارید.

در یک به‌روزرسانی مرتبط، اعضای انجمن تیم‌ها اکنون می‌توانند با استفاده از یک تجربه ضبط جدید با فیلترها و ابزارهای نشانه‌گذاری به‌روز، ویدیوها را از دستگاه‌های تلفن همراه خود ضبط کنند. و در iOS، صاحبان انجمن می‌توانند ایمیل‌ها یا شماره‌های تلفن را از یک سند آنلاین، فهرست کاغذی یا فهرست‌های دیگر با استفاده از دوربین تلفن خود اسکن کرده و دعوت کنند.

انبوهی از ویژگی‌های جدید با ادامه رشد تیم‌ها به دست می‌آیند که عمدتاً توسط روندهای کار از راه دور و ترکیبی تقویت شده است. تعداد کاربران فعال روزانه Teams از سال 2021 تا 2022 تقریباً دو برابر شد و از 145 میلیون کاربر به 270 میلیون افزایش یافت.