توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث Reddit به دلیل تغییرات قیمت API از خاموش شدن می ترسند

کریستین سلیگ، توسعه‌دهنده مشتری محبوب iOS Reddit Apollo، روز چهارشنبه در این شبکه اجتماعی پست کرد و گفت که قیمت گذاری جدید API شبکه اجتماعی ممکن است او را از کار بیاندازد. سلیگ تنها نیست که چنین فکر می کند. از آن زمان، چندین توسعه‌دهنده برنامه‌های شخص ثالث Reddit نگرانی خود را در مورد پایداری برنامه‌هایشان ابراز کرده‌اند.

برای روشن بودن، Reddit به طور رسمی قیمت طرح های جدید خود را اعلام نکرده است. اما سلیگ می‌گوید که در تماسی که با تیم Reddit داشت، متوجه شد که قیمت‌گذاری جدید 12000 دلار به ازای هر 50 میلیون درخواست هزینه خواهد داشت و آپولو در ماه گذشته 7 میلیارد درخواست داشت. توسعه دهنده یکی دیگر از برنامه های iOS Narwhal – که با تیم Reddit نیز تماس داشت – در subreddit برنامه پست کرد که این قیمت تقریباً 1 تا 2 میلیون دلار در سال برای آنها هزینه دارد و آنها نمی توانند آن را بپردازند.

در پست دیگری، توسعه‌دهنده Reddit is Fun اشاره کرد و گفت که در مقایسه با هزینه سالانه 20 میلیون دلاری که توسط Selig نقل‌شده است، «RIF ممکن است متفاوت باشد، اما در همان جایگاه خواهد بود». آنها همچنین تصریح کردند که این برنامه آنقدرها درآمد ندارد.

سازندگان مشتریان دیگر مانند Relay for Reddit و Infinity for Reddit نیز نگرانی‌های خود را در مورد آینده برنامه‌های خود ابراز کردند. بر اساس قوانین جدید API که در آوریل اعلام شد، توسعه دهندگان مشتریان شخص ثالث نمی توانند از تبلیغات درآمد کسب کنند و نمی توانند محتوای NSFW را در برنامه های خود نشان دهند. بنابراین آنها باید امیدوار باشند که کاربران با وجود عدم دسترسی به برخی از محتوا، پول اشتراک را پرداخت کنند.

در توییتر، مردم دارند حرکت Reddit را با تغییرات API خود پلتفرم متعلق به ایلان ماسک و کشتن مشتریان شخص ثالث برابر دانست. در ژانویه، توییتر قانون خود را تغییر داد تا به طور موثر برنامه های شخص ثالث مانند Tweetbot، Twitterrific و Talon را ممنوع کند.

به نظر می‌رسد که با این تغییرات API جدید به دنبال کسب درآمد از داده‌های خود با دریافت هزینه از توسعه‌دهندگانی است که از ساخت اپلیکیشن‌های اطراف آن درآمد کسب می‌کنند. اما Reddit معتقد است که برای بستن مشتریان شخص ثالث وجود ندارد.

“این مطلقا با هدف “کشتن” برنامه های شخص ثالث نیست. ما طی شش هفته گذشته پس از اعلام اولیه درباره تغییرات API، با برنامه‌ها و توسعه‌دهندگان شخص ثالث، از جمله Apollo، در تماس بوده‌ایم و موضع ما در مورد برنامه‌های شخص ثالث تغییری نکرده است. ما متعهد به ایجاد یک اکوسیستم توسعه‌دهنده ایمن و مسئولانه در اطراف Reddit هستیم – توسعه‌دهندگان و برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند Reddit را بهتر کنند و این کار را در یک مشارکت پایدار و دوجانبه سودمند انجام دهند و در عین حال کاربران و داده‌های ما را نیز ایمن نگه دارند.» دیروز در بیانیه ای به TechCrunch گفت.

کاربران در Reddit از تصمیم این شرکت برای قیمت گذاری API خود به گونه ای که برنامه های شخص ثالث را تهدید می کند، راضی نیستند. درست مانند بسیاری از کاربران توییتر که پروفایل های خود را به شبکه های جایگزین تغییر دادند، برخی از افراد در حال حاضر به دنبال پیوستن به سایر پلتفرم های مشابه Reddit هستند.