آنچه می توانیم از اقتصاد بازی های موبایل چین یاد بگیریم – TechCrunch

بازی موبایل اقتصاد طی چند سال گذشته در حال تغییر بوده است و پیش بینی آنچه در آینده اتفاق می افتد بسیار دشوار شده است. چین مجموعه ای از مسائل منحصر به فرد خود را دارد که عمدتاً ناشی از تمایل کشورها برای مهار بازار و ایجاد امنیت و حفظ حریم خصوصی بیشتر برای همه طرفین است.

با وجود این ، اقتصاد تلفن همراه چین طی 18 ماه گذشته به رشد خود ادامه داده است. سال گذشته یک سال بزرگ برای صحنه تلفن همراه چین بود زیرا ناشران برنامه های تلفن همراه مخاطبان جدیدی پیدا کردند و کانال های تبلیغاتی موبایل جدیدی را کشف کردند ، بسیاری از آنها در اینجا باقی ماندند – 681.7 میلیون بازی باز موبایل در چین در سال 2020 گزارش شده است. همچنین درآمد ناخالص را پیش بینی می کند و بیش از 35 revenue از درآمد بازی های تلفن همراه را در سراسر جهان در سال 2020 به خود اختصاص می دهد.

ناشران غربی به این موضوع توجه کرده اند ، اما سرکوب مقررات اخیر باعث توقف برخی از آنها شده است. برای از بین بردن برخی از این نگرانی ها و کمک به باز شدن بازار برای ناشران بازی های جهانی چه می توان کرد؟

توسعه دهندگان برتر چین جهانی می شوند

می توان ادعا کرد که غول های فناوری چینی مانند Tencent و Netease در واقع این محدودیت ها را به عنوان یک اتفاق تلقی کرده اند و با سرمایه گذاری و خرید استودیوهای جهانی مطابق آن عمل کرده اند. تنسنت به تنهایی در بیش از 30 شرکت بازی سازی از جمله Roblox ، Supercell ، Riot و Voodoo سرمایه گذاری کرده است.

ناشران چینی که از استراتژی جهانی استفاده کردند ، درآمد خود را در سال 2020 36.7 درصد افزایش دادند و درآمد بیشتری در بازارهای بین المللی نسبت به چین مشاهده می کنند. برخی از این موارد توسط ناشران که از بازی های محدود ISBN با خریدهای درون برنامه ای (IAP) به بازیهای رایگان رایگان (F2P) با مدلهای درآمدزایی آگهی خوب اجرا می شوند ، دور می شوند.

با توجه به اینکه غول های بازی موبایل مانند Zynga و Scopely دارای فرمول برنده IP بازی و همچنین منابع فراوان هستند ، گشایشی در بازار برای رشد بین پلتفرم ها وجود دارد. به طور واضح ، این یک هدف بلند پروازانه است ، اما می تواند به عنوان یک ضرورت برای حفظ رشد کاربران و درآمد تلقی شود.

آنچه ناشران غربی از چین می آموزند

ناشرانی که می خواهند به شرق بروند ، شاهد موفقیت استودیوهای چینی هستند که از مالکیت معنوی (IP) مانند سفر به غرب در بازارهای داخلی خود استفاده می کنند. Zynga به این موضوع توجه کرده است و با عناوین IP از هری پاتر و بازی موبایل Star Wars آینده سرمایه گذاری عاقلانه ای در بازار انجام می دهد.

IP مارول Kabam نیز موفق بوده است ، زیرا بازی F2P Contest of Champions در صدر جدول ایالات متحده برای بازی های موبایل اکشن مجاز است. متعاقباً ، Kabam با Netease همکاری کرد و بازی را برای بازار چین بومی کرد.