گوگل FID را با INP به عنوان معیار اصلی Web Vitals جایگزین خواهد کرد

Google امروز در Google I/O اعلام کرد که تعامل با رنگ بعدی (INP) از مارس 2024 به عنوان معیار اصلی Web Vitals جایگزین تاخیر ورودی (FID) خواهد شد.

گوگل حدود یک سال است که به این تغییر اشاره کرده است. ولی الان رسمی شده

Interaction to Next Paint چیست؟ INP معیاری است که از داده های Event Timing API استفاده می کند. پاسخگویی یک صفحه وب را ارزیابی می کند.

گوگل گفت، تعاملی که باعث می‌شود صفحه‌ای پاسخگو نباشد، منجر به تجربه کاربری ضعیف می‌شود. INP تأخیر تمام فعل و انفعالاتی را که کاربر با صفحه انجام داده است مشاهده می کند و یک مقدار واحد را گزارش می کند که همه (یا تقریباً همه) تعاملات در زیر آمده است.

گوگل مثال زیر را از نحوه پاسخگویی ضعیف در مقابل خوب ارائه کرد:

گوگل FID را با INP به عنوان معیار اصلی Web Vitals جایگزین خواهد کرد

در سمت چپ، کارهای طولانی مانع از باز شدن آکاردئون می شوند. این باعث می شود که کاربر چندین بار کلیک کند و فکر می کند تجربه شکسته است. وقتی رزوه اصلی به خود می رسد، ورودی های تاخیری را پردازش می کند و در نتیجه آکاردئون به طور غیرمنتظره ای باز و بسته می شود.

تاثیر رتبه بندی مارتین اسپلیت، مهندس روابط توسعه‌دهنده در گوگل می‌نویسد که گوگل تکرار کرد که Core Web Vitals رتبه‌بندی خوب در جستجوی Google را تضمین نمی‌کند.

  • «تجربه عالی صفحه بیش از Core Web Vitals را شامل می شود. طبق گفته Splitt، آمار خوب در گزارش Core Web Vitals در Search Console یا گزارش‌های Core Web Vitals شخص ثالث، رتبه‌بندی خوب را تضمین نمی‌کند.

تجربه صفحه خوب بخشی از سیستم رتبه بندی اصلی گوگل است. Core Web Vitals – اگرچه ممکن است یک سیگنال رتبه‌بندی مستقیم نباشد – راهی است که می‌توانید سعی کنید بفهمید آیا به یک تجربه صفحه خوب دست می‌یابید یا خیر.

با این حال، گوگل از سیگنال های دیگری به عنوان بخشی از سیستم رتبه بندی اصلی خود استفاده می کند تا تعیین کند که چه چیزی باعث یک تجربه صفحه خوب، خارج از Core Web Vitals می شود.

دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، به Search Engine Land گفت: “جنبه های زیادی در تجربه صفحه وجود دارد، از جمله برخی از آنها در این صفحه فهرست شده اند.” اگرچه ممکن است همه جنبه‌ها مستقیماً برای اطلاع از رتبه‌بندی مورد استفاده قرار نگیرند، اما معمولاً با موفقیت در رتبه‌بندی جستجو همخوانی دارند و ارزش توجه دارند.»

چه چیزی در حال تغییر است. Google در مارس 2024، معیار FID را با معیار INP به عنوان بخشی از Core Web Vitals جایگزین خواهد کرد. کنسول جستجوی Google در اواخر امسال INP را در گزارش Core Web Vitals گنجانده است تا بتوانید شروع به اندازه‌گیری امتیازات INP جدید خود کنید.

وقتی INP در مارس 2024 جایگزین FID شود، گزارش کنسول جستجوی Google نشان دادن معیارهای FID را متوقف می‌کند و از INP در آینده استفاده می‌کند.

Inp Timeline 800x270
جدول زمانی برای تغییر INP

چرا ما اهمیت می دهیم. بسیاری از سئوکاران زمان زیادی را بر روی Core Web Vitals و امتیاز FID، خوب یا بد، متمرکز کرده‌اند. اکنون همان سئوکاران احتمالاً تمرکز خود را از FID به INP تغییر خواهند داد. در اینجا راهنمای گوگل در مورد نحوه بهینه سازی برای INP است.

به طور کلی، من همچنان توصیه می کنم در این معیارها غرق نشوید. حتی گوگل می گوید که آنها تنها یک جنبه هستند که باید در هنگام بهبود تجربه صفحه سایت خود در نظر بگیرید.

می دانید، هنگام مرور وب سایت خود، واکنش گرا و سریع است. شما همیشه نیازی به ابزار شخص ثالث ندارید تا به شما بگوید. بنابراین سایت های عالی برای کاربران خود بسازید اما در مورد این امتیازات وسواس نداشته باشید.