ساخت چهره‌های ساعت Wear OS ساده‌تر شده است

در کنفرانس توسعه دهندگان I/O امروز، گوگل راه جدیدی را برای توسعه دهندگان برای ساخت واچ فیس های Wear OS به همراه به روز رسانی های کلی پلتفرم Android Wear از جمله Wear OS 4 اعلام کرد.

با این به‌روزرسانی، توسعه‌دهندگان اکنون با استفاده از کتابخانه Jetpack Watch Face، زمانی که برای ساعت‌های Wear OS 4 صفحه‌های ساعت می‌سازند، به یک قالب اعلامی جدید برای طراحی و ساخت صفحه‌های ساعت خود دسترسی پیدا می‌کنند. از آنجایی که قالب جدید مبتنی بر این کتابخانه است، توسعه‌دهندگان به‌طور خودکار از هرگونه به‌روزرسانی در آن، از جمله بهبود عملکرد و باتری در آینده، بهره‌مند خواهند شد.

از آنجایی که فرمت جدید اساساً فقط یک فایل XML است، اکنون هیچ کد اجرایی در ساخت این واچ فیس های جدید وجود ندارد. بنابراین، هیچ کدی در APK صفحه ساعت تعبیه نخواهد شد.

اعتبار تصویر: گوگل

با استفاده از کتابخانه جدید، توسعه‌دهندگان همچنان می‌توانند همان نوع صفحه‌های ساعت قبلی را ایجاد کنند، چه صفحه‌های ساعت آنالوگ و دیجیتال با پیچیدگی یا بدون پیچیدگی و چه ساعت‌های قابل تنظیم‌تر. ویرایشگر صفحه ساعت هم اکنون بخشی از Wear OS است، بنابراین توسعه دهندگانی که می خواهند این واچ فیس های قابل تنظیم را بسازند، دیگر مجبور نیستند ویرایشگر خود را برای آنها بسازند.

سامسونگ قبلاً این فرمت جدید را به عنوان بخشی از Watch Face Studio خود ادغام کرده است.

سیستم عامل Android Wear/Wear زمانی که برای اولین بار در سال 2014 راه اندازی شد، امیدوارکننده ترین شروع را نداشت. برای طولانی ترین زمان، سیستم عامل واچ اپل تحت الشعاع قرار گرفت (حتی اگر تقریباً یک سال بعد راه اندازی شد) و به نظر می رسید که این سیستم عامل بسیار زیاد است. در حاشیه اکوسیستم اندروید باقی مانده است. در طول این مدت، به آرامی توسط اکوسیستم سازنده سرسخت اطراف آن به جلو رانده شد و تنها زمانی که سامسونگ چند سال پیش از سیستم عامل تایزن خود سوئیچ را انجام داد، واقعاً یک گلوله به دست آمد. با توجه به عرضه پیکسل واچ گوگل در بازار، انگیزه قوی تری برای گوگل برای نوآوری در این فضا وجود دارد.

درباره Google I/O 2023 در TechCrunch بیشتر بخوانید