گوگل هوش مصنوعی مولد را در کمپین های تبلیغاتی ادغام می کند

گوگل قرار است در ماه های آینده هوش مصنوعی مولد را در تجارت تبلیغاتی خود ادغام کند و به دیگر شرکت های بزرگ فناوری بپیوندد تا این فناوری را بپذیرند. بر اساس یک ارائه داخلی برای تبلیغ کنندگان که توسط فایننشال تایمز به دست آمده است، شرکت متعلق به آلفابت قصد دارد از هوش مصنوعی برای تولید تبلیغات منحصر به فرد با استفاده از مواد ارائه شده توسط بازاریابان انسانی استفاده کند.

تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی 2023. این ارائه با عنوان “تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی 2023” توضیح می دهد که چگونه هوش مصنوعی مولد فرصت های جدیدی را برای خلاقیت باز می کند. در حالی که گوگل قبلاً از هوش مصنوعی در تبلیغات خود برای ایجاد اعلان‌های ساده استفاده می‌کند که کاربران را به خرید تشویق می‌کند، معرفی هوش مصنوعی مولد که ربات چت Bard خود را نیز قدرتمند می‌کند، امکان ایجاد کمپین‌های پیچیده‌تری مشابه کمپین‌های ایجاد شده توسط آژانس‌های بازاریابی را فراهم می‌کند.

چگونه کار می کند. بر اساس این ارائه، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند محتوای خلاقانه مانند تصاویر، ویدیوها و متن مربوط به یک کمپین را ارسال کنند و هوش مصنوعی این مواد را برای تولید تبلیغاتی که مخاطبان خاص را هدف قرار می‌دهد و اهدافی مانند اهداف فروش را برآورده می‌کند، «ریمیکس» می‌کند. با این حال، نگرانی‌هایی وجود دارد که این ابزار می‌تواند اطلاعات نادرست را منتشر کند، زیرا متن تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند با اطمینان ادعای نادرست داشته باشد.

یکی از افراد آشنا با ارائه اظهار داشت که هوش مصنوعی برای تبدیل مشتریان جدید بهینه شده است و درک درستی از حقیقت ندارد. گوگل به فایننشال تایمز اطلاع داد که قصد دارد با استفاده از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مولد خود، تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را برای جلوگیری از چنین خطاها یا «توهم‌ها» اجرا کند.

هوش مصنوعی- در حال حاضر خیلی داغ است. این پیشرفت در بحبوحه علاقه فزاینده به هوش مصنوعی مولد در میان غول‌های فناوری صورت می‌گیرد، که اخیراً با تولید محتوای پیچیده مانند متن و تصاویر در پاسخ به ورودی‌های انسانی شهرت یافته است. گوگل ماه گذشته Bard را راه اندازی کرد تا با ChatGPT تحت حمایت مایکروسافت OpenAI، یک ربات چت که قادر به ایجاد پاسخ های متقاعدکننده ای شبیه به انسان است، رقابت کند.

این شرکت متعلق به آلفابت همچنین هوش مصنوعی مولد را در برنامه‌های کاربردی پرکاربردی مانند Google Workspace، Google Docs و Gmail قرار داده است. این فناوری جدید در Performance Max، برنامه‌ای که گوگل از سال 2020 ارائه می‌کند، ادغام می‌شود و از الگوریتمی برای تعیین مکان تبلیغات، تخصیص بودجه و ایجاد کپی تبلیغاتی ساده استفاده می‌کند.

چرا ما اهمیت می دهیم. ادغام هوش مصنوعی مولد گوگل در تجارت تبلیغاتی خود پتانسیل افزایش خلاقیت و پیچیدگی در کمپین های تبلیغاتی را ارائه می دهد. با استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از تبلیغات سفارشی‌سازی‌شده که مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهند و به دستیابی به اهدافی مانند اهداف فروش کمک می‌کنند، بهره‌مند شوند. در نتیجه، این فناوری می‌تواند منجر به بهبود نرخ تبدیل و استراتژی‌های بازاریابی مؤثرتر شود و به کسب‌وکارها مزیت رقابتی در چشم‌انداز تبلیغات دیجیتال در حال تحول بدهد.