اسپیس ایکس برای اولین بار استارشیپ کاملاً انباشته را به فضا پرتاب کرد

اسپیس ایکس نسخه کاملاً انباشته شده خود از Starship را برای اولین بار به فضا پرتاب کرده است که شامل مرحله بالایی و تقویت کننده Super Heavy می شود. پرتاب ترکیبی تقریباً 400 فوت ارتفاع دارد، و پرتاب امروز شامل یک بلند شدن موفقیت آمیز، به علاوه صعود از تمام راه به و طی دوره حیاتی Max Q است، که نقطه پرتاب است که در طی آن وسیله نقلیه در زیر پرتاب قرار می گیرد. بیشترین استرس

این آزمایش برای اولین پرواز یک موشک مداری به طرز شگفت انگیزی بدون مشکل انجام شد – درست تا جایی که مرحله اول قرار بود از مرحله بالایی جدا شود. در آن مرحله از پرواز، مرحله اول به آتش زدن موتورهای خود ادامه داد و مرحله فوقانی موتورهای خود را آنطور که در نظر داشت جدا یا روشن نکرد. اسپیس ایکس همچنین در پخش اینترنتی خود خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد سه موتور رپتور که تقویت کننده را تامین می‌کنند، روشن نشده‌اند، اما به نظر نمی‌رسد که این موضوع تاثیر منفی بر بلند شدن و صعود اولیه داشته باشد.

در مجموع، این قطعاً باید یک موفقیت در نظر گرفته شود: ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس، قبلاً گفته بود که اساساً احتمال زیادی وجود دارد که Starship حتی در اولین تلاش از صفحه خارج نشود. کیت تایس از اسپیس‌ایکس در پخش زنده گفت که تیم در این مورد هر چیزی فراتر از پیاده‌شدن از روی سکو را یک برد در نظر می‌گیرد و هدف اصلی این پرواز گرفتن داده‌های کلیدی در مورد وسیله نقلیه به منظور افزایش شانس موفقیت آن برای آینده است. پروازهای مداری پرواز امروز در حالی به پایان رسید که هر دو مرحله در یک انفجار بزرگ غرق شد که به طور موثری کل وسیله نقلیه را نابود کرد. اسپیس ایکس خاطرنشان کرد که مسیر پرواز امروز عمداً بر روی زمین و آب تنظیم شده است که برای ایمنی در صورت سقوط هر گونه زباله از حضور انسان پاک شده است.

اسپیس ایکس گفت که اطلاعات بیشتری در مورد این پرواز آزمایشی و نتایج آن ارائه خواهد کرد زیرا در مورد آنچه در طول پرتاب رخ داده است، تحقیق می کند.