AB Volvo ، بازوی ساخت و ساز گروه ولوو سوئد ، روز چهارشنبه از خودروی جدیدی با اکثریت فولاد “بدون فسیل” رونمایی کرد ، به علاوه برنامه ریزی برای تولید سری کوچکتر با استفاده از مواد جدید تا اوایل سال 2022.
لارس استنکویست ، معاون اجرایی فناوری کامیون ها در AB Volvo ، در مصاحبه اخیر خود به TechCrunch گفت: “قصد ما این است که با استفاده از این فولاد بدون فسیل ، ساخت این وسایل نقلیه ، این بارهای نسبتاً کوچک را آغاز کنیم.” “مهم است که بگوییم این یک پروژه تحقیق و توسعه یا نوعی پروژه نمایشی نیست که برای سیاستمداران نشان داده شود. این تولید سریالی است. “
نمونه اولیه وسیله نقلیه ، یک بارگیر کاملاً برقی و مستقل برای استفاده در معادن و معادن ، از بیش از 3000 کیلوگرم (6،600 پوند) فولاد جدید تشکیل شده است. ولوو اعلام کرد که ابتدا کامیون های ساختمانی را هدف قرار داده است زیرا به طور متوسط حدود 70 درصد وزن خودرو از فولاد و چدن تامین می شود.
این فولاد توسط SSAB ، فولادساز سوئدی که ولوو در اوایل سال جاری با آن همکاری کرد ، تولید می شد. فولاد معمولی از زغال سنگ برای استخراج اکسیژن از سنگ آهن استفاده می کند ، اما SSAB فرایندی را برای تولید فولاد با استفاده از هیدروژن توسعه داده است. هیدروژن از طریق الکترولیز تولید می شود ، فرآیندی که از انرژی تجدیدپذیر برای تقسیم آب به هیدروژن و اکسیژن استفاده می کند.
استنکویست گفت ، حامل بار رونمایی شده امروز از 100٪ فولاد فسیلی تشکیل نشده است ، زیرا SSAB هنوز به هندسه های خاصی مانند موارد مورد نیاز برای تولید محورهای استوانه ای دسترسی ندارد. وی افزود که اکثریت قطعات و به ویژه سطل بزرگ پشت خودرو فاقد فسیل است.
فولاد SSAB از همه نظر مشابه فولاد معمولی است ، به این معنی که می توان از آن در تمام تاسیسات تولیدی ولوو استفاده کرد. Stenqvist گفت: “این یک ورودی بسیار بسیار مهم برای ما است ، زیرا این بدان معناست که ما از دیدگاه تولید و تولید آگنوستیک هستیم.”
ولوو که تا سال 2040 هدف خود را از آلایندگی صفر در فعالیتهای خود قرار داده است ، قصد دارد میزان استفاده از فولاد خود را در بقیه دهه افزایش دهد. خودروهای ولوو که متعلق به شرکت ژجیانگ جیلی هلدینگ چین است ، همچنین قصد دارد یک خودروی مفهومی را با استفاده از فولاد تا سال 2025 تولید کند.