چهار ابزار برای بررسی تغییرات عنوان در SERPs

در 24 آگوست ، گوگل تأیید کرد که نحوه ایجاد عنوان برای لیست نتایج جستجو را تغییر داده است. این تأیید تقریباً یک هفته پس از توجه متخصصان جستجو به چنین تغییراتی انجام شد-در این میان (و حتی پس از تأیید) ، SEO ها نگرانی هایی را در مورد تأثیر این عناوین تغییر یافته در Google بر ترافیک آنها ایجاد کردند.

متأسفانه ، اطلاعات تغییر عنوان در Google Search Console یا Google Analytics در دسترس نیست. بنابراین ، SEO ها به ابزارهای شخص ثالث روی آورده اند تا ببینند آیا عنوان آنها تغییر می کند یا خیر. در زیر لیستی از ابزارهایی است که می توانید برای بررسی تغییرات عنوان و دستورالعمل های انجام این کار استفاده کنید.

اهرفس تغییرات عنوان را می توان در Ahrefs بررسی کرد ، اگرچه این یک فرآیند دستی است. می توانید تغییرات را از طریق SERP های تاریخی در Site Explorer> Organic Keywords 2.0 بررسی کنید.

تصویر: Ahrefs

از آنجا که این روش لیستی از نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی مشخص را نشان می دهد ، تغییر دادن کلید “فقط هدف” (همانطور که در زیر نشان داده شده است) ، که فقط قطعه ای از سایت شما را نشان می دهد ، می تواند به شما در دستیابی به اطلاعات مورد نظر کمک کند. سریعتر سپس می توانید عناوین را با تغییر تاریخ مقایسه کنید.

تصویر: Ahrefs

رتبه رنجر. ابزار SEO Monitor از Rank Ranger برای نظارت بر آدرس های اینترنتی و نحوه عملکرد آنها در جستجوی Google بر اساس داده های تاریخی طراحی شده است. داده ها در نمودار نشان داده می شوند که تغییرات رتبه بندی را در طول زمان نشان می دهد (در زیر نشان داده شده است).

20 نشانی اینترنتی برتر برای کلمه کلیدی “خرید کتاب” ، در مدت 30 روز. خط پررنگ نشان دهنده URL در حال پیگیری است (در این مورد ، Amazon.com). تصویر: Rank Ranger.

در زیر نمودار لیستی از همه تغییرات عنوان و توضیحات صفحه در جستجوی Google آمده است. این بدان معناست که اگر شما یا Google تغییری در عنوان یا توضیحات خود ایجاد کنید ، با تاریخ وقوع تغییر در اینجا نمایش داده می شود.

لیست تغییرات کلمه کلیدی در حال پیگیری. تصویر: Rank Ranger.

این امر SEO ها را قادر می سازد تا تغییرات رتبه بندی را با تغییرات عنوان متقابل کنند ، اگرچه گوگل گفته است که تغییر عنوان بر رتبه بندی ها تأثیر نمی گذارد.

سمروش امکان پیگیری تغییرات عنوان با استفاده از Semrush وجود دارد ، اگرچه ارائه دهنده مجموعه ابزار ویژگی خاصی برای این کار ندارد. برای کلمات کلیدی که در ابزار Position Tracking ردیابی کرده اید ، روی نماد SERP در کنار کلمه کلیدی کلیک کنید.

تصویر: سمروش

با این کار صفحه نتایج جستجو برای تاریخ انتخاب شده در گزارش مانند تصویر زیر کشیده می شود.

تصویر: سمروش

اگر فکر می کنید عنوان تغییر کرده است ، می توانید با تغییر تاریخ در گزارش و تکرار این فرایند برای مقایسه عنوان ها ، آن را تأیید کنید. توجه: فقط می توانید این اطلاعات را برای مدتی که کلمات کلیدی خاصی را دنبال می کردید مشاهده کنید.

SISTRIX در ناوبری سمت چپ ، تحت SERPs> SERP-Snippets ، یک دکمه “نمایش تغییرات عنوان” وجود دارد که شما را به این صفحه می برد:

متن قرمز نشان دهنده کلماتی است که از عنوان حذف شده اند و متن سبز نشان دهنده کلماتی است که اضافه شده اند.

سایر ارائه دهندگان ابزار ما همچنین با تعدادی دیگر از ارائه دهندگان مجموعه ابزار تماس گرفتیم. Screamingfrog و Sitebulb از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند. و ، Moz و STAT بلافاصله به سوالات ما پاسخ ندادند.

چرا اهمیت می دهیم. اطلاع از زمان تغییر عناوین و نحوه تغییر آنها می تواند برای تجزیه و تحلیل همبستگی تغییرات در نرخ کلیک شما مفید باشد. با هم ، این جزئیات ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا عناوین خود را تنظیم کنید یا اگر تغییرات مثبتی را مشاهده می کنید ، آنها همچنین می توانند به شما بگویند که چه چیزی ممکن است برای مخاطبان شما خوشایند باشد.


درباره نویسنده

جورج نگوین ویرایشگر Search Engine Land است که جستجوهای ارگانیک ، پادکست و تجارت الکترونیکی را پوشش می دهد. سابقه وی روزنامه نگاری و بازاریابی محتوا است. قبل از ورود به صنعت ، او به عنوان یک شخصیت رادیویی ، نویسنده ، مجری پادکست و معلم مدرسه دولتی کار می کرد.