معمولاً رقبای استارتآپ در دید دیگران با هم مبارزه نمیکنند، اما این مورد در مورد ارائهدهنده خدمات پیامرسانی تلفن همراه Postscript است که اوایل این ماه پس از دریافت نامه توقف و توقف از رقیب Attentive به Twitterverse رفت.
نامه Attentive در پاسخ به مطالعه موردی مشتری بود که پست اسکریپت درباره شرکت تغذیه BUBS Natural در وبسایت خود نوشته و منتشر کرده بود، که میگفت BUBS Natural پس از یافتن اینکه لیست آن به جای بزرگ شدن در واقع کوچک شده است و سپس با شرکت برای جابهجایی میجنگد، توجه را برای Postscript ترک کرد. لیست خود را خارج از پلت فرم خود.
Attentive در نامه خود از Postscript به دلیل “ادعاهای نادرست، گمراه کننده و فریبنده” که در مورد آن در این مطالب منتشر شده است، درخواست کرد که پست آنها را متوقف کند.
پس از آن در پاسخ به این سوال که بین این دو لباس چه خبر است، Attentive، از طریق یک سخنگوی، از طریق ایمیل پاسخ داد که «متأسفانه، Postscript دارای سابقه ادعاهای نادرست و رفتار فریبکارانه است. ما چندین نامه توقف و توقف در طول سالها ارسال کردهایم زیرا آنها ادعاهای نادرستی در مورد توجه داشتهاند، که آنها تأیید کرده و تصحیح کردهاند. ما همچنین در ژانویه 2023 یک شکایت فدرال علیه پست اسکریپت به دلیل نقض مداوم و عمدی حق ثبت اختراعات متعدد ما برای فناوری تلفن همراه ما با دو ضربه، که توانایی برندها را برای افزودن مشتریان به لیست پیامک های خود به روشی سازگار متحول کرد، مطرح کرده ایم. (Attentive یک نسخه از شکایت را با TechCrunch به اشتراک گذاشت.)
برخی از “گوشت گاو” بین این دو ممکن است برای افراد خارجی دشوار به نظر برسد. به عنوان مثال، نامه توقف و توقف Attentive از جدول زمانی در بازاریابی Postscript شکایت کرد که میگوید مشتری سابق BUBS Natural به مدت سه سال مشتری Attentive بوده است، در حالی که Attentive میگوید BUBs تقریباً نیمی از مدت زمان آن مشتری بوده است.
در پاسخ به نامه Attentive، الکس بلر، یکی از بنیانگذاران پست اسکریپت، نامه ای را منتشر کرد توییت با صدای خشمگین، گفت که Postscript قبلاً از Attentive شنیده است و شرکت را “قلدر” خوانده است. او همچنین “پاسخ کامل” را منتشر کرد که سعی داشت لحن سنجیدهتری داشته باشد.
پاسخ را می خواند: «پست اسکریپت اتهامات شما را جدی می گیرد و پاسخ اساسی خود را در زیر ارائه می دهد. اما توجه به زمینه وسیع تری که Attentive در آن این اتهامات را مطرح می کند نیز مهم است. پست اسکریپت در حال پیشرفت در بازار است. همچنین اخیراً توجه را به رویه مذموم برخی از پلتفرمهای پیامک در این صنعت جلب کرده است: گروگان گرفتن فهرست اس ام اس اختصاصی مشتری برای جلوگیری یا مداخله در تلاش مشتری برای تغییر ارائه دهندگان. با در نظر گرفتن این شرایط، به نظر می رسد ادعای Attentive مبنی بر ادعاهای حقوقی ضعیف فزاینده با هدف تقویت عملکرد ضعیف اخیر در بازار و منحرف کردن تمرکز از اقدامات خود در زمینه رقابت ناعادلانه است.
راسل ویور، استاد حقوق در دانشگاه لوئیزویل، با TechCrunch در مورد راههایی که Attentive باید از خود در برابر افترا یا تهمت دفاع کند صحبت کرد. یکی از آنها شکایت است، که ویور گفت پیچیده تر است و اغلب می تواند منجر به بررسی بیشتر یا دفاع از شرکت شود. مورد دیگر این است که همانطور که Attentive انجام داده است، مسیر توقف و توقف را امتحان کنید.
در این بین، به نظر می رسد تاکتیک های Postscript کارساز هستند. در پاسخ به یکی از توییتهای بلر در مورد این موضوع، یکی از مشتریان Attentive گفت که ممکن است فروشندهها را تغییر دهد. BGC (@Bryan_Clark_) توییت کرد، “این باعث می شود که من بخواهم از توجه به Postscript تغییر دهم. من تعجب می کنم که ROI در این موضوع چه چیزی برای شما ایجاد می کند.
وقتی از پست اسکریپت پرسیده شد که آیا تأثیری داشته است، پست اسکریپت از طریق ایمیل پاسخ داد که “نرخ برد” خود را در سه ماهه آخر در برابر Attentive دو برابر کرده است.
در همین حال، TechCrunch با TJ Ferrera، یکی از بنیانگذاران BUBS Naturals، در مورد عدم مشاهده آن دریافت وعده داده شده در مشترکین صحبت کرد. با توجه به ساخت سوئیچ که احتمالاً بیش از آنچه پیشبینی میکرد توجهها را به خود جلب کرد، گفت که پشیمان نیست.
فرارا گفت: “از یک طرف، این بازیکنان کوچک هستند که نمی دانند چگونه این بازی را بازی کنند.” او با اشاره به Attentive گفت: “از طرف دیگر، شما یک گوریل 400 پوندی دارید که اطلاعات مردم را گروگان نگه می دارد.”
به این ادعای نگهداری داده ها، زمانی که فرارا داده های سفارشی را از حسابش درخواست کرد، Attentive با آن در شش روز کاری پاسخ داد و درخواست بعدی ظرف یک ساعت پاسخ داده شد. علاوه بر این، «سیاستهای آن با مشتریانش روشن میکند که مشتری مالک دادههایش است. Attentive صادرات لیست مشترکین را بنا به درخواست مشتری تسهیل می کند و تلاش می کند تا طبق قرارداد قراردادی ما آنها را به موقع ارائه دهد.