سئوها فروخته نمی شوند کار ارزشش را داشت

از زمان اعلام آن، به‌روزرسانی تجربه صفحه، گمانه‌زنی‌های زیادی در بین سئوکاران ایجاد کرد. این به این دلیل بود که تجربه کاربر را بیشتر از قبل به یک عامل رتبه‌بندی گوگل تبدیل کرد و بیش از یک سال قبل از عرضه آن اعلام شد.

تقریباً دو ماه قبل از عرضه، گوگل اعلام کرد که به‌روزرسانی تجربه صفحه نسبتاً جزئی خواهد بود: «در حالی که این به‌روزرسانی برای برجسته کردن صفحاتی طراحی شده است که تجربیات عالی برای کاربر ارائه می‌دهند، تجربه صفحه یکی از عواملی است که سیستم‌های ما در نظر می‌گیرند. . با توجه به این، سایت ها به طور کلی نباید انتظار تغییرات شدید را داشته باشند.”

اکنون که این به‌روزرسانی برای چندین ماه به‌طور کامل عرضه شده است، زمان آن رسیده است که تأثیر آن را مرور کنیم و همچنین درباره راه جدیدی برای بهینه‌سازی Core Web Vitals (CWV) و بهبود تجربه کاربری خود صحبت کنیم.

تعداد کمی از SEO ها تغییرات قابل توجهی در رتبه بندی مشاهده کرده اند، اما این تنها بخشی از داستان است

من کسی را نمی شناسم که تحت تاثیر قرار گرفته باشد. حتی آنهایی که امتیاز واقعاً بدی داشتند… پیشرفت‌های عمده و بدون تغییر،” اندی درینک‌واتر مشاور سئوی مستقل مستقر در بریتانیا گفت در توییتر، به طور خاص در مورد تأثیرات بر نتایج جستجو (رتبه‌بندی) صحبت می‌کند. تجربه نوشیدن آب معمولی به نظر می رسد – متعدد دیگر SEO ها همچنین به اشتراک گذاشته اند که سرمایه گذاری در بهبود CWV هنوز در SERP ها بازدهی نداشته است.

جداسازی به‌روزرسانی تجربه صفحه. مهم است که بدانیم هر گونه نتیجه درک شده از بهینه سازی CWV ​​ممکن است به صورت مجزا رخ نداده باشد. به‌روزرسانی تجربه صفحه بین 15 ژوئن و 2 سپتامبر 2021 منتشر شد. در طول آن بازه زمانی، Google همچنین دو به‌روزرسانی هرزنامه، به‌روزرسانی اصلی ژوئیه 2021 و همچنین به‌روزرسانی‌های تأیید نشده متعدد را نیز منتشر کرد.

این متغیرهای خارجی ارتباط بین تأثیرات به‌روزرسانی تجربه صفحه را با قابلیت مشاهده یا عملکرد دشوارتر می‌کنند.

اما، ROI فقط در SERP نیست. رتبه بندی تنها یک معیار است و لزوماً تأثیر کامل UX بهبود یافته را برای کسب و کار شما منعکس نمی کند. معیارهای دیگر، مانند نرخ تبدیل، ممکن است با بهبود سایت خود برای کاربران مفید باشد. “من تاثیرات عظیمی را در زمینه تبدیل و صرفه جویی در هزینه دیده ام، اما روی ارگانیک نه.” گفت مشاور سئو و PPC آزاد Arnout Hellemans.

در حالی که بیشتر بازاریابان از وارد شدن به جزئیات یا ارائه داده ها خودداری می کردند، مشاور SEO کریستین شاچینگر تصویری از کلیک ها و برداشت های بهبود یافته را به اشتراک گذاشت (به زیر مراجعه کنید). او گفت: “سرعت صفحه و CWV ها این افزایش ها را ایجاد کردند.”

دتلف جانسون، کارشناس سئو سایت موتورهای جستجو برای توسعه دهندگان، گفت: «بهینه سازی عملکرد ممکن است یک گلوله نقره ای برای رتبه بندی نباشد، اما ما فقط برای آن بهینه سازی نمی کنیم. “[Core Web] ویتال، همانطور که توسط گوگل تعیین شده است، نوک نیزه ای است که می توانید آن را تیز کنید تا از طریق شبکه برش دهید تا تجربه را سریعتر بارگیری کنید، که می تواند منجر به اقدامات اضافه به سبد خرید بیشتری شود زیرا اعتماد و اعتماد را ایجاد می کند.

مطالعه مقدماتی سمروش[hasn’t] هر گونه تغییر قابل توجهی در رتبه بندی مشاهده کرد. Aoife McIlraith، معاون بازاریابی، محصول اصلی در Semrush، در ارزیابی ارائه‌دهنده ابزار از تأثیرات اولیه صفحه گفت: «داده‌های میدانی تغییرات بسیار جزئی را در هر سه معیاری که قبل، بعد و یک ماه پس از به‌روزرسانی اندازه‌گیری کردیم، نشان می‌دهد. به روز رسانی تجربه این مطالعه که منحصراً بر نتایج جستجوی تلفن همراه متمرکز بود، 10 نتیجه برتر را از SERPهای دسکتاپ و موبایل برای 2500 کلمه کلیدی تصادفی جمع آوری کرد. معیارهای CWV ​​برای همه نشانی‌های اینترنتی موجود در 10 نتیجه برتر، فقط یک هفته قبل از عرضه به‌روزرسانی، تقریباً یک هفته پس از انتشار آن و یک بار دیگر، یک ماه پس از شروع انتشار اندازه‌گیری شد.

McIlraith با اشاره به سهم URL هایی که هر سه در آن ها وجود دارد، گفت: «از زمان به روز رسانی، می توانیم ببینیم که به نظر می رسد Google موضع ظریفی اتخاذ کرده است و بقیه SERP ها را به جای تغییر رتبه های برتر به دلیل عوامل CWV، تراز می کند. معیارهای CWV ​​”خوب” بود.

«تاکنون، ما هیچ تغییر قابل توجهی در رتبه‌بندی مشاهده نکرده‌ایم یا موفق نشده‌ایم آنها را به CSW مرتبط کنیم. [sic] McIlraith نتیجه گرفت، بنابراین تعیین الگوهای سیستماتیک در این مرحله دشوار است.

“[CWV] با توجه به SISTRIX، تأثیر قابل اندازه‌گیری در رتبه‌بندی گوگل دارد. تقریباً دو هفته پس از تکمیل عرضه به‌روزرسانی تجربه صفحه، SISTRIX چگونگی تغییر رتبه‌بندی برای «دامنه‌های خوب» (که هر سه معیار CWV را دارند) و «دامنه‌های بد» (که حداقل یکی از سه معیار CWV را برآورده نمی‌کنند) ارزیابی کرد.

یوهانس بیوس، مدیرعامل و موسس SISTRIX، گفت: «بر اساس شاخص دید، ما دیدیم که صفحاتی که تمام الزامات Google را برآورده می‌کنند یک درصد بهتر از میانگین رتبه‌بندی می‌شوند. از طرف دیگر، صفحاتی که حداقل یکی از معیارهای CWV ​​را شکست داده بودند، به طور قابل توجهی بدتر بودند (3.7٪ در شاخص دید SISTRIX بدتر).

همبستگی علیت نیست. همانطور که در بالای این مقاله ذکر شد، نسبت دادن عملکرد به بهینه سازی های CWV ​​ممکن است ساده نباشد. شاید وب‌سایت‌هایی که امتیازات Core Web Vitals خوبی دارند، عموماً محتوای بهتری هم داشته باشند؟» بیوس گفت: “بنابراین شواهد نهایی وجود ندارد، اما به دلیل زمان بندی و اعلام گوگل، نشانه های قوی وجود دارد.” علاوه بر این، هر مطالعه همچنین فرکانس بالای غیرعادی به‌روزرسانی‌های الگوریتم را که تابستان گذشته رخ داده بود، برجسته کرد.

بهینه سازی Core Web Vitals با نکات اولویت

در این مرحله، به نظر می رسد که بیانیه گوگل مبنی بر اینکه سئوکاران «نباید انتظار تغییرات شدید را داشته باشند» همچنان پابرجاست. با این وجود، UX یک عامل مهم برای اکثر بازدیدکنندگان است و بهینه سازی آن می تواند نرخ تبدیل را بهبود بخشد. برای اینکه مالکان سایت کنترل بیشتری بر نحوه بارگیری صفحاتشان داشته باشند، Google اخیراً Preority Hints را معرفی کرده است، یک ویژگی آزمایشی که به عنوان Origin Trial در Chrome 96+ در دسترس است.

صفحه Google Flights با یک تصویر پس‌زمینه LCP بارگیری شده با و بدون نکات اولویت‌دار. با تنظیم اولویت روی بالا، LCP از 2.6 به 1.9s بهبود یافت. تصویر: گوگل

نکات اولویت یک سیگنال مبتنی بر نشانه گذاری است که از طریق ویژگی اهمیت در دسترس است و به شما امکان می دهد اهمیت نسبی یک منبع را به مرورگرها بگویید. این می تواند برای تقویت اولویت تصویر LCP مورد استفاده قرار گیرد، که باعث می شود LCP زودتر اتفاق بیفتد و بنابراین متریک مرتبط را بهبود می بخشد (همانطور که در بالا نشان داده شده است). برعکس، می‌توانید اهمیت را برای کاهش اولویت محتوای بالای صفحه که ممکن است چندان مهم نباشد، مانند تصاویر دوم، سوم یا چهارم در چرخ فلک تنظیم کنید.

ویژگی اهمیت را می توان برای برچسب های پیوند، img، اسکریپت و iframe اعمال کرد. می‌توان آن را به‌عنوان «بالا»، «کم» یا «خودکار» (مقدار پیش‌فرض که به مرورگر اجازه می‌دهد اولویت مناسب را تعیین کند) تنظیم شود.

ویژگی Priority Hints به‌عنوان نسخه آزمایشی اصلی از Chrome 96 تا 99 در دسترس است و تا 22 مارس 2022 اجرا می‌شود. توسعه‌دهندگان یا صاحبان سایت می‌توانند برای آن ثبت‌نام کنند. از آنجایی که این یک ویژگی آزمایشی است، آینده نکات اولویت‌دار ممکن است به بازخورد دریافتی Google بستگی داشته باشد.

بهینه سازی Core Web Vitals مکمل سئوی جامع است

سایت ها برای خدمت رسانی به مشاغل و مخاطبان وجود دارند. برای کسب‌وکارها، رتبه‌بندی‌های جستجو فقط باید با توجه به اهدافشان مرتبط باشد، که معمولاً منجر به ایجاد سرنخ یا تبدیل می‌شوند. در حالی که به‌روزرسانی تجربه صفحه ممکن است به محتوایی که در CWV عملکرد خوبی دارد با رتبه‌بندی بهتر پاداش دهد، جانسون گفت: «وقتی عوامل بزرگ‌تر دیگری در جریان هستند، متوجه آن نمی‌شوید.» «اگر عناوین خود را بهینه کنید، خواهید دید. افزایش بیشتر در رتبه بندی های ارزشمند. اگر با وب سایت دیگری در ارتباط هستید، بهینه سازی Vitals می تواند مزیت مورد نظرتان را به شما بدهد.

در نهایت، هدف جلب رضایت کاربران یا مشتریان بالقوه است، و بهبود تجربه صفحه شما از طریق بهینه‌سازی Core Web Vitals می‌تواند به شما کمک کند تا این کار را انجام دهید، صرف نظر از تأثیر آن بر رتبه‌بندی شما.


درباره نویسنده

جورج نگوین ویرایشگر Search Engine Land است که جستجوی ارگانیک، پادکست و تجارت الکترونیک را پوشش می دهد. سابقه او در روزنامه نگاری و بازاریابی محتوا است. قبل از ورود به صنعت، او به عنوان شخصیت رادیویی، نویسنده، مجری پادکست و معلم مدرسه دولتی کار می کرد.