لینک های داخلی و خارجی موضوعات ضروری هستند که هر سئو باید یاد بگیرد.
پیوندها کاربران را به سایت های خارجی می فرستند یا می توانند به صورت داخلی برای نگه داشتن افراد در سایت شما و کمک به موتورهای جستجو برای یافتن بیشتر صفحات شما استفاده شوند.
با گذشت زمان، پیوندهایی را پیدا خواهید کرد که می خواهید برای موتورهای جستجو “توضیح دهید”، مانند:
- لینک های حمایت شده
- پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC).
- لینک های Nofollow
استفاده صحیح از این ویژگی ها به شما کنترل بیشتری بر نحوه شناسایی و دسته بندی لینک های خاص توسط موتورهای جستجو می دهد. بیاموزید که چگونه به هر سه این مقادیر مسلط شوید تا پیوندهای موجود در سایت خود را “واجد شرایط” کنید.
پیوندهای منظم با استفاده از HTML ساده ایجاد می شوند، مانند:
<a href="https://searchengineland.com">Search Engine Land</a>
اگر این پیوند “معمول” را در سایت خود دارید، می توانید از گوگل انتظار داشته باشید که پیوند را دنبال کرده و صفحه را بدون واجد شرایط تجزیه و تحلیل کند. این یک لینک استاندارد است که گوگل در مورد آن قضاوت خواهد کرد.
بیایید فرض کنیم پیوندهای ایجاد شده توسط کاربر دارید اما نمی توانید اعتدال را مدیریت کنید.
اگر اجازه دهید این پیوندها بدون مقدار “rel” مناسب خزیده شوند، ممکن است شخصی به سایت شما اسپم کند که منجر به کاهش رتبه شود.
در چنین مواردی، از موارد زیر استفاده کنید:
<a rel="ugc" href="https://searchengineland.com/user-generated-content/Ludwig">Ludwig’s blog</a>
هنگامی که شما اضافه کنید rel="ugc"
، شما به موتورهای جستجو می گویید که این محتوای تولید شده توسط کاربر است.
با گذشت زمان، وقتی شروع به اعتماد به یک کاربر خاص میکنید و متوجه میشوید که مشارکتهای او ارزش بسیار زیادی برای جامعه شما ایجاد میکند، میتوانید ارزش UGC را حذف کنید.
اگر سایت شما به خوبی کار میکند و تبلیغکنندهای پیشنهاد میدهد که برای یک لینک یا تبلیغ در سایت شما هزینه کند، میتوانید موارد زیر را اضافه کنید:
<a rel="sponsored" href="https://example.com">Sponsored ad</a>
استفاده كردن rel="sponsored"
به شما این امکان را می دهد که به موتورهای جستجو بگویید که پیوند اسپم نیست، بلکه حمایت مالی می شود. خط مشی هرزنامه گوگل را مرور کنید تا مطمئن شوید که سایت شما به عنوان هرزنامه برای کاربرانش دیده نمی شود.
در نهایت، اگر پیوندی دارید که نمیخواهید موتورهای جستجو بخزند، میتوانید از آن استفاده کنید rel="nofollow"
درست مانند نمونه های قبلی.
وقتی از این پارامتر استفاده میکنید، به موتورهای جستجو میگویید که «اعتبار رتبهبندی» را به صفحه منتقل نکنند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
به عنوان یک مالک یا مدیر سایت، شما بر دامنه خود کنترل دارید اما دیگران را کنترل نمی کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید شما یک وب سایت در مورد گربه ها راه اندازی می کنید، و شخصی به شما پیشنهاد می دهد که 500 دلار تخت گربه خود را در سایت خود تبلیغ کنید.
وقتی سایت تبلیغکننده را بررسی میکنید، تختهای فوقالعاده گربه را میبینید که مخاطبان شما آن را دوست خواهند داشت و پیوند حمایت شده را تأیید میکنند.
یک یا دو ماه می گذرد و وقتی برگشتید، به وب سایت تورنتی هدایت می شود که نمی خواهید با آن مرتبط شوید.
برای صاحب سایت آسان است که یک تغییر مسیر از صفحه خود به صفحه دیگر ایجاد کند، و حتی می تواند کارهای دستکاری انجام دهد، مانند:
- آدرس IP خود را به سایت گربه هدایت کنید.
- هر چیزی که به عنوان آدرس IP شما علامت گذاری نشده است را به یک سایت هرزنامه ارسال کنید.
اگر در سناریویی هستید که ممکن است این اتفاق بیفتد، الف rel="sponsored"
برچسب پیوند را به عنوان یک قرارداد پولی شناسایی می کند.
در مورد بالا، ممکن است بخواهید این را نیز در نظر بگیرید rel="nofollow"
برچسب، به این معنی که شما نمی خواهید اعتبار را به سایت منتقل کنید.
من توصیه می کنم پیوندهای حمایت شده را به عنوان شناسایی کنید rel="sponsored"
زیرا موتورهای جستجو ترجیح می دهند شما این کار را انجام دهید.
به عنوان مثال، اگر یک بررسی محصول حمایت شده در سایت خود بنویسید، آیا آن را اضافه می کنید rel="sponsored"
به لینک؟
جان مولر از گوگل، که در بخشهای آینده به او بسیار اشاره خواهم کرد، میگوید:
“نه، در داخل سایت واقعاً مشکلی نیست، زیرا شما فقط از یک قسمت سایت خود به قسمت دیگر پیوند می دهید.”
شما می توانید این سوال و همه پاسخ ها را در توییت زیر مشاهده کنید:
شناسایی محتوای تولید شده توسط کاربر
محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند اطلاعات زیادی را در اختیار جامعه شما قرار دهد.
اما دلیلی وجود دارد که می بینید بسیاری از وبلاگ ها بخش نظرات خود را حذف می کنند: هرزنامه خارج از کنترل است.
دیگران می توانند از هر محتوای تولید شده توسط کاربر برای اسپم کردن سایت شما استفاده کنند.
این یک نتیجه ناگوار از ارائه محتوای تولید شده توسط کاربر در سایت شما است.
شما می خواهید از آن استفاده کنید rel="ugc"
تگ برای:
- پست های انجمن
- نظرات.
- در هر جایی که کاربران می توانند محتوا اضافه کنند.
به جای اینکه حرف من را قبول کنید، به بینش مولر در مورد این موضوع گوش دهید:
وی موارد زیر را بیان می کند:
- گوگل بین آنچه شما می نویسید و آنچه کاربران در سایت شما می نویسند تفاوتی قائل نمی شود.
- اگر محتوا در سایت شما منتشر شود، برای اهداف رتبه بندی استفاده می شود.
- مدیران وب که محتوای تولید شده توسط کاربر را منتشر می کنند باید قبل از اجازه انتشار آن را تعدیل کنند.
- مدیران وبسایتها میتوانند قبل از تعدیل، محتوا را فهرستبندی کنند
<meta name="robots" content="noindex">
. - قبل از تعدیل پست نمی توانید پیوندها را تضمین کنید، بنابراین از آن استفاده کنید
rel="ugc"
صفت.
اگر از این دستورالعمل ها پیروی کنید، از سایت خود در برابر هرزنامه محتوای تولید شده توسط کاربر محافظت خواهید کرد.
استفاده از nofollow در لینک ها
اگر پیوندی که به آن پیوند می دهید خارجی است، ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید rel="nofollow"
ویژگی به رباتهای جستجوگر میگوید که پیوند را دنبال نکنند.
یک قانون کلی این است که اگر مشخصهای را اضافه میکنید که در دسته UGC یا حمایتشده قرار نمیگیرد، از nofollow استفاده کنید.
در طول سال ها، من بسیاری از بهترین روش ها را برای استفاده از nofollow یاد گرفته ام ویژگی، مانند:
- هنگامی که به پروفایل های رسانه های اجتماعی خود پیوند می دهید از استفاده از این ویژگی خودداری کنید.
- استفاده از rel=”me” را برای صفحات اجتماعی خود در نظر بگیرید زیرا آنها نماینده شما هستند
- از nofollow برای تلاش برای توقف ایندکس کردن استفاده نکنید. در عوض، مانند بخش قبل از noindex استفاده کنید.
توجه به این نکته نیز ضروری است “nofollow” یک عامل کاهش دهنده نیست. حتی اگر این ویژگی را به یک لینک اضافه کنید، ارزش پیوند را کاهش نمی دهد. در عوض، لینک دارد نه ارزش.
بسیاری از مردم تمایل دارند در این مورد بحث کنند، اما مولر این را در یک توضیح داد توییت 2022.
با این حال، بسیاری از کارشناسان صنعت ادعا می کنند که حتی اگر لینک یک nofollow باشد، متوجه افزایش رتبه بندی می شوند.
شما باید خودتان قضاوت کنید و ویژگی های پیوند را بر این اساس پیاده سازی کنید.
اگر شما یک سایت سازمانی بزرگ دارید، مانند بسیاری از مشتریانی که من با آنها کار می کنم، داشتن خط مشی ها و رویه هایی برای توسعه دهندگان و هر کسی که محتوا را پست می کند ضروری است.
زمانی که ذینفعان ویژگی های پیوند را اضافه می کنند، می توانید قوانین و مواردی را ایجاد کنید.
اگر نیازی به آنها در سایت خود نمی بینید، نیازی به استفاده از این ویژگی های پیوند ندارید. بسیاری از پستهای وبلاگ من این ویژگیها را ندارند زیرا به سایتهای با کیفیت بالا پیوند میدهم.
با این حال، هنگامی که محتوا حمایت مالی یا توسط کاربر تولید می شود، این ویژگی ها به عنوان ابزار مفیدی برای کنترل نحوه واجد شرایط بودن لینک ها توسط موتورهای جستجو عمل می کنند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.