آیا شما یک بنیانگذار مرحله اولیه هستید که در حال ساختن یک تک شاخ هستید؟
ماه گذشته، در TechCrunch Early Stage، با شریک موسس NFX، James Currier درباره اینکه ایده های شرکت های میلیارد دلاری از کجا می آیند صحبت کردم.
کریر که یک سرمایهگذار فرشته در Patreon، Lyft و DoorDash بود، گفت استارتآپهایی که به تک شاخ تبدیل میشوند، سه شکل اساسی دفاع دارند:
- اثرات شبکه: محصول شما با استفاده بیشتر از آن ارزش بیشتری پیدا می کند.
- جاسازی: خدمات خود را به قدری عمیق ادغام کنید که مشتریان «نمی توانند آنها را از بین ببرند».
- حلقههای داده: دادهها را جمعآوری، پردازش و عمل میکند.
مقالات کامل TechCrunch+ فقط برای اعضا در دسترس است
از کد تخفیف استفاده کنید TCPLUSROUNDUP برای صرفه جویی 20٪ از اشتراک یک یا دو ساله
او گفت: «این واقعاً فقط در مورد کسبوکارهای بزرگ و در حال تغییر دنیا صحبت میکند که تأثیر زیادی دارند که میتواند یک میلیارد دلار یا بیشتر ارزش داشته باشد». “این چیزی است که ما در آن سرمایه گذاری می کنیم. و آنچه من امروز در مورد آن صحبت می کنم فقط برای افرادی است که می خواهند آن نوع مشاغل را ایجاد کنند.”
کریر پس از ارائه ارائهای که قبلاً در دانشکده بازرگانی هاروارد، استنفورد و MIT به اشتراک گذاشته بود، مدلهای ذهنی را که بنیانگذاران اسب شاخدار اتخاذ میکنند، تشریح کرد و توصیههای صادقانهای برای کارآفرینان در مراحل اولیه ارائه کرد، از جمله افکارش در مورد ایجاد یک تیم موسس:
“شما باید بفهمید که شما و تیمتان قادر به انجام چه کاری هستید. همه این محورهای بزرگ وجود دارد که باید انجام دهید، اما ممکن است افراد لازم برای آن را نداشته باشید. و سپس این یک تخریب واقعی است.»
با تشکر برای خواندن!
والتر تامپسون
مدیر تحریریه، TechCrunch+
شخصیت اصلی شما
پنهان در دید ساده: 5 پرچم قرمز برای سرمایه گذاران

اعتبار تصویر: استیون وایت (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ
سرمایه گذاران ممکن است صدها پیشنهاد را هر سال بررسی کنند، به این معنی که آنها مجبور به تصمیم گیری سریع هستند. این یک سیستم عالی نیست – زیرا تا حد زیادی بر اساس روابط است، تعصب در دستور پخت وجود دارد.
مارجوری رادلو زندی مینویسد: «حتی با تجربهترین سرمایهگذاران فرشته – و VCها – با توجه به سرعت سریع انجام معاملات، میتوانند پرچمهای قرمز را که ظریف هستند و بلافاصله آشکار نمیشوند، نادیده بگیرند.»
او با اقتباس از سالهایی که بهعنوان مربی، فرشته و عضو هیئتمدیره فعالیت میکند، پنج سناریو را به اشتراک میگذارد که باید به سرمایهگذاران فکر کند، به عنوان مثال، «جایی که مؤسس با یکی از کارکنان رابطه عاشقانه یا همسری دارد».
آیا برای خرید پولی بیش از حد هزینه می کنید؟

اعتبار تصویر: داریوش (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ
هر استارت آپی آماده استخدام یک بازاریاب تمام وقت نیست، اما این بهانه ای برای بیرون انداختن پول در خرید پولی نیست.
در آخرین ستون TC+ خود، جاناتان مارتینز، بازاریاب رشد، نحوه استفاده از Google Sheets را برای ایجاد صفحهگسترده تحلیل رگرسیون برای ردیابی و بهینهسازی هزینههای هفتگی و هزینههای جذب مشتری توضیح میدهد.
او می نویسد: «چیزی که در مورد این نوع تجزیه و تحلیل عالی است این است که تصویر واضحی از هزینه بهینه شما در سطح کانال پولی ارائه می دهد.
“اگر به دنبال تحلیلی هستید و حداقل 90 روز داده در سطوح مختلف هزینه دارید، تحلیل رگرسیون پاسخ شماست.”
هوش مصنوعی مولد و قانون کپی رایت: آینده مالکیت معنوی چیست؟

اعتبار تصویر: شان گلدول (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ
آیا آثار تولید شده با هوش مصنوعی واجد شرایط حفاظت از حق چاپ هستند؟
در مقاله ای که توسط Gai Sher و Ariela Benchlouch از گروه تمرین نوآوری و فناوری در Greenspoon Marder LLP نوشته شده است، نویسندگان یک سند راهنمای اخیر منتشر شده توسط سند دفتر حق چاپ ایالات متحده را مرور می کنند و تحولات حقوقی متعدد در این فضا را بررسی می کنند.
آنها می نویسند: “در حالی که آینده هوش مصنوعی و پیامدهای قانونی آن نامشخص است، ما شاهد ظهور منافع رقابتی بین نویسندگان، شرکت های هوش مصنوعی و عموم مردم هستیم.”
چگونه سرمایه گذاران مناسب برای استارت آپ خود را پیدا کنیم

اعتبار تصویر: pchyburrs (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ
شما نمیتوانید داستان قانعکنندهای بگویید مگر اینکه مخاطبان خود را بشناسید، به همین دلیل است که بنیانگذاران مؤثر قبل از ارسال پیشنهاد، به طور کامل درباره سرمایهگذاران تحقیق میکنند.
Haje Jan Kamps در آخرین مقاله خود یک فرآیند شش مرحلهای را به اشتراک میگذارد که به اولین بار کمک میکند ویژگیهایی را که به دنبال آن هستند بیان کنند و «چگونه سرمایهگذارانی را که در فضا، صحنه و جغرافیای شما سرمایهگذاری میکنند شناسایی کنند».
تحریمهای غرب علیه روسیه: نکاتی برای شرکتهای فناوری که ریسک انطباق را مدیریت میکنند

اعتبار تصویر: موسیقی (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ
پس از تهاجم بیدلیل روسیه به اوکراین، بسیاری از استعدادهای فناوری روسیه فرار کردند و کشورهای غربی برای منزوی کردن اقتصاد روسیه تحریمهایی وضع کردند.
آنتونی راپا، شریک در شرکت حقوقی Blank می نویسد: ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و سایر کشورها اخیرا اقدام به مجازات بیشتر روسیه با تحریم های اضافی کردند، “از جمله کنترل های صادراتی گسترده بر قطعات هواپیماهای بدون سرنشین، الکترونیک، تجهیزات صنعتی و سایر موارد”. رم.
در این پست TC+، راپا مروری دقیق از آخرین کنترلهای صادراتی ارائه میدهد و به نگرانیها درباره انحراف مداوم اقلام محدود شده تحت تحریمها به روسیه اشاره میکند.