این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد گوگل قصد دارد برای تایید هویت فرستندگان، علامت آبی را در کنار نام فرستندگان در جیمیل نمایش دهد. تیکهای آبی جدید بهطور خودکار در کنار شرکتهایی ظاهر میشوند که از ویژگی شاخصهای برند موجود در Gmail برای شناسایی پیام (BIMI) استفاده کردهاند.
ویژگی BIMI، که در سال 2021 عرضه شد، از فرستندگان میخواهد از احراز هویت قوی استفاده کنند و لوگوی برند خود را تأیید کنند تا لوگوی برند را بهعنوان یک آواتار در ایمیلها نمایش دهند. کاربران اکنون یک نماد تیک را برای فرستندگانی که از ویژگی BIMI استفاده کرده اند می بینند. گوگل میگوید این بهروزرسانی به کاربران کمک میکند پیامهای ارسالکنندگان قانونی در مقابل جعلکنندگان را شناسایی کنند.
هنگامی که ماوس را روی علامت آبی کنار نام فرستنده قرار دهید، یک علامت محو میبینید که میگوید «فرستنده این ایمیل تأیید کرده است» که مالک دامنه و نشانواره در تصویر نمایه است.
این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت: “احراز هویت قوی ایمیل به کاربران و سیستم های امنیتی ایمیل کمک می کند تا هرزنامه ها را شناسایی و متوقف کنند، و همچنین به فرستندگان این امکان را می دهد تا از اعتماد برند خود استفاده کنند.” “این اعتماد به منابع ایمیل را افزایش می دهد و به خوانندگان تجربه ای فراگیر می دهد و اکوسیستم ایمیل بهتری را برای همه ایجاد می کند.”
علامتهای آبی رنگ در چند ماه گذشته به سرفصل اخبار تبدیل شدهاند، عمدتاً به دلیل آشفتگی در توییتر که از زمانی شروع شد که شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک شروع به فروش تأیید اعتبار کرد. هفته گذشته، توییتر رسماً از شر علامتهای آبی قدیمی خلاص شد، در حالی که در اوایل این هفته، اگر بیو خود را بهروزرسانی کنید، یک نقص آنها را لحظهای بازگرداند.
البته، چک مارکهای تأیید فقط یک مفهوم توییتر نیستند، زیرا YouTube، Pinterest، TikTok و بسیاری دیگر از پلتفرمهای دیجیتال نوعی تأیید دارند. در ماه مارس، متا صفحهای از کتاب ماسک را برداشت و چک مارکهای تأیید پولی را راهاندازی کرد و حتی لینکدین اخیراً نشان تأیید را معرفی کرد.
جیمیل از امروز تیکهای تأیید شده آبی را در حسابهای Workspace و حسابهای شخصی Google منتشر میکند، بنابراین احتمالاً به زودی آنها را مشاهده خواهید کرد.