از سوفی بپرسید: اگر گذرنامه من 5 ماه دیگر منقضی شود، اجازه ورود به ایالات متحده را خواهم داشت؟

در اینجا یک نسخه دیگر است از «از سوفی بپرس»، ستون مشاوره که به سؤالات مربوط به مهاجرت در مورد کار در شرکت های فناوری پاسخ می دهد.

سوفی آلکورن، وکیل مهاجرت سیلیکون ولی، می‌گوید: «سؤالات شما برای گسترش دانشی حیاتی است که به مردم در سراسر جهان اجازه می‌دهد تا فراتر از مرزها بروند و رویاهای خود را دنبال کنند. “چه در فعالیت های مردمی باشید، چه یک بنیانگذار یا به دنبال کار در سیلیکون ولی، من دوست دارم به سوالات شما در ستون بعدی پاسخ دهم.”

اعضای TechCrunch+ به ستون‌های هفتگی «از سوفی بپرس» دسترسی دارند. از کد تبلیغاتی ALCORN برای خرید اشتراک یک یا دو ساله با 50٪ تخفیف استفاده کنید.


سوفی عزیز

چند سال پیش استارتاپی را در زیمبابوه تأسیس کردم. من قصد داشتم برای اولین بار در ماه آینده به ایالات متحده سفر کنم تا بازار را بررسی کنم و برای ویزای بازدید کننده اقدام کنم.

من قصد دارم برای چند ماه در ایالات متحده بمانم، اما تازه متوجه شدم که گذرنامه من در سپتامبر منقضی می شود. می دانم که برای سفر به ایالات متحده باید حداقل شش ماه از پاسپورتم باقی بماند.

آیا این (هنوز) درست است؟ آیا باید سفرم را به تعویق بیندازم؟

– امید در هراره

امید عزیز

از اینکه با سوالات خود با من تماس گرفتید متشکرم! شنیدن در مورد برنامه های شما برای سفر به ایالات متحده برای اولین بار بسیار هیجان انگیز است. بیایید درست شیرجه بزنیم

به طور کلی، بله، بازدیدکنندگانی که به ایالات متحده سفر می‌کنند باید گذرنامه‌هایی داشته باشند که حداقل شش ماه پس از تاریخ ورودشان به ایالات متحده معتبر باشد بسیاری از کشورها دارای این شرط اعتبار گذرنامه شش ماهه هستند.

با این حال، در ایالات متحده، برخی از کشورها از شرط شش ماهه معاف هستند و شهروندان آن کشورها فقط باید پاسپورتی داشته باشند که تا تاریخ اقامت آنها در ایالات متحده معتبر باشد، شهروندان زیمبابوه از قانون شش ماهه معاف هستند. ، بنابراین تا زمانی که ایالات متحده را قبل از انقضای پاسپورت خود ترک کنید، تحت پوشش هستید! نیازی نیست سفر خود را به تعویق بیندازید!

به وکیل مهاجرت سوفی آلکورن رای دهید تا در TechCrunch Disrupt در سپتامبر 2023 صحبت کند.

اعتبار تصویر: TechCrunch

ماه گذشته، گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) که مسئول امنیت مرزها در فرودگاه ها و سایر بنادر ورودی ایالات متحده است، فهرستی به روز از کشورهای معاف از قانون اعتبار گذرنامه شش ماهه صادر کرد. نزدیک به 130 کشور از جمله هائیتی، هنگ کنگ، هند، اسرائیل، مکزیک، پاکستان، روسیه، تایوان و اوکراین در این فهرست هستند. چین مستثنی نیست.

این معافیت شش ماهه اعتبار گذرنامه فقط برای بازدیدکنندگان اعمال می‌شود: کسانی که دارای بازدید تجاری B-1، ویزای بازدیدکننده توریستی B-2 هستند، یا کسانی که در ESTA (سیستم الکترونیکی برای مجوز سفر)، برنامه معافیت ویزا ایالات متحده هستند. متأسفانه، شهروندان زیمبابوه واجد شرایط برنامه ESTA نیستند، برنامه ای که شهروندان 40 کشور را قادر می سازد برای اقامت 90 روزه یا کمتر بدون دریافت ویزا، برای کسب و کار به ایالات متحده سفر کنند.