بررسی محتوای متا در آفریقا در بلاتکلیفی است زیرا شرکای اعتدال محدودیت‌های دادگاه را محکوم می‌کنند

بررسی محتوای متا در آفریقا در بلاتکلیفی است زیرا شرکای اعتدال محدودیت‌های دادگاه را محکوم می‌کنند

شرکای اصلی بررسی محتوای متا در آفریقا از ارائه خدمات تعدیل به این غول رسانه اجتماعی خودداری شده اند و مشخص نیست که در حال حاضر چه کسی در حال ارزیابی پلتفرم های آن در جنوب صحرای آفریقا است.

دادگاه کنیا از طریق دستورات موقت، متا را از تعامل با شریک جدیدش، ماژورل، منع کرد و این نقش را برای ساما، پیمانکار فرعی در حال خروج، در دوره موقت محفوظ می‌دارد.

با این حال، مشخص شده است که سما همه ناظران محتوای خود را از اول آوریل به مرخصی استحقاقی فرستاده است و خلاء ایجاد کرده است. این پس از آن است که دادگاه از اخراج بیش از 200 ناظر در مرکز خود در کنیا، پس از اینکه شرکت بازوی نظارت بر محتوای خود را برای تمرکز بر روی کار برچسب‌گذاری (حاشیه‌نویسی داده‌های بینایی رایانه‌ای) منهدم کرد، ممانعت کرد.

برخی از ناظران در اواسط ماه مارس یک دادخواست اضطراری با ادعای اخراج غیرقانونی از سوی شرکت و قرار گرفتن در لیست سیاه توسط متا و ماژورل ارائه کرده بودند که منجر به اجرای دستورات روز پنجشنبه شد.

همچنین مشخص شده است که قراردادهای مجریان در 31 مارس به پایان رسیده است و سما نمی تواند شرایط استخدامی را تغییر دهد زیرا دستورات موقت صادر شده توسط دادگاه مانع از انجام هرگونه بررسی می شود. به همین ترتیب قرارداد سما با متا در ماه مارس به پایان رسید.

دادگاه به سما دستور داده بود که تا زمان رسیدگی به پرونده به عنوان تنها ارائه‌دهنده بررسی محتوای متا خدمت کند. همچنین غول رسانه های اجتماعی را از مشارکت دادن هر حزب دیگری، از جمله Majorel، جانشین سما، برای خدمت به کشورهای جنوب صحرای آفریقا منع کرد.

در این دستورات، دادگاه متا را از تعامل «از طریق استخدام، پیمانکاری فرعی، یا هر روش دیگری، ناظران محتوا برای خدمت به منطقه شرق و جنوب آفریقا از طریق پاسخ دهنده چهارم (Majorel) یا از طریق هر نماینده، شریک یا نماینده دیگری، یا در به هر طریقی، تعامل ناظران برای انجام کارهایی که در حال حاضر توسط ناظرانی که از طریق پاسخ دهنده سوم (سما) در حال انجام است، در انتظار رسیدگی به این برنامه است.»

در سوگندنامه‌هایی که در دادگاه ثبت شد و توسط TechCrunch مشاهده شد، Majorel از دستورات منع آن از ارائه خدمات بررسی محتوا به Meta انتقاد کرد و گفت که آنها تداوم کسب‌وکار و معیشت 200 ناظری را که پس از ایجاد یک مرکز در کنیا در اواخر سال گذشته استخدام کرده بود، تهدید می‌کند.

«تا زمانی که دستورات موقت صادر شده توسط دادگاه که از اجرای پیش‌بینی تعدیل محتوا جلوگیری می‌کند، به قوت خود باقی است، درآمدی که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط خواهان چهارم (Majorel) را پوشش دهد، در خطر است و ممکن است از بین برود.» Sven Alfons A De Cauter، کارگردان Majorel، در سوگندنامه گفت.

علاوه بر این، سما همچنین گفت که قراردادش با متا به پایان رسیده است و دستمزد هنگفتی را جمع‌آوری می‌کند و مدیران را بدون شغل نگه می‌دارد.

در حالی که Majorel و Sama در انتظار تعیین دادخواست هستند، متا با ارائه دهندگان دیگری درگیر شده است، و باعث تحقیر ادعاهای دادگاه توسط Nzili و Sumbi Advocates، شرکت حقوقی که نماینده خواهان است، شده است. هنوز مشخص نیست که دیگر پیمانکاران فرعی چه کسانی هستند، اما سخنگوی متا به TechCrunch گفت که با “شریک های جهانی” کار می کند.
چیزی که مشخص نیست این است که آیا «شرکای جهانی» می توانند به درستی محتوای نوشته شده به صدها زبان مورد استفاده در سراسر آفریقا را بررسی کنند یا خیر – دلیل اینکه ساما و ماژورل ناظرانی را در سرتاسر قاره از جمله از اتیوپی، اوگاندا، سومالی و آفریقای جنوبی تامین می کنند.

با این حال، نداشتن پرسنل کافی، با درک زبان‌ها و زمینه‌های محلی، تا محتوای معتدل، مبنای پرونده دیگری است که متا در کنیا با آن مواجه است و آن را به دامن زدن به جنگ Tigray متهم می‌کند که منجر به کشته شدن بیش از نیم میلیون نفر شد. .

ناظران پست‌های رسانه‌های اجتماعی را در پلتفرم‌های متا بررسی می‌کنند تا محتوایی را که باعث ایجاد نفرت، اطلاعات نادرست و خشونت می‌شود، حذف کنند.