صندوق جیمز مرداک سرمایه گذاری در Viacom18 تحت حمایت Reliance را کاهش می دهد

صندوق سرمایه گذاری جیمز مرداک، Bodhi Tree، سرمایه گذاری برنامه ریزی شده خود را در Viacom18 به 528 میلیون دلار کاهش داد که 70 درصد از 1.78 میلیارد دلار تعهد شده کاهش یافته است، این دو در اواخر روز پنجشنبه گفتند، زیرا اقتصاد ضعیف جهانی اشتهای سرمایه گذاران را چکش می کند.

Viacom18، سرمایه گذاری مشترک بین Mukesh Ambani’s Reliance و Paramount Global، نگفت که چرا Bodhi Tree سرمایه گذاری تعهد شده خود را کاهش داد. طبق بیانیه قبلی، ابتدا قرار بود سرمایه گذاری برنامه ریزی شده تا اکتبر سال گذشته بسته شود.

مرداک سال گذشته به همراه همکار دیرینه‌اش اودی شانکار، درخت بودی را معرفی کرد. سازمان سرمایه گذاری قطر، صندوق سرمایه گذاری دولتی دولت قطر، بزرگترین سرمایه گذار در درخت بودی است. Bodhi Tree در آوریل سال گذشته متعهد شد 1.78 میلیارد دلار در Viacom18 در اولین پشتوانه صندوق سرمایه گذاری کند.

Reliance در بیانیه ای اعلام کرد که 1.32 میلیارد دلار به Viacom18 کمک می کند.

این همکاری به Viacom 18 امکان نوآوری و ایجاد اختلال در بخش M&E را می دهد، با Uday Shankar و James Murdoch که راهنمایی های استراتژیک و عملیاتی را برای Viacom 18 ارائه می دهند و از سابقه خود در ایجاد مشاغل رسانه ای نمادین استفاده می کنند. Reliance در بیانیه ای گفت: Uday Shankar به عنوان هیئت مدیره Viacom18 منصوب شده است.

به عنوان بخشی از این سرمایه‌گذاری، Viacom18 سال گذشته اعلام کرد که JioCinema، یک سرویس پخش ویدیوی درخواستی متعلق به غول مخابراتی Jio Platforms را شارژ خواهد کرد. Reliance و Viacom18 پخش مسابقات کریکت IPL را برای هر کسی که به اینترنت در هند متصل است رایگان کرده‌اند تا مشتریان را از دیزنی دور کنند، برنامه Hotstar آن بیش از 50 میلیون مشترک را به دلیل محبوبیت بی‌نظیر محتوای کریکت به دست آورد.

Viacom18 – سرمایه گذاری بین Ambani’s Reliance و Paramount – اخیراً از دیزنی پیشی گرفت تا پنج سال حقوق پخش IPL را برای منطقه شبه قاره هند با مبلغ 3 میلیارد دلار تضمین کند.

مرداک و شانکار سال گذشته در بیانیه‌ای مشترک گفتند که به دنبال تغییر شکل تجربه سرگرمی در بیش از یک میلیارد صفحه نمایش هستند.

این دو قبلاً صندوقی به نام لوپا را اداره می کردند که در تعدادی از استارت آپ های هندی از جمله پلتفرم ویدیوهای کوتاه و جمع آوری اخبار DailyHunt و edtech DoubtNut سرمایه گذاری می کرد.

شانکار زمانی که مرداک بر تجارت آسیایی نیوز کورپ در اواخر سال 2000 نظارت داشت، کار خود را آغاز کرد. این کارآفرین هندی در اواخر سال 2020 دیزنی را پس از گذراندن دو سال به عنوان رئیس آن در منطقه آسیا و اقیانوسیه و رئیس عملیات هند ترک کرد.

او در سال 2007 به شبکه تلویزیونی هندی کمک کرد تا به یکی از بزرگترین گروه های رسانه ای کشور تبدیل شود. در کنار آجیت موهان، که از آن زمان به سمت رهبری اسنپ در آسیا نقل مکان کرد، این دو به شرکت کمک کردند تا با Hotstar وارد تجارت استریم شود، که از آن زمان صدها میلیون کاربر جمع آوری کرده است و جواهری در پخش استریم دیزنی است.