اینستاگرام امروز اعلام کرد که دسترسی به بخشهایی از بازار سازندگان خود را از طریق API گسترش میدهد تا شناسایی و کار با سازندگان را برای برندها در پلتفرم بازاریابی خالق شخص ثالثی که قبلاً استفاده میکنند، آسانتر کند. این شرکت همچنین در حال گسترش دسترسی به بازار سازندگان به آژانسهای برند است.
این شبکه اجتماعی در ژوئیه گذشته، بازار سازندگان خود را به عنوان مرکزی راهاندازی کرد که به برندها کمک میکند تا مشارکتها و کمپینها را کشف کنند و با سازندگان ارتباط برقرار کنند.
اولین API جدید به برندها این امکان را میدهد تا از طریق پلتفرم بازاریابی محتواسازان ترجیحی خود، به راحتی به سازندگان در صندوق ورودی اولویتدار در بازار سازندگان دسترسی پیدا کنند. API دوم به برندها اجازه میدهد خلاصههای پروژه ساختاریافته را مستقیماً از شخص ثالث در بازار سازنده منتشر کنند. اینستاگرام در حال آزمایش این APIها با گروه کوچکی از شرکای بازاریابی سازنده، از جمله Aspire، Captiv8 و CreatorIQ است.
این شرکت همچنین در حال آزمایش دسترسی اختصاصی به بازار سازندگان برای آژانسهای برند است تا به آنها اجازه دهد کشف خالق و همکاریها را از طرف مشتریان برند خود مدیریت کنند. اینستاگرام این دسترسی را با شرکای منتخبی از جمله Influential، WPromote، Rickhouse Media، Power Digital، Dentsu، OMG و Brkfst آزمایش میکند.
به عنوان بخشی از این گسترش، آژانسها به فیلتر کردن سازندگان براساس جنسیت، سن، تعداد دنبالکنندگان و علایق دسترسی خواهند داشت. آژانسها همچنین میتوانند سازندگان را بر اساس جمعیتشناسی مخاطبان درگیر خود، مانند جنسیت، سن، علایق، کشور و شهر فیلتر کنند. علاوه بر این، آژانسها میتوانند پیامها را مستقیماً به پوشههای پیامهای مشارکت اختصاصی سازندگان ارسال کنند و پروژههای قابل کشف را منتشر کنند که سازندگان واجد شرایط میتوانند برای آن درخواست دهند.
این شرکت در یک پست وبلاگ نوشت: «امروز، ما راههای جدیدی را برای کشف و دسترسی به سازندگان اینستاگرام از طریق گسترش دسترسی به آژانسهای برند و آزمایش ادغام با پلتفرمهای بازاریابی سازندگان برتر اعلام میکنیم». با این بهروزرسانیها، هدف ما تکمیل و کمک به تکامل اکوسیستم قوی شخص ثالث آژانسها و پلتفرمهایی است که در حال حاضر به سازندگان و برندها کمک میکنند تا مشارکت کنند.»
برداشت اینستاگرام از بازار خود برای سازندگان شبیه به بازار سازندگان TikTok است که پلتفرم بازاریابی تأثیرگذار داخلی اپلیکیشن ویدیویی است. بازار خالق TikTok به برندها اجازه می دهد تا شخصیت های برتر TikTok را برای کمپین های بازاریابی خود کشف کنند، که مشابه هدف اینستاگرام در بازار آن است.