آمازون با معرفی کانالهای Fire TV، تجربه ویدیویی جدید، رایگان و با پشتیبانی آگهی (FAST) که این هفته برای دستگاههای Fire TV عرضه میشود، محتوای رایگان و تبلیغاتی را دو برابر میکند. اگرچه Fire TV قبلاً محتوای FAST ارائه میکرد، اکنون کانالهای Fire TV بهطور مداوم در طول روز بهروزرسانی میشوند و در چندین منطقه در سرتاسر رابط Fire TV، از جمله در ردیفهای صفحه اصلی، در برگه «رایگان» Fire TV، و در دستهبندی خاص، یکپارچه میشوند. صفحات اختصاص داده شده به ژانرهای خاص
علاوه بر این، Fire TV مجموعهای از کانالهای FAST جدید را از NHL، Xbox، و TMZ بهعنوان دستهبندی جدید سفر با محتوای Tastemade Travel، Rick Steves Europe، Travel Hacks و بهزودی، Condé Nast Traveler دریافت میکند. بعداً، Fire TV Channels نیز محتوایی از PGA خواهد داشت.
این شرکت توضیح داد که این بهروزرسانی Fire TV از رفتار مشتری و افزایش تقاضا برای محتوای رایگان و جریانی مطلع شده است.
“ما برخی از این را ارائه کرده ایم [FAST] محتوا برای مدتی برای مشتریان – ما به آنها کمک کردهایم آن را در طول این مدت کشف کنند [user interface] شارلوت مینز، مدیر تبلیغات، کسب درآمد، بازاریابی و تعامل برای Fire TV توضیح میدهد که با داشتن ردیفهایی از محتوا برای مثال در سراسر «صفحه اصلی» یا سایر صفحات. «ما دیدهایم که وقتی آن را بهصورت موضوعی مطرح میکنیم، با آن درگیر بودهاند… و چیزی که تنها در شش ماه گذشته دیدهایم این است که ساعتهای پخش ماهانه این محتوا 300 درصد افزایش یافته است. بنابراین ما می دانیم که برای مشتریان ما کار می کند،” او افزود.
مدیر اجرایی گفت: رشد را می توان به عوامل متعددی نسبت داد. به عنوان مثال، مشتریان با ارائه پیشنهادات پخش ویدیو بر اساس تقاضا به نوعی نقطه اشباع رسیدهاند و علاقهای به اضافه کردن اشتراکهای بیشتر به صورتحسابهای ماهانه خود ندارند، و همچنین نمیخواهند تلاش کنند تا با خدمات بیشتری همراهی کنند. در مقام مقایسه، استفاده از کانال های FAST آسان است زیرا کاربران برای شروع تماشا نیازی به ایجاد حساب کاربری، ورود به سیستم یا پرش از طریق حلقه های دیگر ندارند.
با بهروزرسانی، رابط Fire TV اکنون تمام محتوای FAST جدید و موجود را در یک تجربه بهروز جمع میکند که دسترسی به دستههای مختلف مانند اخبار، ورزش، غذا و آشپزی، ویدیوهای موسیقی، تریلرها، ویدیوهای بازی، کمدی، و بیشتر، مینز یادداشت می کند.
دسته اخبار شامل دسترسی به پوشش خبری ملی و همچنین بیش از 330 کانال خبری محلی، از جمله از اواخر این هفته، کانال های FAST جدید NBC و Telemundo است.
این صفحات دستهبندی را میتوان تنها با یک کلیک از برگه «رایگان» Fire TV در دسترس قرار داد و آمازون میگوید دستههای بیشتری «بهزودی میآیند».
این بهروزرسانی بهعنوان بخشی از ارائه گستردهتر NewFronts آمازون اعلام شد، که شامل بهروزرسانیهایی برای سرویس رایگان و استریم Freevee است – که کانالهای FAST خود را ارائه میدهد. اما Freevee در سراسر پلتفرمها، از جمله در دستگاههای تلفن همراه و سایر پخشکنندههای رسانه و تلویزیونهای غیر آمازون قابل دسترسی است، در حالی که کانالهای Fire TV منحصر به Fire TV هستند.
هدف این شرکت برای تبلیغکنندگان این است که آنها اکنون میتوانند مستقیماً پایگاه مشتریان Fire TV را که شامل مشترکین Prime و خانوادههای جوانتر میشود، از طریق DSP آمازون هدف قرار دهند. این به آمازون اجازه میدهد تا از تیم تبلیغاتی و قابلیتهای گستردهتر شرکت برای فروش فضای تبلیغاتی کانال FAST Fire TV استفاده کند.
آمازون خاطرنشان می کند که بیش از 200 میلیون دستگاه Fire TV در سراسر جهان فروخته است و راه حل های پخش تبلیغاتی آمازون اکنون به طور متوسط به 155 میلیون بیننده ماهانه تکرار نشده یا 6 نفر از 10 بزرگسال در ایالات متحده رسیده است.
این شرکت همچنین به یک داستان موفقیت مشتری اشاره کرد که در آن یک مشتری خودرو تبلیغات بومی را در Fire TV و تبلت های Fire اجرا کرد که منجر به افزایش 11 درصدی آگاهی از برند و افزایش 14 درصدی در قصد خرید شد. به علاوه، آمازون با استناد به دادههای نیلسن اعلام کرد که 72 درصد از بینندگان استریم تلویزیون آن تلویزیون خطی تماشا نمیکنند.
اما آمازون تنها پخش کننده ای نیست که این روزها کانال های FAST را ارائه می دهد. رقیب Roku از ماه مارس بیش از 350 کانال FAST بر روی پلتفرم خود دارد. Google TV به تازگی بیش از 800 کانال FAST را معرفی کرده است و یوتیوب نیز در حال آزمایش آنها بوده است. Plex، Warner Bros. Discovery، Tubi، و Sling TV، در میان دیگران، نیز وارد این بازار شدهاند که از لحاظ تاریخی توسط سرویسهایی مانند Pluto TV رهبری میشود.
آمازون گفت، تجربه جدید Fire TV در این هفته برای مشتریان عرضه خواهد شد. مشتریان میتوانند محتوای جدید را از طریق صفحه اصلی Fire TV و همچنین در برگه «رایگان» Fire TV بیابند. اواخر تابستان امسال، Fire TV همه دستههای FAST را همراه با راهاندازی یک مقصد همیشه روشن Fire TV Channels همراه خواهد کرد.