آن لای می‌گوید که پس از کمک به تحویل 145 میلیون دلار از بولپن کپیتال اخراج شد

آن لایاو می گوید، شریک عمومی بولپن کپیتال، از شرکت اخراج شده است. این سرمایه گذار در پستی در لینکدین که روز دوشنبه منتشر شد، تجربه فسخ را به عنوان “تبعیض آمیز و تلافی جویانه” توصیف کرد. لای به جمع آوری جدیدترین صندوق سرمایه گذاری بولپن، یک وسیله سرمایه گذاری 145 میلیون دلاری کمک کرد، اولین وسیله سرمایه گذاری که در آن به عنوان شریک برابر معرفی شد.

قبل از پیوستن به بولپن کپیتال در سپتامبر 2020، لای یکی از مدیران باینری کپیتال بود که توسط سرمایه گذار جاستین کالدبک یکی از بنیانگذاران آن بود. وقتی او از آن شرکت استعفا داد، آن را به رفتارهای جنسیتی نسبت داد که به گفته خودش در زمان حضور در آنجا شاهد بوده است. او ادعا کرد که کالدبک، که در گذشته متهم به آزار جنسی بوده است، به او گفته است که اگر صحبت کند او را در لیست سیاه صنعت قرار می دهد. لای گفت که او شکایتی را تنظیم کرد – در نهایت حل و فصل شد – تا بتواند NDA خود را شکسته و دلیل خروج خود را به دیگران بگوید، و همچنین به دیگران در صنعت کمک کند تا از قراردادهای تضمین سکوت خود خارج شوند.

بازگشت او به سرمایه گذاری با استخدام او به عنوان پزشک عمومی در Bullpen، به عنوان اولین شریک زن و اولین شریک رنگین پوست شرکت مشخص شد.

«تمام نکته پرونده اصلی من [with Binary] لای به TechCrunch گفت که چنین رفتارهایی تحت پوشش عدم تحقیر قرار نمی گیرند. “من به طور خاص آن را از توافق نامه GP برای Bullpen حک کردم، بدون اینکه فکر کنم هرگز به آن نیاز خواهم داشت. «اگر مثل هر زمان دیگری بود، تنها روایت آن‌ها بود. و سپس من هیچ گزینه ای نخواهم داشت.»

این درک TechCrunch است که ارتباطات رسمی خروج لای کاملاً از طریق مشاور حقوقی انجام شده است. لای در زمان پایان کارش، بسته انفصال از بولپن کپیتال را نپذیرفت. در صورت درخواست نظر، او از گفتن بیشتر خودداری کرد و با مراجعه به وکیل خود کوین امانوئل اورکوهارت و مایکل لیفتیک، وکیل سالیوان، وی از اظهار نظر فراتر از ارائه بیانیه زیر خودداری کرد:

«آن بولپن را ترک نکرد و فرصتی برای ماندن در پایان آوریل به او داده نشد. ما معتقدیم که او به‌طور غیرقانونی مجبور به بیرون راندن شد، زیرا از گفتن نظرش و به اشتراک گذاشتن نظراتش نمی‌ترسید. در حالی که ظاهراً بحث قوی در میان سایر شرکای مرد سفیدپوست تحمل می شد، اما زمانی که از طرف آن، تنها زن و اقلیت در شراکت مطرح شد، این غیرقابل قبول بود. آن به بنیان‌گذاران متنوعی که به بولپن آورد و LP‌هایی که دیدگاه‌اش را برای یک فرآیند سخت‌کوشی مبتنی بر داده‌ها با آنها به اشتراک گذاشت، متعهد باقی می‌ماند.

سخنگوی Bullpen در اظهارنظری به TechCrunch گفت که آنها در مورد مسائل پرسنلی اظهار نظر نمی کنند. ما از اظهارات اخیر خانم لای در مورد بولپن ناامید شدیم و به شدت با آنها مخالفیم.

در لینکدین، لای شراکت در این شرکت را به‌عنوان یک شراکت کاملاً سفیدپوست و مردانه توصیف کرد که در آن «برابر» هرگز واقعاً برابر نبود. او در مدت زمان حضورش در شرکت، ادعا می‌کند که باید از بنیان‌گذاران زن دفاع می‌کرد، زمانی که آنها را بی‌اساس «غیرقابل اعتماد» یا «غیراجباری» می‌نامیدند، بر بنیان‌گذاران مرد در شبکه بولپن فشار می‌آورد تا تحت بررسی استاندارد قرار بگیرند و از خود دفاع کند. در جلسات پس از اینکه در جلسات شریک به عنوان “اتلاف وقت” خوانده می شود.

این شرکت، از طریق یک سخنگوی، گفت که بولپن “فرهنگ مشترک بحث سالم و دیدگاه های متنوع را در میان کل تیم ما ترویج می کند، که برای یافتن شرکت های اثبات نشده با پتانسیل بالا ضروری است.”

بولپن افزود: «دستاوردهای ما در این زمینه به قبل از پیوستن خانم لای به شرکت مستقل است و تعهد ما مثل همیشه قوی است. ما بر روی حرکت رو به جلو تمرکز کرده‌ایم، بدون اینکه چشم‌انداز پایه‌گذاری خود را برای مشارکت با بنیان‌گذاران قوی با پشتکار برای تبدیل شدن به رهبران بازار و بازدهی جذاب برای LPها به خطر بیندازیم.» وکیل لای در واکنش به اظهارات بولپن اظهار نظری نکرد.

در همین حال، لای در پست خود به LPs گفت که «متعهد به ارائه آنچه ما برای Fund VI بازاریابی کرده بودیم و وعده داده بودیم. هرگز اینقدر ناگهانی و غیرمسئولانه کنار نمی‌کشم.»

به عنوان بخشی از پایان کار، لای مجاز به ماندن در هیئت مدیره شرکت‌های سبد موجود خود – از جمله ChairmanMe، ساخته شده توسط مدیر عامل سارا لیسی، روزنامه‌نگار سابق در TechCrunch بود. بولپن به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه گذاران شرکت Lacy به مالکیت سهام خود ادامه می دهد.

لیسی معتقد است که تجربه لای نمادی از یک مسئله بزرگتر در دره سیلیکون است. او در یک پست عمومی در لینکدین نوشت که اتفاقی که برای لای افتاد نمونه‌ای از این است که «چرا فقط استخدام پزشکان عمومی زن بیشتر این صنعت را تغییر نداده است، در مورد اینکه چرا با وجود افزایش تعداد زنانی که این مشاغل را دریافت می‌کنند، درصد سرمایه‌ای که به بنیان‌گذاران کم‌نمایش داده می‌شود کاهش یافته است. . “

“آیا این یک ویژگی یا یک اشکال بود که شخصی مانند آن – یک بار دیگر – به دلیل بازی نکردن بازی رانده شد؟” لیسی نوشت.

لای می گوید که بولپن هنوز با او در تماس نبوده است از زمانی که او با اکانت خود در مورد فسخ عمومی منتشر شد.

اگر راهنمایی یا راهنمایی در مورد دیگر پرسنل در دنیای سرمایه گذاری دارید، می توانید در توییتر @nmasc_ با ناتاشا ماسکرنهاس یا سیگنال به شماره 1 925 271 0912 +1 تماس بگیرید.