WordPress.com با اخبار امروز مبنی بر اینکه محصول خبرنامه آن اکنون از اشتراک های پولی و محتوای ممتاز پشتیبانی می کند، Substack و سایرین را پذیرفته است. خبرنامه WordPress.com برای اولین بار در دسامبر راه اندازی شد و به نویسندگان اجازه می دهد تا به طور خودکار پست ها را از طریق ایمیل ارسال کنند تا مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، در حالی که همچنان می توانند از سایر قابلیت های WordPress.com استفاده کنند. نویسندگان میتوانند از این ویژگی فقط برای خبرنامهها استفاده کنند یا میتوانند این گزینه را به وبلاگ خود اضافه کنند تا به خوانندگانی که میخواهند پستهای جدید را از طریق ایمیل دریافت کنند، پاسخ دهند.
در حالی که سالها افزونهها و خدمات شخص ثالثی وجود داشته است که به صاحبان وبلاگ اجازه میدهد پستهای خود را از طریق ایمیل ارسال کنند، تصمیم WordPress.com برای انتقال مستقیمتر به این فضا بازتابی بود از اینکه مردم اکنون ترجیح میدهند اخبار را بخوانند. و اطلاعات از آنجایی که وضعیت وب سایت ها بدتر شده است – که تحت سلطه درهم ریختگی، تبلیغات، همپوشانی ها، پنجره های بازشو، و بنرهای پذیرش کوکی هستند – بسیاری از آنها به ایمیل به عنوان راهی آسان تر برای حفظ ارتباط با نویسندگان، روزنامه نگاران، مقاله نویسان و سایر ناشرانی که می خواهند استفاده کنند، روی آورده اند. دنبال کردن.
با توجه به ردپای قابل توجه آن – وردپرس 43 درصد از وب را در اختیار دارد، از جمله نسخه منبع باز آن – تغییر WordPress.com به بازار خبرنامه ها قابل توجه است.
با این حال، نسخه اولیه محصول خبرنامه WordPress.com ابزاری نبود که با کسانی که سعی در اداره یک کسب و کار خبرنامه درآمدزا دارند قابل رقابت باشد. بسیاری از ویژگیها را برای مدیریت عمومی خبرنامه ارائه میکند، اگرچه، مانند امکان وارد کردن مشترکین از پلتفرمهای دیگر، استفاده از تمهای خبرنامه آماده یا طرحهای قابل تنظیم، ابزارهای زمانبندی، امکان اتصال دامنههای سفارشی، پشتیبانی از ارسال از طریق ایمیل، و بیشتر.
با گسترش امروز، ناشران WordPress.com میتوانند اشتراکهای پولی و محتوای ممتاز را اضافه کنند و به آنها این امکان را میدهد تا از عملیات خبرنامه خود درآمد کسب کنند. این شرکت میگوید گزینه استفاده از این ویژگیها برای همه وبلاگهای WordPress.com، حتی آنهایی که در طرح رایگان هستند، در دسترس است. اما همانطور که کسب و کار خبرنامه آنها مقیاس می شود، ناشران ممکن است تصمیم بگیرند به برنامه های پرداخت شده WordPress.com بروند، که همچنین هزینه تراکنش در ایمیل های اشتراک خبرنامه آنها را کاهش می دهد.
به عنوان مثال، کاربران طرح رایگان 10٪ کارمزد تراکنش خبرنامه را پرداخت می کنند در حالی که کسانی که در طرح تجاری هستند 0٪ پرداخت می کنند. می گوید WordPress.com تراکنش ها را از طریق Stripe پردازش می کند، که در دسترس بودن را فقط به بازارهایی که Stripe در آنها پشتیبانی می شود محدود می کند.
در مقایسه، Substack 10٪ کارمزد برای مشتریان خود دریافت می کند، همچنین از طریق Stripe پردازش می شود.
و مانند Substack، نویسندگان WordPress.com می توانند انتخاب کنند و انتخاب کنند که کدام یک از پست های آنها فقط در زمان انتشار رایگان یا پولی باشد. هنگام پست کردن، آنها فقط کادر را علامت می زنند تا مشخص کنند آیا پست برای همه، مشترکین یا فقط مشترکین پولی است.
این شرکت پیشنهاد می کند که مزیت اجرای یک خبرنامه در WordPress.com انعطاف پذیری آن است.
از آنجایی که WordPress.com یک پلت فرم انتشار گسترده تر است، نه فقط یک پلت فرم خبرنامه، سازندگان می توانند تلاش های خود را در طول زمان گسترش دهند تا به عنوان مثال، خبرنامه خود را به یک وب سایت تبدیل کنند. آنها همچنین میتوانند در صورت نیاز، نکات یا کمکهای مالی یکبارهای را جمعآوری کنند تا پروژههای خود را خارج از اشتراکها تأمین کنند، یا یک فروشگاه آنلاین راهاندازی کنند. به علاوه، توسعهپذیری WordPress.com دسترسی به مجموعه گستردهتری از افزونهها، تمها و الگوهای طراحی را برای سفارشیسازی بیشتر وبسایت خود فراهم میکند.
گفتنی است، از آنجایی که WordPress.com صرفاً بر روی خبرنامه ها متمرکز نیست، ممکن است به این معنی باشد که برخی از ابزارهای خاص طراحی شده برای این بازار را که رقبا ممکن است ارائه دهند، به ویژه برای کسانی که عملیات خبرنامه در مقیاس بزرگ یا مشاغل آنلاین دارند، ندارد.
و از نظر اجتماعی در مقایسه با شرکتهایی مانند Substack که تلاش میکند پلتفرم خود را نه تنها مکانی برای کشف و اشتراک در خبرنامهها، بلکه به نوعی جامعه آنلاین تبدیل کند، رقابتی نخواهد بود. این شرکت در سال جاری ویژگیهایی مانند یادداشتها و چت را راهاندازی کرد که به نویسندگان اجازه میدهد مستقیماً با خوانندگان به روشهای متفاوتی از ایمیل به تنهایی ارتباط برقرار کنند. در واقع، این اقدام به عنوان تلاشی برای انتقال به قلمرو توییتر تلقی میشد که خشم مالک توییتر، ایلان ماسک، را برانگیخت، او سپس ساب استک را با سانسور توییتهایی با لینکهای Substack در پلتفرم توییتر مجازات کرد.
WordPress.com لزوماً با هیچ انجمن اجتماعی داخلی همراه نیست، اما شرکت مادر Automattic اخیراً افزونه ActivityPub را خریداری کرده است که صاحبان وبلاگ میتوانند از آن برای پیوستن به Fediverse استفاده کنند و بهروزرسانیهای خود را مستقیماً به Mastodon، یک رقیب توییتر منبع باز که مورد توجه قرار گرفته است، ارسال میکند. به دنبال تصاحب ماسک در توییتر.
این شرکت میگوید گزینههای جدید خبرنامههای پولی امروز در دسترس هستند.