Wingcopter، استارتاپ تحویل هواپیماهای بدون سرنشین آلمان، 44 میلیارد دلار دیگر از EIB جمع آوری می کند.

Wingcopter، یک استارت‌آپ آلمانی که در دنیای پهپادهای حمل و نقل که عمدتاً برای ارسال دارو و سایر کالاها به مناطق دورافتاده استفاده می‌شوند، نامی برای خود دست و پا کرده است، برای گسترش کسب‌وکار خود، منابع مالی بیشتری دریافت کرده است. بانک سرمایه گذاری اروپا 40 میلیون یورو (نزدیک به 44 میلیون دلار) را برای استارت آپ اختصاص داده است که از آن در دو زمینه استفاده خواهد کرد: توسعه بیشتر خط سخت افزار خود. و راه اندازی یک تجارت جدید در خدمات لجستیک و تحویل، که توسط ناوگانی از پهپادهای خود لنگر انداخته است.

بودجه به عنوان “شبه سهام” توصیف می شود – و این یک رویکرد رایج است که توسط EIB (نمونه های دیگر اینجا و اینجا) اتخاذ می شود که شامل بخشی از بودجه به عنوان سهام و بقیه به عنوان وام خطرپذیر است. تام پلومر، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Wingcopter، نسبت هیچ کدام را در مصاحبه ای فاش نکرد. او گفت که برنامه این است که سال آینده یک سری B قابل توجه تولید شود – یا هر زمان که بازارها تغییر کنند.

در حال حاضر، این جدیدترین تزریق، مجموع جمع آوری شده توسط Wingcopter را به 100 میلیون یورو می رساند، که همچنین در دو جمع آوری سرمایه قبلی توسط ترکیبی از حامیان استراتژیک و مالی مانند غول خرده فروشی REWE، Xplorer Capital، ITOCHU ژاپن و Expa حمایت شده است. شرکت سرمایه گذاری که توسط Garrett Camp of Uber راه اندازی شده است.

و ارزش قبلی Wingcopter را بیش از دو برابر می کند – رقمی که آن را نیز فاش نمی کند. اما اگر در نظر بگیرید که همتای آمریکایی بزرگ‌ترش، زیپلاین ماه گذشته، ۳۳۰ میلیون دلار به ارزش ۴.۲ میلیارد دلار جمع‌آوری کرد، Wingcopter به وضوح این فرصت را در بازار می‌بیند – و با توجه به اینکه در مجموع تنها حدود یک دهم مبلغ را جمع‌آوری کرده است، جایی که احتمالاً درست است. اکنون.

اعتبار تصویر: وینگکوپتر

افزایش سطح Wingcopter در یک لحظه کلیدی در فضای عمودی بلندتر و به طور کلی در حال فرود است. علاوه بر افزایش درآمد Zipline، فقط یک هفته پیش، شرکت VTOL Lilium که در حال توسعه تجارت تاکسی هوایی است، فاش کرد که 250 میلیون دلار دیگر جمع آوری کرده است که 100 میلیون دلار تاکنون از Tencent متعهد شده است.

اما در آب‌های مالی سخت‌تر امروز، شرکت‌هایی مانند Wingcopter چیزی دارند که مشاغل تاکسی هوایی ندارند: استقرار فعال، هرچند کوچک. این شرکت با یونیسف در مالاوی برای کمک به تحویل دارو به مناطق صعب العبور کار کرده است و برنامه این است که این خدمات را به مناطق جغرافیایی بیشتر و در مشارکت های بیشتری گسترش دهد.

Wingcopter، مانند Zipline، بیشتر تلاش های خود را بر روی منطقه در حال ظهور آفریقا و موارد استفاده بسیار خاص متمرکز کرده است.

در حالی که این شرکت هنوز منتظر مجوز قانونی برای شروع خلبانی و در نهایت خدمات در اروپا است، او گفت که دولت آلمان با او تماس گرفته است تا ببیند آیا پهپادهای Wingcopter می توانند به شکل بخشی از ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین ارسال شده به اوکراین برای کمک به اوکراین کمک کنند. با دفاع خود در برابر روسیه.

وینگکوپتر نپذیرفت: او گفت که این شرکت متعهد است که پهپادهایش هرگز در موقعیت‌های جنگی مورد استفاده قرار نگیرند. با این حال، استفاده بالقوه از آنها برای تحویل کالا در زمانی که جنگ متوقف شود و اوکراین بیشتر بر بازسازی متمرکز شود، رد نمی کند.

در عین حال، برنامه توسعه تجارت به سایر مناطق در حال ظهور در کنار آفریقا، از جمله آسیا و آمریکای لاتین خواهد بود. و اینجاست که عنصر خدمات در تصویر ظاهر می شود. برای روشن بودن، Wingcopter به توسعه و فروش پهپادها به سازمان‌ها ادامه خواهد داد، همانطور که تاکنون انجام داده است. پلومر گفت که در بال‌ها یک مدل هیدروژنی است که برد هواپیمای خود را در مقایسه با مدل‌هایی که در حال حاضر با باتری کار می‌کنند، پنج برابر افزایش می‌دهد. او گفت: “ما با یک اتهام فرانکفورت را به برلین خواهیم رساند.”

اما به‌طور واقع‌بینانه‌تر، هزینه واحد مدل‌های Wingcraft معمولاً برای انواع سازمان‌هایی که احتمالاً از آن‌ها استفاده می‌کنند بسیار زیاد است، و به همین دلیل است که استارت‌آپ همچنین به دنبال راه‌هایی برای ارائه خدمات خواهد بود. ناوگانی که به جای آن اجاره خواهد کرد.

در حال حاضر، Wingcopter در همکاری با Unicef ​​از ترکیبی از نرم افزار اختصاصی خود در دستگاه های خود در کنار نرم افزار ERP از اشخاص ثالث مانند SAP استفاده می کند. اما برنامه این است که برای مدیریت این سرویس و کار با ناوگان خود و هر وسیله دیگری که ممکن است برای سایر بخش‌های تحویل استفاده از آن منطقی باشد، بخش لجستیک و تحویل خود را بسازد.

او گفت: “ما نرم افزار پهپاد موجود خود را در یک سیستم لجستیکی که طراحی خواهیم کرد ادغام خواهیم کرد و سفارشات را پیگیری خواهیم کرد.” “تا حدی به این دلیل است که گرت [Camp] به ما علاقه مند بود اما بله، به‌عنوان یک ارائه‌دهنده تدارکات، باید بیشتر به پلتفرم‌های آگنوستیک و باز عمل کنیم. ما می‌خواهیم بهترین خدمات لجستیکی را بسازیم، بنابراین به دنبال ترکیبی از وسایل نقلیه هوایی و زمینی هستیم و نسبت به شرکت‌های هواپیماهای بدون سرنشین آماده مشارکت‌های بیشتری هستیم.»

بخشی از وظایف EIB تامین مالی استارتاپ‌های امیدوارکننده خارج از اروپا برای پیشبرد صنعت فناوری منطقه است، اما بخشی دیگر سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی است که به الزامات زیست‌محیطی منطقه کمک می‌کند، که در اینجا نیز وجود دارد، زیرا استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین نه تنها کاهش می‌دهد. میزان ترافیک و انتشار گازهای گلخانه ای از وسایل نقلیه تحویل، اما همچنین کار در حال انجام برای ساخت سیستم های انرژی پاک بیشتر را بیشتر می کند، همانطور که در مورد مدل هیدروژنی Wingcopter که در حال حاضر در حال توسعه است، صدق می کند.

اروپا در حال حاضر رهبر جهانی در فناوری پاک است و ما باید سخت تلاش کنیم تا این برتری را حفظ کنیم. آمبرویز فایوله، معاون EIB، ناظر آلمان، در بیانیه‌ای گفت: حمایت از پیشگامان فناوری پاک اروپا با دسترسی جهانی مانند Wingcopter برای ماموریت ما بسیار مهم است. پهپادهای باری الکتریکی بخش عمودی مهمی برای آینده حمل و نقل و لجستیک پایدار هستند. این سرمایه‌گذاری بر تعهد ما به حمایت از کارآفرینانی که در حال رشد و ایجاد کسب‌وکارهای پیشرفته با فناوری سبز در اتحادیه اروپا هستند، تقویت رقابت‌پذیری فن‌آوری‌مان، ایجاد مشاغل بسیار ماهر و باز کردن بازارهای جدید و در عین حال حفظ طبیعت تاکید می‌کند. ما مفتخریم که از این داستان موفقیت اروپایی حمایت می کنیم.»