Waymo در حال دوبرابر کردن منطقه خدمات تجاری روباتاکسی خود در منطقه مترو فونیکس است، توسعهای که حومههای جدیدی را اضافه میکند و بخشهای جدا شده قبلی شهر بیابانی گسترده و وابسته به خودرو را به هم متصل میکند.
منطقه خدماتی که اکنون شامل Scottsdale، تقریباً از Tempe و بخش های بزرگتر Chandler و Mesa می شود، 180 مایل مربع وسعت دارد. این حدود یک سوم از متروی فینیکس با مساحت 517 مایل مربع است. نکته مهم این است که مرکز شهر را به دانشگاه ایالتی آریزونا در تمپ و دیگر حومه دره شرقی متصل می کند. پروژه قبلی خودران گوگل که تحت الفبا تبدیل شده بود، مکان دومی را نیز اضافه می کند که به فرودگاه بین المللی فونیکس اسکای هاربر دسترسی دارد. سواران می توانند با سوار شدن به رباتاکسی Waymo به ایستگاه قطار آسمانی 44th Street Phoenix که دارای قطارهای مکرر شبانه روزی به ترمینال های اصلی است، به فرودگاه برسند. روباتاکسی Waymo اکنون مسافران را در ایستگاه جدید قطار 24th PHX Sky Train میبرد و پیاده میکند.
یک منطقه خدماتی بزرگتر، به ویژه منطقه ای که به سواران اجازه می دهد تا وسایل نقلیه Waymo بدون راننده را از یک حومه شهر به مرکز شهر یا فرودگاه ببرند، برای این شرکت برای توسعه تجارت خود و ایجاد درآمد بیشتر ضروری است. ساسوات پانیگراهی، مدیر تولید شرکت Waymo در یک نشست خبری گفت: این گسترش همچنین به شرکت کمک خواهد کرد تا فراتر از 10000 سفر خودکاری که مسافران عمومی هر هفته در فونیکس و سانفرانسیسکو انجام میدهند، گسترش یابد. پانی گراهی فاش نکرد که چند درصد از آن سواری ها در فینیکس بوده است، جایی که می تواند شارژ شود.
پانی گراهی گفت: “ما به وضوح در مورد مسیری که قرار است در آن حرکت کنیم هیجان زده هستیم و معتقدیم که می توانیم تا تابستان آینده تقریباً 10 برابر این مقیاس را طی کنیم.”
فینیکس سکوی پرتاب مهمی برای Waymo بوده است – و تنها شهری که در حال حاضر مجاز به پرداخت هزینه برای سواری است.
جایی که شرکت آزمایش مینیونهای خودران کرایسلر پاسیفیکا خود را در حومههایی مانند چندلر در سال 2016 آغاز کرد و سال بعد با برنامه سواری اولیه خود، که به اعضای بررسیشده عمومی امکان دسترسی به وسایل نقلیه را میداد (همیشه با یک راننده ایمنی انسانی در پشت خودرو) توسعه داد. چرخ). Waymo در سال 2017 کارمندان و مسافران را از ناوگان آزمایشی خود حذف کرد و مینیونهای خالی خودران را به خیابانهای بزرگتر فونیکس فرستاد. Waymo در می 2018 شروع به کار کرد و به برخی از سوارکاران اولیه اجازه داد تا از یک مینی ون خودران بدون راننده آزمایشی انسانی پشت فرمان استفاده کنند. در دسامبر همان سال، این شرکت سرویس روباتاکسی تجاری خود را به نام Waymo One در فینیکس راه اندازی کرد.
Waymo همچنین منابع خود را برای توسعه منطقه خدمات خود در سانفرانسیسکو، علیرغم کمبود درآمد، صرف می کند. Waymo همچنان منتظر است تا کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا مجوز نهایی را صادر کند که به این شرکت اجازه می دهد تا هزینه سواری خودروهای بدون راننده Jaguar I Pace خود را دریافت کند.
این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که افراد بیشتری را به سرویس Waymo One خود اضافه می کند که به آنها امکان دسترسی به این برنامه و امکان استفاده از وسیله نقلیه بدون راننده را می دهد.
آرزوهای Waymo برای افزودن وسایل نقلیه خودران بیشتر به ناوگان خود و گسترش منطقه خدماتی خود، با سرعتگیرهایی مواجه شده است. ویدئوهایی از مسدود شدن خیابانهای Waymo و خودروهای کروز رقیب در رسانههای اجتماعی منتشر شده است که مقامات شهر و برخی از ساکنان را به انتقاد از این فناوری برانگیخته است. در اوایل سال جاری، مقامات حمل و نقل سانفرانسیسکو نامه های اعتراض آمیزی به CPUC ارسال کردند و از آژانس خواستند تا برنامه های توسعه شرکت ها را کند کند.