بالاخره زمان آن فرا رسیده است که Warner Bros Discovery (WBD) جزئیاتی را در مورد سرویس پخش مورد انتظار خود که ترکیبی از محتوای HBO Max و Discovery+ است، فاش کند. طی یک رویداد مطبوعاتی امروز، این شرکت نام، تاریخ عرضه، قیمت، ویژگیهای جدید و فهرست محتوای آینده را اعلام کرد.
استریمر جدید Max نام دارد و در 23 می برای مشترکین در ایالات متحده عرضه می شود. سال آینده در آمریکای لاتین و سپس در اروپا راه اندازی خواهد شد.
در تصویر بالا متوجه خواهید شد که لوگو یک رنگ آبی روشن است که نشان دهنده برند WBD است. مکس همچنین یک شعار جدید دارد، “یکی برای تماشا”.
طبق گزارش بلومبرگ، طبق گزارشات، شرکت بر این باور بود که HBO مشترکان بالقوه را منصرف خواهد کرد. قابل ذکر است که HBO Max بخش برنامه نویسی اصلی خود را Max Original می نامد.
تصمیم جدید برای نامگذاری در تضاد کامل با رقیب Paramount+ است که در ژانویه با Showtime ادغام شد. پخش کننده هم Paramount+ و هم Showtime را به نامی نگه داشت که احتمالاً شهرت تثبیت شده دو برند را حفظ می کند.
خوشبختانه، قیمت برای مشترکین HBO Max یکسان باقی میماند، زیرا Max 9.99 دلار در ماه برای ردیف پشتیبانی شده از آگهی و 15.99 دلار در ماه برای طرح بدون آگهی هزینه خواهد داشت.
همچنین یک گزینه اشتراک جدید با 19.99 دلار در ماه وجود خواهد داشت. این طرح کیفیت ویدیوی 4k HDR، استریم های همزمان بیشتر و امکان دانلود 100 عنوان را ارائه می دهد.
این امکان وجود دارد – حداقل به نظر ما – که WBD این طرح را برای رقابت بهتر با نتفلیکس راه اندازی کرده است، که دارای یک طرح برتر 19.99 دلاری در ماه با کیفیت ویدیوی Ultra HD است.
از آنجایی که WBD تلاش می کند درآمد خود را افزایش دهد، این شرکت احتمالاً روی جذب مشترکینی که مایل به پرداخت بیشتر برای این ویژگی های ممتاز هستند، بانکداری می کند. این شرکت در تماس درآمد سه ماهه سوم 2022 خود به اشتراک گرانتری اشاره کرد.
همانطور که قبلاً گزارش شده بود، Discovery+ به عنوان یک سرویس پخش مستقل در ایالات متحده باقی خواهد ماند، بنابراین مشترکین Discovery+ در صورت عدم تمایل به اشتراک با قیمت بالاتر مجبور نیستند. Discovery+ هنوز 4.99 دلار در ماه برای تبلیغات و 6.99 دلار در ماه برای بدون تبلیغات است.
این شرکت همچنین بهروزرسانیهای جدیدی را برای Max اعلام کرد که هدف آن بهبود تجربه کاربر است. برای مثال، Max دارای کنترلهای والدین و همچنین نمایه پیشفرض کودک است که بهطور خودکار برای مشترکین جدید تنظیم میشود.
از نظر محتوا، مشترکین Max به هزاران عنوان از مجموعههای HBO Max مانند «Succession» و «Euphoria» تا برنامههای Discovery+ بدون فیلمنامه مانند «90 Day Fiancé» و «Fixer Upper» و بسیاری دیگر دسترسی خواهند داشت.
WBD همچنین برنامه های تلویزیونی اصلی جدید را اعلام کرد که به این سرویس می آیند.
- پنگوئن: سریال اسپین آف بتمن با حضور کالین فارل در نقش شخصیت شرور بدنام.
- پروژه تئوری بیگ بنگ (نامشخص): سریال کمدی جدید بر اساس IP محبوب.
- پروژه احضار (بی نام): مجموعهای درام بر اساس فیلمهای دنیای «احضار» سینمای نیو لاین.
- True Detective: Night Country: سریال اسپین آف با بازی جودی فاستر و کالی ریس در نقش کارآگاهان اصلی.
- چگونه یک کتابفروش باشیم: سریال تلویزیونی با بازی کمدین سباستین مانیسکالکو.
- هوشمند در جاده: مجموعه تلویزیونی درباره بازیگران ویل آرنت، جیسون بیتمن و شان هیز که برای پادکست خود به نام «SmartLess» به تور می روند.
- Fixer Upper: The Hotel: سریال جدید چیپ و جوآنا گینز که یک ساختمان تاریخی در مرکز شهر واکو را بازسازی خواهند کرد.
- عشق و ترجمه: مجموعه روابط TLC که دارای سه مرد آمریکایی است که سعی می کنند با 12 زن بین المللی که انگلیسی صحبت نمی کنند ارتباط برقرار کنند.
- و بیشتر.
این شرکت قبلاً تایید کرده بود که در حال کار بر روی عناوین جدیدی برای فرنچایز ارباب حلقهها، یک سری پیش درآمد برای استفن کینگ “It” و یک دنیای تلویزیونی شرلوک هلمز است. همچنین فصل دوم سریالهای محبوب HBO Max مانند «خانه اژدها»، «آخرین ما» و «نیلوفر سفید» وجود خواهد داشت.
WBD همچنین در حال مذاکره در مورد سریال هری پاتر مکس اصلی است.
در 7 آوریل، چهار تن از اعضای کنگره نامه ای به وزارت دادگستری (DOJ) ارسال کردند و درخواست تحقیق در مورد ادغام برادران وارنر دیسکاوری کردند که نشان دهنده رفتار ضد رقابتی بالقوه بود.
بر اساس این نامه، نمایندگان دموکرات الیزابت وارن، دیوید سیسیلین، خواکین کاسترو و پرامیلا جایپال ادعا میکنند که شرکت ادغام شده «آن را قادر به آسیب رساندن به کارگران و افزایش موانع برای ورود به صنعت رسانه و سرگرمی» کرده است.
قرارداد 43 میلیارد دلاری بین WarnerMedia و Discovery رسماً در آوریل 2022 بسته شد. از آن زمان، این شرکت اقدامات مختلفی را برای کاهش هزینه ها به منظور کاهش بار بدهی سنگین خود اجرا کرده است. این شامل تعطیلی شتابزده CNN+، حذف عناوین HBO Max و همچنین بسیاری از اخراج ها بود. به گفته قانونگذاران، حدود 850 اخراج در CNN، CNN+ و بخش فروش تبلیغات WBD رخ داده است.
WBD نتایج سه ماهه چهارم خود را در ماه فوریه گزارش داد که زیان خالص 2.1 میلیارد دلاری شامل 217 میلیون دلار از بخش پخش خود را نشان داد. WBD 11 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. HBO Max و Discovery+ هنوز به سودی دست پیدا نکرده اند.
نامه آوریل 2023 کمتر از دو سال پس از ارسال نامه ای نزدیک به 30 نفر از اعضای کنگره به وزارت دادگستری در مورد همین موضوع منتشر شد.
در دسامبر 2021، قانونگذاران به آژانس اجرایی فدرال هشدار دادند که ادغام “نگرانی های ضد انحصاری قابل توجهی را ایجاد می کند” و “تهدید می کند که قدرت بازار شرکت ترکیبی را افزایش دهد و رقابت در صنعت رسانه و سرگرمی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به مصرف کنندگان و کارگران آمریکایی آسیب برساند. طبق نامه 2021.