اوبر به دلیل مقیاسپذیری سریع با سبک خرید تقریباً بینظیر شهرت پیدا کرده است. اما همانطور که شرکت بالغ می شود و توجه خود را از رشد به سمت سود معطوف می کند، شاید جذب مشتریان جدید اکنون یک هدف ثانویه باشد. اگر این استراتژی بازپرداخت وجه نشان دهد که اوبر اکنون کیفیت مشتری را به جای کمیت دنبال می کند، چه؟
بهطور کلی، تخفیفها منجر به خریدهای بالاتر میشوند، زیرا بهجای دریافت تأخیر وجه نقد، رضایت آنی را برای مشتریان فراهم میکنند. با این حال، این خریدها با قیمتی همراه هستند. خسروشاهی گفته است که جذب مشترکین اوبر وان در ابتدا زیان ده بوده است زیرا تخفیف ها بیش از تعداد دفعات آنها بوده است. خسروشاهی در جریان تماس درآمدهای تمام سال اوبر گفت، با گذشت زمان، با گذشت زمان، این عضویت “یک خندق قابل توجه و یک فرصت رشد قابل توجه ایجاد می کند.”
به گفته خسروشاهی، اعضای Uber One در نهایت چهار برابر بیشتر از غیرعضوها هزینه می کنند و حفظ آنها در بین اعضا 15 درصد بیشتر است. خدمات اشتراک همچنین درصد بیشتری از رزروهای کلی را تشکیل می دهد. از 31 مارس، اعضای Uber One 27٪ از کل رزروها را تشکیل می دادند و اوبر امیدوار است که این تعداد را به 50٪ یا بیشتر در ایالات متحده افزایش دهد. خسروشاهی گفت ضریب نفوذ Uber One در حال حاضر بالاتر از 50٪ در سایر بازارها است.
اگر از دست دادن تخفیفها باعث ترس بسیاری از افراد نشود، معامله برگشت نقدی پتانسیل ارائه حاشیه بهتر برای کسبوکار، حفظ مشتری قویتر از طریق پیوند دادن کاربران به خدمات آینده، و فروش تضمینشده در آینده را دارد.
خسروشاهی در جریان تماس سود سه ماهه اول شرکت گفت: «اعضای اوبر وان سودآور هستند. و چیزی که ما دریافتیم این است که اساساً روشی بسیار بسیار مؤثر برای ایجاد فرکانس و تعامل بیشتر با پایگاه مشتری ما است.»