TympaHealth بریتانیا 23 میلیون دلار برای گسترش استارتاپ تشخیص شنوایی خود اختصاص داده است.

اصل اساسی قانون مور – قدرتمندتر شدن و در عین حال فشرده تر شدن محاسبات – در بسیاری از زمینه ها اجرا می شود و یکی از جدیدترین آنها از دنیای فناوری شنوایی شناسی است.

TympaHealth، یک استارت‌آپ لندنی که سخت‌افزارهای دستی ساخته شده بر روی دستگاه‌های ساده‌شده آیفون و اندروید و نرم‌افزارهای مربوطه را برای اجرای آزمایش‌های شنوایی – آزمایش‌هایی که قبلاً به متخصصان، طیف وسیعی از تجهیزات بزرگ‌تر و گران‌تر و کلینیک‌های هدفمند نیاز داشت- توسعه داده است. 23 میلیون دلار بودجه برای توسعه تجارت خود.

Octopus Ventures با مشارکت حامیان جدید دارا کپیتال، سرمایه گذاری رضایت و کارآفرینان سریالی باب دیویس و جف لیریک (و همچنین حامیان قبلی) در این دور پیشتاز است.

شایان ذکر است، این استارت‌آپ در فوریه 2022 مبلغ 8 میلیون دلاری را از مجموعه‌ای از افراد با ارتباط خوب جمع‌آوری کرد که شامل VC Jim Breyer، رئیس سابق Apple Health Anil Sethi و دیگران می‌شد. فاش نمی شود که کدام حامیان قبلی در این سری A شرکت کرده اند.

تیمپا ارزش خود را فاش نمی کند، اما طبق ارقام موجود در PitchBook، با آخرین بودجه، حدود 62 تا 65 میلیون دلار است. (در حال حاضر بازار برای استارت‌آپ‌هایی که رشد می‌کنند سخت است، بنابراین تعداد کم‌تر آن چندان تعجب‌آور نیست.)

این بودجه قرار است در بازار داخلی خود و همچنین در ایالات متحده استفاده شود، جایی که تیمپا معتقد است فرصت بزرگی برای ارائه یک مسیر آسان‌تر برای تست‌های شنوایی در بازاری است که به لطف استفاده از سمعک‌ها بسیار گسترده‌تر می‌شود. قوانین جدید FDA که به آنها اجازه می دهد بدون نسخه و بدون نسخه فروخته شوند.

تا کنون، این شرکت شاهد کشش جالبی بوده است. در بریتانیا، بیش از 250000 بیمار شنوایی خود را با دستگاه‌های آن در آزمایشگاه‌های شنوایی‌شناسی، و همچنین صدها داروخانه (از جمله زنجیره‌های اصلی مانند Boots)، خانه‌های مراقبت و کلینیک‌ها مورد آزمایش قرار داده‌اند.

اگرچه تیمپا در ابتدا در یک دستگاه جوجه کشی NHS هچ شد، از قضا اکثر کاربران آن تا به امروز از طریق بازدیدهای خصوصی (یعنی پولی) که هزینه هر امتحان بین 50 تا 60 پوند است، بوده اند.

بخشی از آن ممکن است به قیمت و مدل تجاری محصول مربوط باشد: سخت‌افزار و نرم‌افزار هر دو بر روی یک مدل SaaS فروخته می‌شوند، جایی که مشتری (نه بیمار، بلکه کاربری که آزمایش را انجام می‌دهد) هزینه اولیه حدوداً پرداخت می‌کند. 200 پوند که شامل هزینه های آموزش و راه اندازی می شود و متعاقباً حدود 60 پوند در ماه برای ادامه خدمات و استفاده از دستگاه ها پرداخت می شود. قیمت ها در ایالات متحده احتمالاً به دلیل نحوه عملکرد بیمه در آن کشور بالاتر خواهد بود.

تیمپا با سوابق مثبت خود، اکنون شروع به همکاری با تراست های NHS نیز می کند (جایی که آزمایش ها توسط سرویس بهداشتی کشور یارانه می شود).

جو استرینگر، یکی از شرکای Octopus Ventures، گفت: «با استفاده از یک محصول با کیفیت بالا و پیشنهادی که برای مصرف‌کننده تنظیم شده است، بار مراقبت از گوش و شنوایی را در یک NHS بیش از حد کشیده کاهش می‌دهند، در حالی که تجربه و نتایج بیمار را بسیار بهبود می‌بخشند.» بیانیه.

در ایالات متحده، جایی که تیمپا قبلاً تأییدیه FDA را دریافت کرده است، همچنین آزمایشی را قبل از توسعه تجارت گسترده تر انجام داده است.

دکتر کریشان رامدو، بنیانگذار و مدیر عامل این استارت آپ، جراح سابق گوش، حلق و بینی است و او گفت که شرکت را از تجربه مستقیم خود در مواجهه با بیمارانی که به طور منظم برای شنوایی خود چک آپ نمی کردند، راه اندازی کرد. و مشکلاتی مانند کم شنوایی، یا حتی تجمع بیش از حد موم، شناسایی و رسیدگی به موقع را از دست می دادند.

Ramdoo در آن زمان در سرویس بهداشت ملی بریتانیا کار می کرد، و در حالی که این سازمان شهرت زیادی برای ارائه داروهای اجتماعی به ساکنان بریتانیا دارد، همچنین سعی دارد به شیوه های نوآورانه تر متمایل شود. یکی از آن‌ها ساخت یک انکوباتور داخلی بود، جایی که رامدو کار روی مفهوم خود را آغاز کرد.

دستگاهی که ساخته شده است مبتنی بر تلفن هوشمند است – در حال حاضر نسخه ای دارد که با دستگاه اندرویدی و نسخه ای مبتنی بر آیفون کار می کند – اما اساساً تلفن دیگر یک تلفن نیست: این استارت آپ برنامه هایی را برای iOS و Android توسعه داده است. که روی دستگاه ها اجرا می شوند.

این دستگاه‌ها به نوبه خود در یک قطعه سخت‌افزار بزرگ‌تر، پوسته‌ای با لنز و اتوسکوپی بهبودیافته برای کاوش در گوش، واحد پردازشی برای جمع‌آوری و سازمان‌دهی داده‌ها – اجرای یادگیری ماشینی و الگوریتم‌ها برای تعیین نتیجه‌گیری از تشخیص ادغام می‌شوند. – و یک سیستم میکرو مکش که می تواند موم موجود در گوش را حذف کند.

فکر می‌کردم جالب بود تیمپا تا چه حد از این گوشی‌های هوشمند استفاده کرده است. رامدو گفت که آنها با هر دو شرکت تماس گرفته‌اند و نه مشکلی با نحوه بهینه‌سازی دستگاه‌هایشان توسط استارت‌آپ داشتند و نه تلاشی – هنوز – برای درگیر شدن بیشتر با کاری که انجام می‌دهند انجام نداده‌اند.

این چیزی برای تماشا خواهد بود. اگرچه ما چیز زیادی در مورد آنچه گوگل و اپل در زمینه شنوایی شناسی انجام می دهند نشنیده ایم، هر دو علاقه زیادی به ایجاد مجموعه ای عمیق تر از خدمات در حوزه سلامت دارند.

هم اپل و هم گوگل با دیگر متخصصان فناوری شنوایی کار کرده‌اند – GN Hearing دانمارک با هر دو شرکت برای ساخت دستگاه‌های سمعک و فناوری‌های مرتبط با آن‌ها کار کرده است که با گوشی‌های هوشمندشان کار می‌کنند. و در حالی که جزر و مدهای اقتصادی کنونی و شاید پروژه‌های دیگر ممکن است به این معنی باشد که مهتاب‌ها توجه و بودجه کمتری را به خود جلب می‌کنند – برای مثال آخرین به‌روزرسانی‌های بزرگ پروژه ولورین گوگل در مارس 2021 بود – Ramdoo معتقد است که آنها هنوز در حال آماده‌سازی هستند.

او گفت: “ایده آی پاد به عنوان سمعک در راه است.”

در همین حال، او گفت که تمام شرکت های بزرگ سازنده فناوری شنوایی شناسی نیز بالقوه برای ادغام بهتر داده ها و شاید در ادامه خط، توسعه فناوری شنوایی شخصی و پیچیده تر بر اساس تشخیص هایی که تیمپا قادر به انجام آن است، در تماس هستند. جمع آوری کنید.

رامدو گفت: “ما افراد بیشتری را وارد قیف می کنیم که به سمعک های بیشتری نیاز دارند.” او افزود که قبلاً همه اکوسیستم‌های مختلفی که روی شنوایی متمرکز بودند – از پزشکان گرفته تا کسانی که سمعک تولید می‌کردند، تا بیمارستان‌ها و خانه‌های مراقبت که اولین بندر ورودی بیماران بودند – همگی در سیلو بودند. ما به جمع‌آوری همه این داده‌ها در زیر یک چتر کمک می‌کنیم.»