هنگامی که Twilio سگمنت را سال گذشته با مبلغ 3.2 میلیارد دلار خریداری کرد ، می دانستید که آن را به کار می اندازد. امروز در کنفرانس مشتریان Signal این شرکت ، یک ابزار بازاریابی همه جانبه جدید را که در بالای بخش به نام Twilio Engage ساخته شده است ، اعلام کرد.
مدیر عامل بخش ، پیتر راینهارت ، می گوید این ابزار جدید به منظور استفاده از چندین قطعه از خانواده محصولات Twilio از جمله Segment برای ایجاد یک ابزار بازاریابی ابری کاملاً جدید (MarTech) طراحی شده است.
او گفت: “چیزی که ما امروز راه اندازی می کنیم Twilio Engage است ، یک پلت فرم جدید اتوماسیون رشد ، که بومی در Segment به عنوان پلت فرم داده های مشتری (CDP) و بومی بر API های ارتباطی Twilio ساخته شده است.” هدف از برنامه جدید این است که به بازاریابان کمک کند مشتریان خود را بهتر بشناسند و راهی برای ارائه پیام های سفارشی تر ارائه دهند.
این کار با استفاده از بخش ، جمع آوری اطلاعات مشتری از بیش از 50 منبع داده شروع می شود. در مرحله بعد ، قطعه ای که واقعاً این ابزار را هدایت می کند ، یک جزء تنظیم جدید سفر است ، که به بازاریابان اجازه می دهد برای هر مجموعه ای از مشتریان یک گردش کار تعریف کنند. سپس آنها می توانند پیام های سفارشی را در کانال های ارتباطی مختلف از جمله ایمیل و پیام کوتاه بنویسند و ارسال کنند ، جایی که API های ارتباطی اصلی Twilio مورد توجه قرار می گیرد و همچنین می توانند به انواع ابزارهای خارجی متصل شوند.
این م componentsلفه های مختلف ارتباطی را می توان در قالب پیام های متنی سفارشی ، ایمیل یا تبلیغات هنگامی که گردش کار سفر با شرایط خاصی مواجه می شود یا با محرک های خاصی روبرو می شود ، ارسال کرد. او می گوید: “شما هم اکنون می توانید یک کمپین کامل تهیه کنید ، با تمام محتوا ، همه مخاطبان ، و همه هدف گیری در داخل Twilio Engage.”
به عنوان مثال ، می گویند یک شرکت کفش ورزشی دارای یک برنامه در حال اجرا است. با استفاده از Twilio Engage ، آنها می توانند کمپینی را راه اندازی کنند که با ورود کاربر به مسافت 100 مایل در برنامه شرکت شروع می شود. این نقطه عطف می تواند یک پیام کوتاه با پیام تبریک (با استفاده از API ارتباطات Twilio) ایجاد کند. اگر فرد نیز مشتری فعلی است ، سیستم می تواند به طور خودکار یک ایمیل برای رسیدن به اولین هدف خود ارسال کند و 20 درصد تخفیف شامل شود. اگر کاربر مشتری نبود ، شرکت می توانست آنها را مجدداً در کانال های تبلیغاتی مختلف-فیس بوک ، اسنپ چت ، گوگل-با تخفیف و پیام مشابه مورد هدف قرار دهد.
دانیل نیومن ، بنیانگذار و تحلیلگر اصلی در Futurum Research می گوید که اگرچه ورود کامل به MarTech جدید است ، اما این شرکت با CDP و پلت فرم پیام رسانی آن جا دارد و فکر می کند می تواند از جامعه توسعه دهندگان خود برای موفقیت در این حرکت استفاده کند. به
“در حالی که محیط های CDP و MarTech بسیار رقابتی هستند ، من معتقدم که Twilio و جامعه توسعه دهندگان وفادار آن به عنوان اهداف آرزوی درک مشتریان شما جذب پیشنهادات گسترده شرکت خواهند شد. [full] نیومن گفت ، سفر همچنان یک هدف پیچیده و در عین حال فزاینده برای بازاریابان و رهبران درآمد است.
واضح است که Twilio می خواهد پلت فرم و فرصت های درآمد خود را فراتر از API های ارتباطی اصلی که شرکت بر اساس آن ساخته شده است ، گسترش دهد. راینهارت می گوید برای او و مدیر عامل Twilio Jeff Lawson روشن شد که بهترین مورد استفاده برای ترکیب مجموعه ابزارهای دو شرکت شامل بازاریابی است و به همین دلیل آنها این شرط را می گذارند.
“ما با مشتریان صحبت کردیم و وقتی به نحوه استفاده افراد از API های پیام رسانی در Twilio و نحوه استفاده افراد از داده ها در بخش Segment نگاه کردیم ، واقعاً واضح بود که در هر دو طرف [biggest use case] بازاریابی است و کارهای زیادی وجود دارد که می توانیم انجام دهیم تا این کار آسان تر و بهتر شود. ” که منجر به ساخت Twilio Engage شد.
امروز با مشتریان منتخب به صورت آزمایشی آغاز می شود و انتظار می رود به طور کلی در نیمه اول سال آینده در دسترس باشد.