یک سال پیش ، ما درباره فرصتی که جی ویجایان ، مدیر ارشد تسلا در حال تعقیب آن بود ، به شما گفتیم. نقشه اش؟ تا فروشندگان خودرو را به قرن 21 با یک پلت فرم اتوماتیک SaaS اتوماتیک مانند آنچه در توسعه تسلا کمک کرد ، وارد کند. مشتریان می توانند از آن برای سفارش خودرو با مشخصات دقیق خود استفاده کنند. فروشندگان می توانند از آن برای مشاهده در زمان واقعی برای درک موجودی خود و بررسی یکپارچه مشتریان برای تعیین وقت خدمات استفاده کنند. سازندگان می توانند با استفاده از آن دقیقاً ببینند کدام قسمت از آنها در مقایسه با نمایندگی های مذکور قرار دارد.
لیستی از راههایی که این نرم افزار باعث صرفه جویی و بهبود کارایی برای فروشندگان و تولید کنندگان می شود ، همانطور که ویجایان توضیح داد ، ادامه یافت. ظاهراً شرکت سان کارلوس ، کالیفرنیا ، Tekion ، نیز دارای اهمیت قابل توجهی است.
به گفته ویجیان ، درآمد شرکت در طول سال گذشته سه برابر شده است. تعداد ایالت هایی که نمایندگی ها از نرم افزار Tekion استفاده می کنند از 28 به 39 رسیده است. و این شرکت به تازگی کار خود را با اولین نمایندگی خود در کانادا به عنوان بخشی از برنامه تبدیل شدن به یک لباس بین المللی آغاز کرد.
بر این اساس ، این شرکت امروز 250 میلیون دلار در زمینه تامین مالی سری D اعلام می کند که ارزش یک سال پیش آن را از 1 میلیارد دلار به 3.5 میلیارد دلار امروز و مجموع بودجه آن را از 185 میلیون دلار به 435 میلیون دلار می رساند. Alkeon Capital و Durable Capital رهبری دور را بر عهده داشتند. سرمایه گذاران دیگر عبارتند از شرکت هیوندای موتور ، چندین گروه فروشنده در سراسر ایالات متحده ، و حامیان قبلی Advent International و Index Ventures.
جالب اینجاست که کمبود تراشه جهانی و دیگر اختلالات عرضه قطعات که باعث کاهش فروش وسایل نقلیه جدید در ماه گذشته به میزان 26 درصد شد ، فقط بر Tekion تأثیر مثبت می گذارد ، و یک قطعه اخیر در Morning Brew دلیل آن را نشان می دهد.
هنگامی که خروجی با رئیس یک گروه خودروسازی در کلمبوس ، اوهایو صحبت کرد ، او گفت که به دلیل کمیاب بودن موجودی ، فروشی که چهار ساعت طول می کشید تا کمبود تراشه در 52 دقیقه بسته شود. این کمبود همچنین باعث افزایش سود می شود ، زیرا خریداران برای موجودی جدید و دست دوم هزینه بیشتری پرداخت می کنند و خرده فروشان خودرو از هزینه های عملیاتی کمتر با مخترع کمتر سود می برند.
با استفاده از فناوری Tekion و برخی از رقبای قدیمی آن ، خرده فروشان احتمالاً می توانند در خدمت رسانی به مصرف کنندگانی که منتظر کمبود هستند و امیدوارند خودروهایشان بیشتر عمر کنند ، سریعتر فعالیت کنند.
در واقع ، یک نمایندگی در فورت لادردیل ، فلوریدا ، به Morning Brew می گوید که سود آن در سه ماهه اول سال 2021 در مقایسه با سه ماهه اول سال 2020 197 درصد افزایش یافته است.
ویجایان به TechCrunch می گوید: “عرضه کمتر است ، اما تقاضا زیاد است ، بنابراین همه پول زیادی به دست می آورند.” “فروشندگان ، OEM ها – آنها حاشیه خوبی را به دست می آورند.”
او اضافه می کند که تکیون “از طریق این رشد بسیار قوی بوده است” ، اما ویجیان پیش بینی می کند که سال آینده حتی زمانی که موجودی تقاضا را شروع کند ، حتی بهتر خواهد بود.
وی گفت: “من معتقدم سال آینده تا حدی اصلاحاتی در بازار صورت می گیرد و پلتفرم فناوری ما به نمایندگی ها و OEM ها کمک می کند تا اصلاحات را بسیار روان تر انجام دهند ، زیرا این پلت فرم به یادگیری و تکامل خود ادامه می دهد تا بینش هایی را که باید در آنها تمرکز کنند ارائه دهد. تجارت آنها “
در همین حال ، رشد Tekion – که عملیات آن بین کالیفرنیا و بنگلور هند تقسیم شده است – به نظر می رسد تا حد زیادی طبیعی است. اگرچه دنیای خودرو به دلیل هزینه های هنگفت در زمینه بازاریابی و تاکتیک های فروش تهاجمی شهرت دارد ، در حال حاضر فقط 17 نفر از کارکنان Tekion 1350 کارمند در زمینه فروش فعالیت می کنند. “ما هیچ پولی برای بازاریابی صرف نمی کنیم ، یا این بسیار ناچیز است. [We’re growing through] دهان به دهان. »
معامله ای که در ماه مارس با جنرال موتورز-که از سرمایه گذاران اولیه Tekion و بی ام و و نیسان-رنو-میتسوبیشی اتحاد است-صورت گرفت ، مطمئناً کمک کننده است.
اگرچه از هر یک از حق رای دادن دعوت به عمل می آید یا خیر ، نمایندگی های GM اکنون شروع به استفاده از نرم افزار مدیریت نمایندگی های نمایندگی Tekion برای خرید آسانتر خودروهای برقی با نام تجاری Chevy ، Cadillac ، Buick یا GMC برای مشتریان کرده اند. و طبق گزارشات ، این پلت فرم مشابه – اما بسیار بهتر از – فروشگاه فعلی GM عمل می کند. کلیک. راندن. برنامه ، که به کاربران امکان می دهد برخی از وسایل نقلیه GM را در نمایندگی های نزدیک آنها جستجو کرده و بخشی از معامله را از طریق اینترنت انجام دهند.
حداقل ، در گفتگوی اوایل امسال با Automotive News ، معاون رئیس شورلت این نرم افزار را شبیه به برنامه داخلی GM “در مورد استروئیدها” و “تغییر بازی” توصیف کرد.