ویژگی “Stories” که توسط Snapchat پیشگام شده و توسط Instagram شبیه سازی شده است ، به عنوان اصلی برنامه های تلفن همراه امروزی از جستجوی Google تا Pinterest گرفته تا برنامه های پخش کننده و موارد دیگر تبدیل شده است. و در حالی که افزودنی برای همه کار نمی کند-به عنوان مثال LinkedIn و Twitter اخیراً ویژگی های Stories خود را بسته اند-تقاضای کافی برای Stories در بازار وجود دارد که شرکتی به نام Storyteller موفق به ایجاد یک کسب و کار درآمدزایی شده است داستانها به عنوان یک سرویس. “
خدمات این شرکت به هرکسی اجازه می دهد که Stories را به برنامه یا حتی وب سایت خود اضافه کند ، بدون نیاز به کدگذاری و تنظیمات کمی. در عوض ، مشتریان Storyteller می توانند SDK ها را برای افزودن Stories به برنامه خود ادغام کنند ، سپس از سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای نوشتن و انتشار Stories خود استفاده کرده و عملکرد آنها را ردیابی کنند.
ایده داستان نویس از ادینبورگ ، آژانس سرگرمی تخصصی Storm Ideas مستقر در اسکاتلند ، که توسط باب تامسون تأسیس شده بود ، بیرون آمد و طیف وسیعی از خدمات را در کنار محصولات مختلف اجتماعی به شرکت های رسانه ای ارائه می دهد. این آژانس در سال 2009 پس از آنکه تامسون راهی اولیه برای سفارشی سازی تصاویر نمایه آنلاین به نام Twibbon ایجاد کرد ، تأسیس شد ، که به سرعت شروع به کار کرد. در طول دهه گذشته ، ایده های طوفان به یک شرکت 70 نفره تبدیل شده است که در حال حاضر استراتژی ، طراحی ، توسعه و محتوا را برای مشتریان خود در صنایع ورزش و سرگرمی ارائه می دهد.
در طول راه ، ایده های طوفان همچنین مفاهیم دیگری را بر اساس نیازهای مشتریان خود ارائه داد – مانند HailTo ، بستری برای توزیع دارایی های اجتماعی به استعدادها ، که به آژانس کمک کرد تا مشتریان خود را افزایش دهد.
قصه گو از همان فرایند بیرون آمد. تامسون می گوید که شرکت ها-و به ویژه شرکت های رسانه ای مستقر در ایالات متحده-ایده اضافه کردن یک ویژگی Stories را تشخیص می دهند ، اما برای اجرای واقعی آن تلاش نمی کنند.
“آنها نیاز به ساخت [user interface] برای آن ، و سپس آنها باید آن را برای Android ، iOS و وب بازسازی کنند. و آنها باید یک پشتوانه کامل بسازند تا بتواند با آن تعامل داشته باشد. و سپس – اغلب چیزی که فراموش می شود – این است که شما همچنین به ابزارهایی برای مدیریت همه اینها نیاز دارید. “تامسون توضیح می دهد. “ما احساس کردیم فرصتی وجود دارد که به محصولی نگاه کنیم که همه این کارها را برای شما انجام می دهد.”
با Storyteller ، هدف این است که کاری را برای Stories انجام دهیم که شرکت هایی مانند Braze برای اعلان های فشار انجام دادند. یعنی ، به جای ساختن محصول خود از ابتدا ، مشاغل می توانند SDK را برای افزودن Stories به برنامه های خود پیاده سازی کنند.
اولین مشتری Storyteller Hallmark بود – شرکتی که Storm Ideas قبلاً با آن رابطه داشت – که برنامه Hallmark Movie Checklist را اجرا می کند که در آن کاربران می توانند فیلم های تماشا شده خود را ردیابی کنند. این شرکت راهی را برای ارائه به روز رسانی در مورد نسخه های جدید ، انتخاب های ویژه و سایر مطالب به موقع به صدها هزار کاربر ماهانه خود می خواست. Storyteller در سال 2019 با Hallmark Movie Checklist راه اندازی شد ، سپس به طور پیوسته شروع به ارائه مجموعه ابزار مشابه به سایر مشتریان نمایندگی خود در ماه های بعد کرد.
در حال حاضر ، Storyteller – که در حال تبدیل شدن به کسب و کار جداگانه خود است – به میلیون ها کاربر در تعدادی از برنامه های ورزشی و سرگرمی خدمات ارائه می دهد ، اگرچه این شرکت اجازه شناسایی مشتریان سازمانی خود را با نام ندارد.
تامسون می گوید: “ما از نظر پیاده سازی های بزرگ از نوع سازمانی دو رقمی هستیم.”
“این یک پایه عالی برای خروج از آن است. ما ابتدا سخت ترین چالش ها را بر عهده گرفتیم. ما با این شرکت های بزرگ کار کرده ایم و ادغام می کنیم. تعداد زیادی از ذینفعان. بسیاری از سیاست های داخلی ، گاهی اوقات ، “او می گوید. “[We’ve done] حجم عظیمی از کار … اما بدیهی است ، ما می خواهیم این مورد را برای مشتریان بیشتر و متوسط بیشتری باز کنیم-کسانی که شاید مایلند کمی بیشتر خود را خدمت کنند یا رویکرد عملی بیشتری دارند. “
در حال حاضر ، تمرکز بر مشتریان در ورزش و رسانه ها است ، زیرا اینها بازارهایی هستند که ایده های طوفان قبلاً ارائه کرده اند-نه شرکتهایی که به دنبال افزودن یک محصول رو به مصرف کننده با محتوای تولید شده توسط کاربر هستند.
از طریق Storyteller ، مشتریان به پشتیبان دسترسی پیدا می کنند که در آن می توانند با بارگذاری و پیش نمایش تصاویر ، فیلم ها و نظرسنجی ها Stories بسازند. آنها می توانند محتوا را طبقه بندی کنند ، برنامه انتشار را تنظیم کنند و داده ها را در SDK منتشر کنند ، سپس تجزیه و تحلیل را ردیابی کنند. در دست ساخت یک جزء استودیویی جدید است که به راحتی می تواند ابزارهای تولید محتوا را برای شرکت های کوچکتر که ممکن است یک تیم داخلی نداشته باشند و محتوا را به طور حرفه ای با استفاده از ابزارهایی مانند Photoshop یا Adobe After Effects تولید می کند ، ارائه دهد.
این ویژگی ، که پیش از پایان سال انتظار می رفت ، به مشتریان امکان می دهد قالب ها را انتخاب کرده و آنها را با محتوای خود سفارشی کنند. این همچنین می تواند Storyteller را برای مشتریان غیر سازمانی جذاب تر کند.
امروزه ، این شرکت با طیف وسیعی از برنامه ها از برنامه های رایگان برنامه هایی استفاده می کند که فقط 25000 کاربر فعال ماهانه دارند و تا برنامه 849 دلار در ماه برای برنامه های بزرگتر با حداکثر یک میلیون کاربر ماهانه ، از این مشتریان کوچکتر پشتیبانی می کند. فراتر از آن ، قیمت گذاری سازمانی نیز مطرح خواهد شد.
تا کنون ، Storyteller با استفاده از سود نمایندگی ، پول خود تامسون و درآمد اولیه مشتری ، راه اندازی شده است.
تیم داستان نویس شامل یک گروه اصلی متشکل از حدود 30 نفر است که از Storm Ideas به این پروژه پیوسته اند. به طور جداگانه استخدام خواهد شد. و از آنجا که Storyteller به مشتریان فروخته می شود ، اگر مشتری در زمینه تولید محتوا به کمک نیاز داشته باشد ، به آژانس ارائه دهنده این خدمات ارجاع داده می شود.
قصه گو به طور فعالانه بودجه جمع آوری نمی کند ، اما در مورد آن تصمیم گیری نکرده است ، زیرا تمرکز طولانی مدت آن در واقع فراتر از خود محصول “داستانها” است و راه های دیگری را که مارک ها و مشاغل ممکن است بخواهند داستان های خود را بیان کنند ، شامل می شود.
“از نظر من این است که آنچه ما انجام داده ایم این است که ما یک پلت فرم ساخته ایم که دارای این اجزای کلیدی است – SDK ها در سیستم عامل های اصلی – iOS ، Android و وب. API ها برای ارتباط با پشتیبان که در میزبانی ، پردازش و دستکاری متن ، تصاویر و ویدئو خوب است ؛ و CMS – ابزاری که در نگارش و برنامه ریزی خوب است “می گوید تامسون.
حالا که قصه گو به قول تامسون “همه چیز سخت” را یافته است. مانند امنیت ، حفظ حریم خصوصی و تجزیه و تحلیل ، افزودن پشتیبانی از فرمت های دیگر ، مانند فیلم عمودی ، منطقی است.
تعدادی از برنامه ها شروع به تصویب ویدئوی عمودی خارج از برنامه هایی کرده اند که سعی می کنند TikTok را به سادگی کلون کنند. به عنوان مثال ، Netflix ویدیوی عمودی را در برنامه خود اضافه کرد. و دیگران در فضای سرگرمی ورزشی و رسانه ای دارای کتابخانه های بزرگ محتوا و کلیپ هایی هستند که برای تغذیه ویدئویی درون برنامه نیز منطقی است. تامسون می گوید پشتیبانی از فیلم های عمودی اکنون در نقشه راه محصول موجود است.
تامسون می گوید: “داستان نویس ممکن است محصول جدیدی باشد ، اما تیم رهبری پشت آن چیزی جز این نیست.” “ما یک تیم استثنایی از افراد با تجربه و با انگیزه جمع کرده ایم تا این محصول را به بهترین شکل ممکن تولید کنیم. او با داشتن سابقه ای قوی در ارائه محصولات و خدمات به بزرگترین صنعت ورزش و سرگرمی در جهان ، کاملاً آماده است تا داستانها را به عنوان خدماتی برای بزرگترین مشاغل جهان – و همچنین مشاغل کوچک – ارائه دهد.