Spotify در حال تعطیلی Heardle، بازی حدس موسیقی الهام گرفته از Wordle است که در جولای گذشته به مبلغ نامشخصی خریداری کرد. مشابه Wordle، Heardle به بازیکنان شش تلاش برای حدس زدن یک آهنگ محبوب ارائه می دهد – اما به جای تایپ حروف مختلف برای تشکیل کلمات، بازیکنان به مقدمه آهنگ گوش می دهند تا هنرمند و عنوان را حدس بزنند. در زمان خرید، اسپاتیفای گفت که Heardle برای بازی کردن برای همه آزاد خواهد بود. اکنون این شرکت در تاریخ 5 مه Heardle را غروب میکند، زیرا قصد دارد بر سایر اهداف خود در مورد کشف موسیقی تمرکز کند.
ما میدانیم که تصمیم برای بستن Heardle به این دلیل است که Spotify میخواهد بیشتر انرژی خود را صرف کشف موسیقی از طریق تغییرات اخیر برنامه خود کند، نه از طریق گیمپلی خارج از پلتفرم الهام گرفته از Wordle.
ماه گذشته، Spotify طراحی مجدد قابل توجهی از تجربه برنامه تلفن همراه خود را ارائه کرد که فیدهای کشف جدید به سبک TikTok را برای موسیقی و پادکست همراه با ویژگیهای دیگر، مانند Smart Shuffle برای توصیههای لیست پخش و گزینه پخش خودکار جدید پادکست، از جمله موارد دیگر، معرفی کرد. همچنین یک «دی جی هوش مصنوعی» ارائه کرد که متوجه میشود کاربران چه نوع موسیقی را دوست دارند، سپس آن آهنگها را برای شما پخش میکند. این ویژگی همچنین با گذشت زمان هر چه بیشتر با آن تعامل داشته باشید هوشمندتر می شود.
با توجه به این بهروزرسانیها، Heardle دیگر بخش عمدهای از تلاشهای کلی Spotify برای کشف موسیقی نبود. علاوه بر این، مانند بسیاری از شرکتهای فناوری که در ماههای اخیر تحت اقدامات سختتر مانند اخراجها قرار گرفتهاند، انگیزه مالی کمتری برای پرداختن به پروژههای جانبی وجود دارد – مثلاً مانند یک بازی سرگرمکننده موسیقی.
با این حال، Heardle در زمان خرید هنوز نسبتاً محبوب بود. طبق دادههای شرکت تجزیه و تحلیل وب Similarweb، بازی در مارس 2022 به 69 میلیون بازدید ماهانه از وب دسکتاپ و موبایل رسید. درست قبل از قرارداد Spotify، این بازدیدها به 41 میلیون کاهش یافته بود. این احتمال وجود دارد که آنها به کاهش خود ادامه داده باشند، و باعث شده است که تعمیر و نگهداری مداوم Heardle دیگر یک شرط محکم نباشد.
بعلاوه، با توجه به اینکه پس از خرید نیویورک تایمز پرچمدار بازی کلمات در ژانویه سال گذشته، بسیاری از شوق وردل نیز رو به کاهش است، ممکن است چشمانداز آینده خود هردل نیز کمرنگ شده باشد. ما می دانیم که Heardle برخی از کاربران وفادار خود را پس از بسته شدن قرارداد حفظ کرده است، اما Spotify در مورد استفاده کلی یا تکرار تعامل با معیارهای خاصی اظهار نظر نمی کند. با این حال، تنها پس از اینکه Spotify متوجه شد که بازیکنان Heardle چگونه با بازی درگیر هستند، تصمیم گرفت سرمایهگذاریهای شرکت را در جای دیگری متمرکز کند.
در بازی، پس از اینکه کاربران آهنگ را حدس زدند، میتوانستند روی دکمهای کلیک کنند تا آهنگ کامل را در Spotify گوش کنند. این امکان وجود دارد که کاربران کافی این کار را نکرده باشند، در عوض فقط از بازی خارج شده و بعداً دوباره بازی کنند.
به عبارت دیگر، Heardle در نهایت به Spotify در دستیابی به اهداف خود در مورد بهبود یافته کشف موسیقی کمک نکرد. و با طراحی مجدد، بسیاری از چیزهایی که Heardle باید ارائه میداد، در حال کپی کردن ویژگیهای دیگر کشف موسیقی این شرکت بود – و این کار را خارج از برنامه Spotify انجام میداد.
با این حال، برای کسانی که عاشق بازی Heardle هستند، اطلاعیه امروز در مورد بسته شدن قریب الوقوع بازی احتمالاً خبری خوشایند نخواهد بود. به جز آن دسته از همکاران فوربس که باید پاسخ ها و سرنخ های روزانه را می نوشتند و سایت های متعددی که کلون های Heardle را اجرا می کردند.
اسپاتیفای با انتشار بیانیه ای بسته شدن بازی را تایید کرد.
سخنگوی این شرکت به TechCrunch گفت: «پس از بررسی دقیق، تصمیم سختی گرفتیم که با Heardle خداحافظی کنیم، زیرا تلاشهای خود را روی ویژگیهای دیگر برای کشف موسیقی متمرکز میکنیم.
این وبسایت بنری را به کاربران نشان میدهد که در مورد خاموش شدن در 5 می به آنها هشدار میدهد.
ما می دانیم که هیچ تیمی برای کار روی Heardle وجود ندارد، بنابراین هیچ تأثیری از نظر کاهش کارکنان یا سازماندهی مجدد وجود ندارد.
به گفته ما، در حالی که Spotify در حال دور شدن از Heardle است، لزوماً از انواع تجربیات تعاملی دیگر دست نمی کشد. این شرکت امروز ویژگی تعاملی AI DJ و چیزهای دیگری مانند نظرسنجی و پرسش و پاسخ را ارائه می دهد که به شنوندگان پادکست اجازه می دهد با سازندگان مورد علاقه خود درگیر شوند. همچنین به سرمایه گذاری در پروژه های بازی دیگر مانند جزیره Spotify در Roblox، هاب بازی درون برنامه ای خود و سایر ادغام های Xbox و PlayStation ادامه خواهد داد.