Skorlife، فینتک که میخواهد به اندونزیاییها شفافیت بیشتری در امتیازات اعتباریشان بدهد، ۴ میلیون دلار سرمایه اولیه جمعآوری کرده است. دور توسط Hummingbird Ventures با مشارکت QED Investors و سرمایه گذاران بازگشتی AC Ventures و Saison Capital هدایت شد.
آخرین دور تامین مالی این استارت آپ 2.2 میلیون دلار بود که در ماه سپتامبر اعلام شد. توسط Ongki Kurniawan و Karan Khetan تأسیس شد. Skorlife تقریباً در همان زمان برای عموم عرضه شد.
از آن زمان تاکنون به 100000 بار دانلود رسیده است. نقاط عطف دیگری که Skorlife در هشت ماه گذشته به آن دست یافته است عبارتند از: تنها اعتبارساز پذیرفته شده توسط سازمان خدمات مالی (OJK) اندونزی در یک سندباکس نظارتی و دریافت گواهینامه های ISO 27001 و ISO 27701.
برنامه Skorlife امتیازات اعتباری و گزارشهای دفاتر اعتباری اندونزی را به کاربران نشان میدهد و توصیههای شخصی در مورد اینکه چگونه میتوانند اعتبار خود را بهبود بخشند و از سرقت هویت در امان بمانند، ارائه میدهد. به عنوان مثال، به آنها یادآوری می کند که قبوض خود را پرداخت کنند، ترکیب اعتباری خود را بهبود بخشند و سن اعتبار خود را تماشا کنند. همچنین یک ویژگی مانیتورینگ هویت را ارائه می دهد که به کاربران هشدار می دهد زمانی که شخصی سعی می کند از هویت خود برای درخواست وام استفاده کند.
کورنیاوان به TechCrunch گفت که بسیاری از اندونزیایی ها دسترسی محدودی به اعتبارات منصفانه دارند، زیرا بانک ها و موسسات مالی به دلیل نداشتن زیرساخت و داده های قوی امتیازدهی اعتباری، در مورد تاییدیه ها بسیار محافظه کار هستند. در نتیجه، محصولات اعتباری کم بهره، از جمله کارتهای اعتباری، معمولاً فقط برای افرادی با بالاترین امتیاز اعتباری یا فوقالعاده قابل دسترسی هستند. از سوی دیگر، وامدهندگان زیربنای اعتبار با وامدهی همتا به همتا ارائه میشوند و اکنون خرید میکنند، پلتفرمهای بعدی را پرداخت میکنند، اما این وامدهندهها معمولاً نرخ بهره بالایی دارند.
این باعث میشود افرادی با اعتبار اولیه یا نزدیک به پرمصرف که سابقه بازپرداخت خوبی دارند، اما هنوز برای محصولات اعتباری مقرونبهصرفه کوتاهی نکردهاند. Skorlife با دادن دسترسی مصرف کنندگان اندونزیایی به امتیازات خود از دفاتر اعتباری اندونزی همراه با مشاوره شخصی در مورد چگونگی بهبود آنها کمک می کند.
Skorlife با تنظیم کننده های محلی به عنوان بخشی از سندباکس نظارتی OJK کار خواهد کرد که به آن انعطاف بیشتری برای برنامه ریزی مدل تجاری خود می دهد. بودجه جدید آن برای توسعه محصول، بازاریابی و استخدام استفاده خواهد شد.