تجارت الکترونیکی بدون شک در یک سال و نیم اخیر در کووید -19 رشد چشمگیری داشته است ، به طوری که مردم برای حفظ فاصله اجتماعی خود به وب و برنامه ها مراجعه می کنند تا از لوازم ضروری و نه چندان ضروری خرید کنند. خدمات تحویل برای دریافت کالاهای خود به جای تحویل گرفتن شخص از کالاها.
امروز ، یک استارتاپ هلندی به نام Sendcloud که خدماتی را برای کمک به خرده فروشان با موارد اخیر ایجاد کرده است-ارائه یک سرویس مبتنی بر ابر برای سازماندهی آسان و انجام خدمات حمل و نقل با انتخاب طیف گسترده ای از حامل ها و سایر گزینه ها-177 میلیون دلار اعلام می کند. در زمینه تامین مالی ، سرمایه گذاری بزرگی که نه تنها به رشد اخیر Sendcloud بلکه به تقاضای بازار در مورد آنچه که انجام می دهد ، اشاره می کند: ارائه یک جایگزین کارآمد و مناسب برای صرفاً مراجعه به آمازون برای تحقق ، یا گذراندن مراحل دستی و پرهزینه سفارشی کردن حمل و نقل مستقیم با شرکتهایی که آن را ارائه می دهند.
Rob van den Heuvel ، مدیرعامل و بنیانگذار Sendcloud ، در مصاحبه ای گفت: “ما سعی می کنیم لجستیک سطح آمازون را برای همه تجار دیگر ارائه دهیم.” به گفته وی ، این شرکت-که اکنون 23000 مشتری دارد-سالانه به طور متوسط بین 70 تا 80 درصد رشد می کند. وی افزود در طول قرنطینه که تا 120 درصد افزایش یافت و 133 درصد حجم بسته ها افزایش یافت ، “و ما از آن زمان شاهد کاهش حجم نبودیم.”
Softbank Vision Fund 2-سرمایه گذار پرکار در بخش های زیادی از اکوسیستم تجارت الکترونیک-این سری C را رهبری می کند ، ال Catterton و HPE Growth نیز شرکت می کنند. این بزرگترین سرمایه گذاری است که Sendcloud تاکنون داشته است: استارتاپ مستقر در آیندهوون ، هلند از سال 2012 شروع به کار کرده است و تا پیش از این چیزی بیش از 23 میلیون دلار جمع آوری کرده بود (23 میلیون دلار ، 23000 مشتری حلقه خوبی برای آن دارد.)
Van den Heuvel تأیید کرد که این استارتاپ ارزش خود را با این دور فاش نمی کند ، هرچند یک منبع بسیار نزدیک به قرارداد به ما می گوید که این مبلغ حدود 750 میلیون دلار است.
به عنوان یک نقطه مرجع ، Shippo – یک شرکت آمریکایی که در فضایی مشابه فعالیت می کند اما با 100000 مشتری به 23،000 Sendcloud – در ماه ژوئن مبلغی با ارزش 1 میلیارد دلار جمع آوری کرد. با این حال ، شیپو به طور قابل توجهی پول بیشتری جمع آوری کرده است و در نتیجه آن ، ارزش آن نیز افزایش یافته است. از طرف Sendcloud ، منبع ما اشاره کرد که این میزان بسیار کارآمد سرمایه را در رشد خود نشان داده است.
شکاف موجود در بازار که Sendcloud (و رقبای احتمالی مانند Shippo و Stamps.com) آن را برطرف می کند ، یک شکاف بسیار روشن است. تجارت الکترونیک در حال حاضر یک کانال اصلی برای خرده فروشان با هر اندازه است و با بالغ شدن بازار ، مشتریانی که به صورت آنلاین یا حضوری خرید می کنند اما هنوز کالاهای خود را تحویل نمی دهند از نظر انتظارات در سطوح خدمات پیچیده تر می شوند.
مسئله این است که خرده فروشان کوچکتر-در واقع ، هرکسی که آمازون نیست ، اما به ویژه کسانی که تازه وارد عرصه تجارت الکترونیک شده اند-معمولاً سیستم هایی برای مدیریت این فرآیند تحویل به شیوه کارآمد ندارند. ون دن هوول گفت ، کوچکترین آنها به صورت فیزیکی برای ارسال بسته های پستی به دفاتر پست مراجعه می کنند. و بزرگترها ممکن است حمل و نقل را مستقیماً از حامل های خاص سفارش دهند ، اما افزایش آن از آنجا پرهزینه است و این کار را به شیوه ای انعطاف پذیر انجام می دهند تا اطمینان حاصل شود که آنها بهترین قیمت ها و بهترین سطح خدمات را دریافت می کنند. بیشتر گزینه ها از نظر زمان بندی
آمازون به طرق مختلف نوار نحوه عملکرد حمل و نقل و انتظارات مشتریان را تعیین کرده است. این امر باعث می شود که مشتریان بتوانند از طریق باشگاه عضویت Prime خود منتظر ارسال سریع و رایگان باشند. این یک شبکه وسیع از عملیات برای خود و اشخاص ثالثی دارد که با آنها کار می کند و به طور فزاینده ای مستقیماً قسمت های مختلف آن دستگاه را کنترل می کند. و از لحاظ انتقادی ، حمل و نقل را به عنوان یک سرویس ، به علاوه طیف وسیع تری از انبارها و سایر گزینه ها – که در محصول Fulfillment By Amazon (FBA) شرکت قرار گرفته است ، ارائه می دهد.
Sendcloud در اصل یک جمع کننده و یکپارچه کننده است که طولی طولانی تر از ارائه دهندگان فناوری تجارت الکترونیکی مورد استفاده خرده فروشان را گرد هم می آورد-بیش از 50 ادغام با شرکت های Shopify ، Magento ، WooCommerce ، Amazon و غیره-با طیف وسیعی از شرکت های حمل کننده خدمات حمل و نقل و تحویل – DHL ، UPS ، FedEx ، DPD و غیره ، بیش از 35 در حال حاضر (و در حال رشد). این یک بازار بسیار پراکنده در دو طرف آن است ، و بنابراین در مورد جمع آوری آن به روشی یکپارچه است تا خرده فروشان فقط خدمات مورد نیاز خود را جستجو و انتخاب کنند. و همه اینها به صورت خودکار و در هنگام خروج آنها ادغام می شود: انتخاب حمل کننده و سازماندهی آن دیگر یک تلاش دستی نیست.
Sendcloud در دسته ای از استارتاپ هایی قرار دارد که به جنبه های فیزیکی تجارت الکترونیک در زمینه های دیگر مانند حمل و نقل و انبارداری پرداخته اند ، با ایجاد بسترهای مبتنی بر ابر برای به هم پیوستن این خدمات. این تخمین می زند یک فرصت بزرگ است – انتظار می رود بازار تحویل از 475 میلیارد دلار امروز به 591 میلیارد دلار در سال 2024 افزایش یابد – اگر این یک مورد باشد که مصرف کننده معمولی هرگز مجبور نیست به اندازه خرده فروشان با آن برخورد کند. همانطور که تجارت الکترونیک همچنان در حال رشد است ، نیاز به این امر نیز به درستی کار می کند.
یانی پیپیلیس ، شریک مدیریتی SoftBank Investment Advisers ، در بیانیه ای گفت: “افزایش حجم بسته و تقاضا برای تحویل انعطاف پذیر ، نیاز به راه حل های حمل و نقل هوشمند را در میان تجار آنلاین افزایش داده است.” “Sendcloud یک پلتفرم حمل و نقل همه کاره برجسته ایجاد کرده است که هدف آن کمک به تجار است تا به راحتی عملکردهایی مانند پرداخت ، حمل و نقل ، ردیابی ، بازگشت و تجزیه و تحلیل را ادغام کنند. ما خوشحالیم که با Rob و تیم Sendcloud همکاری می کنیم تا از ماموریت آنها برای تقویت موج بعدی تجارت الکترونیکی حمایت کنند. “
کریستوفر نورث ، مدیر شریک در ال کاترتون “ما از همکاری با تیم استثنایی Sendcloud بسیار هیجان زده ایم تا از تجربه تجارت الکترونیک و تخصص عمیق خود در زمینه تجارت الکترونیکی و تخصص عمیق در زمینه همکاری با فناوری های پیشرفته و مشاغل استفاده کنیم تا نوآوری مستمر را ایجاد کرده و شرکت را برای رشد در سطح جهانی تقویت کنیم.”
Sendcloud گفت که مشاوران سرمایه گذاری SoftBank نیل کونه ها گومز و مونیکا ویلک و ال Ido Krakowsky Catterton ، همه به هیئت مدیره آن می پیوندند.