Polestar و Volvo جدیدترین خودروسازانی هستند که در برزخ نرم افزاری گرفتار شده اند

به نظر می رسد نرم افزار برای خودروسازان سخت است. و ساخت یک ماشین به اصطلاح نرم افزاری – اصطلاح du jour در محافل خودرو – حتی سخت تر است.

مشکلات توسعه نرم افزار منجر به تغییرات اجرایی در گروه فولکس واگن، خودروهای آجری، فراخوان و به طور کلی تجربه های ناخوشایند خودرو شده است. اکنون Polestar و Volvo Cars در چرخه بی پایان توسعه نرم افزار گرفتار شده اند. هر دو شرکت عرضه EV بعدی خود را به دلیل مشکلات توسعه نرم افزار به تاخیر انداختند.

Polestar روز پنجشنبه به عنوان بخشی از گزارش درآمد سه ماهه اول خود گفت که توسعه نرم افزار نهایی پلت فرم تمام الکتریکی جدید خود که توسط Volvo Cars مشترک است مورد نیاز است و شروع تولید Polestar 3 به سه ماهه اول سال 2024 موکول شده است. ولوو کارز متعلق به همان شرکت مادر جیلی هلدینگ است. Polestar از طریق ادغام با یک شرکت خرید با هدف ویژه در ژوئن 2022 به سهام عمومی تبدیل شد. Volvo Cars سهامدار عمده Polestar است.

این شرکت گفت: «با توجه به این موضوع و محیط اقتصادی تأثیرگذار بر صنعت خودرو، Polestar اکنون انتظار دارد حجم جهانی 60000 تا 70000 خودرو در سال 2023 تولید شود که نشان دهنده رشد سالانه 16% تا 36% پس از تحویل رکورد 51491 در سال گذشته است.

Polestar گفت که Polestar 4 همچنان در بازار چین در سه ماهه چهارم سال 2023 عرضه خواهد شد. Polestar 4 در اوایل سال 2024 راهی بازارهای دیگر خواهد شد.

در همین حال، در ولوو کارز، همان داستان در حال پخش است. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که تولید ولوو EX90 تمام الکتریکی را تا نیمه اول سال 2024 آغاز نخواهد کرد زیرا به زمان بیشتری برای توسعه و آزمایش نرم افزار نیاز دارد. قرار بود تولید در پایان سال 2023 آغاز شود.

گروه فولکس واگن نیز اخیرا برنامه های توسعه نرم افزار خود را به تعویق انداخته است. در اوایل این هفته، این شرکت رهبری ارشد بازوی نرم‌افزاری Cariad خود را برکنار کرد و پیتر بوش، مدیر اجرایی بنتلی را برای بازگرداندن آن به مسیر اصلی خود آورد.

نسخه نرم افزار 1.1 امروزه در خودروهای فولکس واگن یافت می شود. نرم افزار 1.2. پلتفرم برای خودروهای آئودی و پورشه در حال توسعه است، در حالی که نسخه 2.0 سیستم عاملی خواهد بود که برای تمام برندهای گروه فولکس واگن طراحی شده است. اما تلاش ها حداقل دو سال از برنامه عقب مانده است. پلتفرم نرم افزاری 1.2 قرار بود در سال 2022 تکمیل شود. اکنون Cariad برای تکمیل آن در سال جاری تلاش می کند تا برای مدل های 2024 VW آماده شود.

گروه فولکس واگن عرضه 2.0 را تا سال 2027 یا 2028 به تعویق انداخت.