Memcyco، یک استارتآپ مستقر در تلآویو که ابزارهایی برای محافظت در برابر جعل هویت وبسایتها در اختیار کسبوکارها قرار میدهد، امروز اعلام کرد که 10 میلیون دلار سرمایه اولیه جمعآوری کرده است. این دور توسط Capri Ventures و Venture Guides رهبری شد.
این شرکت برای کسبوکارها یک واترمارک دیجیتالی ارائه میکند که میتوانند در سایتهایشان نمایش دهند تا اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان، به عنوان مثال، از یک فروشگاه آنلاین قانونی بازدید میکنند، و همچنین ابزارهای پشتیبان برای کسبوکارها برای نظارت و محافظت از داراییهای دیجیتالی خود در برابر جعل نام تجاری. در زمان واقعی.
در طول چند سال گذشته، کسب و کارها سرمایه گذاری زیادی در مدیریت هویت و امنیت انجام داده اند. ایده پشت Memcyco، که در سال 2021 تأسیس شد، اساساً این است که این موضوع را تغییر دهد و از دیدگاه مصرف کننده به این موضوع رسیدگی کند.
ما می گوییم: چگونه من، به عنوان یک کاربر نهایی یا زمانی که از برند بازدید می کنم، بدانم که این برند واقعی است و نه یک برند تقلبی یا فیشینگ؟ امروزه برای رسیدن به این هدف، تنها راه این است که کاربر نهایی باید یک عامل را دانلود کند تا چیزی را روی لپ تاپ خود نصب کند تا از این نظر محافظت کند. اما اگر تجارت الکترونیک یا بانک خود هستید، نمی توانید مصرف کننده خود را مجبور کنید چیزی را دانلود و نصب کند – بنابراین ما به این راه حل رسیدیم که بدون عامل است.”
هم بنیانگذاران Memcyco همگی بنیانگذاران و اپراتورهای استارت آپی با تجربه هستند. مدیر عامل این شرکت، اسرائیل مازین، شرکت امنیتی Memco را در دهه 1990 تأسیس کرد، که عمومی شد و بعداً به Platinum Software فروخته شد (که خود بعداً توسط Computer Associates خریداری شد). یکی از بنیانگذاران Mazin در آن زمان، Eli Mashiah، اکنون همچنین یکی از بنیانگذاران Memcyco و مدیر ارشد فناوری شرکت است. حزام نیز در دهه 90 در ممکو کار می کرد.
مزین خاطرنشان کرد: بین همه ما بنیانگذاران، سالها تجربه ایجاد استارت آپ از ابتدا تا شرکت های جهانی وجود دارد – تامین مالی خصوصی از بودجه عمومی، مشارکت با شرکای استراتژیک مانند IBM و دیگران. سوابق ما بسیار مهم است و اکنون ما دانش و تجربه طولانی خود را با افراد بسیار جوانی که از آنجا آمده اند ترکیب می کنیم [the Israel Defense Force’s elite cybersecurity unit] 8200 و سایر واحدهای ارتش اسرائیل.
اکثر برندهایی که راه حل Memcyco را اتخاذ می کنند با ابزارهای نظارتی آن شروع می شوند که به آنها امکان می دهد تا تلاش های بالقوه جک برند و فیشینگ را کشف کنند. این تیم نمیخواست جزئیات زیادی را در رابطه با نحوه عملکرد خدماتشان در سطح فنی وارد کند، اما Hazam تاکید کرد که شرکت در اینجا موضع بسیار فعالانهای اتخاذ میکند. هازام گفت: «ما یک الگوریتم هوش مصنوعی را توسعه دادیم – و به توسعه آن ادامه می دهیم – که می توانیم از آن برای جستجو و یافتن کلاهبرداری قبل از حمله استفاده کنیم. ما میتوانیم آنها را پیدا کنیم و شروع به دنبال کردنشان کنیم تا ببینیم آیا چیزی مشکوک وجود دارد یا خیر.»
برای برندها، شروع کار با Memcyco شامل اضافه کردن چند خط کد به وب سایت آنها است. بیشتر آنها با ابزارهای امنیتی بکاند این شرکت شروع میکنند، همانطور که Hazam آن را توصیف میکند، علامت دیجیتالی «گیلاس در بالا» است.
الکس پینچف، بنیانگذار و شریک مدیریت کاپری ونچرز، گفت: «همه فردی را می شناسند که قربانی یک کلاهبرداری با نام تجاری مبتنی بر فیشینگ شده است. “Memcyco اولین شرکتی است که یک راه حل بلادرنگ برای این مشکل ارائه می دهد، در حالی که رویکردهای موجود بیشتر جنبه واقعی دارند و سازمان ها را نمی دانند که کدام کاربران قربانی این حمله شده اند.
راه حل Memcyco در حال حاضر توسط چندین سایت بزرگ تجارت الکترونیک و مؤسسه مالی استفاده می شود. این تیم قصد دارد از بودجه جدید برای ارتقای محصول، حمایت از مشتریان فعلی و گسترش سازمان خود به بازار استفاده کند.