دیوید ریشر، مدیرعامل تازه منصوب شده Lyft، روز جمعه در ایمیلی به کارمندان گفت که این شرکت بهعنوان بخشی از تلاشهای بازسازی، نیروی کار خود را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.
ریشر گفت که تجدید ساختار بخشی از برنامه Lyft برای “برآوردن بهتر نیازهای سواران و رانندگان” است. این شرکت تأیید کرد که با وجود اخراج های آتی، دستورالعمل خود را برای سه ماهه اول تغییر نداده است.
Lyft از رانندگانی استفاده نمی کند که از برنامه ride-hailing برای سوار و پیاده کردن سواران استفاده می کنند. در عوض، اخراج ها متوجه بیش از 4000 کارمند تمام وقت شرکت خواهد شد. کارمندان از طریق ایمیلی که در 27 آوریل ارسال خواهد شد، متوجه خواهند شد که آیا شغلی دارند یا خیر.
Lyft تعداد افرادی را که بریده می شوند را فاش نمی کند. یک گزارش WSJ به نقل از منابع ناشناس می گوید که حدود 1200 کارگر، 30 درصد از کل نیروی کار آن، تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
ریشر، یکی از مدیران خردهفروشی سابق آمازون، پس از کنارهگیری لوگان گرین و جان زیمر، یکی از بنیانگذاران این شرکت در ماه گذشته، سمت مدیرعاملی Lyft را بر عهده گرفت.
ریشر در ایمیل توضیح داد که تصمیم گرفته است به شرکت کمک کند تا به دو هدف اصلی خود دست یابد.
او مینویسد: «لیفت دو هدف دارد که به یکدیگر مرتبط هستند: ما به سوارکاران کمک میکنیم تا بتوانند زندگیشان را با هم بگذرانند، و به رانندگان راهی برای کار ارائه میدهیم که به آنها امکان کنترل بر زمان و پولشان را میدهد.»
«ما باید شرکتی سریعتر و صافتر باشیم که در آن همه به سواران و رانندگان ما نزدیکتر باشند تا بتوانیم این هدف را انجام دهیم» و باید هزینههای خود را کاهش دهیم تا سواری مقرونبهصرفه، درآمد قانعکننده برای رانندگان و رشد سودآور ارائه کنیم. ما قصد داریم از این پساندازها برای سرمایهگذاری در قیمتهای رقابتی، زمانهای تحویل سریعتر و درآمد بهتر راننده استفاده کنیم. همه اینها ما را ملزم می کند که اندازه خود را کاهش دهیم و نحوه سازماندهی خود را بازسازی کنیم.
این حرکت ممکن است برای کسانی که از نزدیک Lyft و تلاش های آن برای همگامی با رقیب اوبر را دنبال می کنند، تعجب آور نباشد.
ریشر در مصاحبه ای در اواخر ماه مارس به TechCrunch گفت Lyft ممکن است پیشنهاد سواری مشترک خود را کنار بگذارد و تغییرات دیگری در مدل کسب و کار خود ایجاد کند تا بر تجارت اصلی خود در زمینه حمل و نقل و سودآوری تمرکز کند.
او تعدادی از محصولات و خدمات دیگر را که ممکن است ناپدید شوند، فهرست کرد، از جمله Wait & Save، که به سواران در مناطق خاص اجازه می دهد اگر منتظر بهترین راننده باشند، کرایه کمتری بپردازند.
ریشر در آن زمان به TechCrunch گفت: «این امکان وجود دارد که ما دیگر به هر دوی اینها نیاز نداشته باشیم و بتوانیم تمام منابع خود را بر انجام بهتر تعداد کمتری از کارها متمرکز کنیم. “شاید وقت آن رسیده باشد که بگوییم سواری های مشترک برای مدتی عالی بودند، اما زمان آن رسیده است که آن را رها کنیم.”
چیزی که کمتر واضح است این است که چگونه این ممکن است بر برنامه های خارج از تگرگ سواری مانند سرویس اشتراک دوچرخه آن تأثیر بگذارد.